Ang. flaske (datter snart 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2012

Loa

Tror da bestemt heller ikke flaske anbefales når de er så gamle

Min datter er to år og to måneder og jeg ville da syntes det var fuldstændig fjollet hvis hun skulle have flaske.....

De får jo flaske fordi de er så små at de ikke kan drikke af kop, så snart de kan det er flasken jo ikke nødvendig. Natflaske og flaske i den alder er helt unødvendigt og en dårlig vane.

Det er jo klart hun ikke "gider" drikke af kop hvis hun får lov til flaske. Det er jo dig og ikke hende der bestemmer. Man kan jo ikke undgå en lille kamp når de skal opgive flasken....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Jeg ville bare fortsætte, som du gør. 

Men ikke give hende flaske om morgenen. - Det vil være at starte en ny vane, som hun egentlig ikke har behov for, hvis du forstår. Men som putteritual, kan det være meget hyggeligt, og jeg har endnu ikke mødt nogen voksne, der ikke var sluppet af med vanen 

Nan 3 skulle være et ganske udmærket produkt, men ikke nogen nødvendighed. Så fortsæt du bare - er min mening, - hvis den lile mus nyder det, og du ikke har noget problem med det.

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Gik desværre af H til i aften

Anmeld

23. september 2012

smokin

Fru Skovrup skriver:

Synes faktisk du skal tage et kig her:

http://www.mama.dk/Baby/paa-vrangen/Mit_barn_faar_ stadig_flaske.aspx

Og så synes jeg ikke din datter er for gammel til flaske, der giver hende tryghed og det er den måde hun kobler af på.

Synes måske det er et lidt svagt argument det med at hun er en stor pige og ikke har behovet og at man holder hende i baby stadiet, for så burde sut jo også stoppe ved 1 år.

Og ud over det har jeg altså ikke set et barn starte skole med sutte flaske, er ret sikker på de små selv kan sige fra nårde ikke længere har behovet.

Men det min egen overbevisning, ved godt det ikke er så mange der er af den holdning.....

Men synes du skal se på den side jeg har linket tilog så håber jeg du finder en løsning der passer jer bedst, og ikke tage beslutning om noget i ikke har det godt med, det kan den lille jo også mærke.

Hvor har du dog ret. 

Børn ER forskellige, og hurra for det!

Jeg har selv en datter der først ville af med sin flaske efter hun var 2 år. Vi blev set skævt til mange gange, og fortalt hvor slemt det var hu. Stadig fik den. Hendes tryghed lå fuldstændig og aldeles i den - hvorfor så fjerne den? Den konsulterede både læge, tandlæge og sundhedsplejerske - med grønt lys fra alle. En aften var hun træt og faldt i søvn uden flasken, dagen efter spurgte hun ikke til den, og så gemte jeg dem langt væk... Så dagen vi havde håbet så længe på, kom rent faktisk...

tålmodighed er en dyd!

til TS - gør hvad der er bedst for dit barn! 

Anmeld

23. september 2012

smokin

Anonym skriver:

Gik desværre af H til i aften

Kan ikke forstå du vil påtvinge dit barn noget bare fordi andre mener det er rigtigt. 

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Zette skriver:

Hvor har du dog ret. 

Børn ER forskellige, og hurra for det!

Jeg har selv en datter der først ville af med sin flaske efter hun var 2 år. Vi blev set skævt til mange gange, og fortalt hvor slemt det var hu. Stadig fik den. Hendes tryghed lå fuldstændig og aldeles i den - hvorfor så fjerne den? Den konsulterede både læge, tandlæge og sundhedsplejerske - med grønt lys fra alle. En aften var hun træt og faldt i søvn uden flasken, dagen efter spurgte hun ikke til den, og så gemte jeg dem langt væk... Så dagen vi havde håbet så længe på, kom rent faktisk...

tålmodighed er en dyd!

til TS - gør hvad der er bedst for dit barn! 

Du forstår slet ikke hvor MEGET dit indlæg betyder for mig  Begyndte helt at græde mens jeg læste det, for det påvirker mig så meget ang. dette "problem".. Hele dagen har været et mindre helvde pga vi ville starte på dette projekt. For vores datter er SLET IKKE klar til at slippe den.

Endnu engang TAK

Anmeld

23. september 2012

smokin

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ville bare fortsætte, som du gør. 

Men ikke give hende flaske om morgenen. - Det vil være at starte en ny vane, som hun egentlig ikke har behov for, hvis du forstår. Men som putteritual, kan det være meget hyggeligt, og jeg har endnu ikke mødt nogen voksne, der ikke var sluppet af med vanen 

Nan 3 skulle være et ganske udmærket produkt, men ikke nogen nødvendighed. Så fortsæt du bare - er min mening, - hvis den lile mus nyder det, og du ikke har noget problem med det.

NAN3 skulle ikke mætte på samme måde, så jeg blev rådet til at give NAN2 til min 2 årig. Er eller fuldt ud enig i det du skriver 

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Zette skriver:

Kan ikke forstå du vil påtvinge dit barn noget bare fordi andre mener det er rigtigt. 

Er bange for at skade mit barns fremtid (ang. tænder) pga den skide flaske. Men hun er på ingen måde klar til at slippe den..

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Zette skriver:

NAN3 skulle ikke mætte på samme måde, så jeg blev rådet til at give NAN2 til min 2 årig. Er eller fuldt ud enig i det du skriver 

Nan pro 3 virker rigtigt godt herhjemme

Anmeld

23. september 2012

smokin

Anonym skriver:

Du forstår slet ikke hvor MEGET dit indlæg betyder for mig  Begyndte helt at græde mens jeg læste det, for det påvirker mig så meget ang. dette "problem".. Hele dagen har været et mindre helvde pga vi ville starte på dette projekt. For vores datter er SLET IKKE klar til at slippe den.

Endnu engang TAK

Jeg prøvede også at gøre hvad andre syntes var bedst og mest rigtigt i starten, med det resultat at vores datter var meget meget ulykkelig og græd det meste af natten, med mange opvågninger. Det startede et skidt mønster for os, og vi var alle meget udmattet og slidte. Vores sundhedsplejerske fortalte at hun ikke havde behov for den mere i forhold til næring. Men at trygheden i den kunne være et behov endnu, og derfor ville hun råde os til at forsætte. Der er jo så mange andre ting der kan ødelægge tænderne også. Sutter fx. 

Igen, vi er forskellige og opdrager forskelligt. Jeg kan ikke fortælle dig om det er mere rigtigt end forkert, men jeg vil bestemt lytte til de signaler din datter sender til dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.