Ang. flaske (datter snart 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Vi har besluttet at starte projeket imorgen  dog har jeg mine bange andelser, for hun beder også ofte den inden middagslur  men føler mig nød til det nu og her

Føler virkelig med dig! Håber det lykkes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Føler virkelig med dig! Håber det lykkes.

Tak

Anmeld

22. september 2012

MorTilMalene

hej ehm min datter får godt nok ikke mælk eller nan mere men hvis hun ser sin sutte flaske vil hun også have den.. fandt en frem da vi have en baby på besøg og så er den ikk kommet videre en skabet... men vi giver hende en drikke dunk med vand hver gang hun spørger.. hvis det kan hjælpe har slet ikk styr på det med mælk.. da min ikke ville have sutteflaske tror hun var 8-9 måndeder..

Anmeld

22. september 2012

Storgaard & Lillegaard

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

nu har jeg hverken et flaske eller sutte barn så jeg gør mig ikke så klog på det,
men jeg tænker hvis du putter vand i flasken istedet om den så ikke bliver kedelig med tiden så hun selv slipper den.

Anmeld

22. september 2012

6800

madicken finder nogle gange en sutteflaske og ber om at få vand i den, rent ud fordi hun synes det er sjovt....men inden nat og om morgen er det vand på kop...sådan har det været siden hun blev et, hun bliver også to i okt

Anmeld

22. september 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Synes faktisk du skal tage et kig her:

http://www.mama.dk/Baby/paa-vrangen/Mit_barn_faar_ stadig_flaske.aspx

Og så synes jeg ikke din datter er for gammel til flaske, der giver hende tryghed og det er den måde hun kobler af på.

Synes måske det er et lidt svagt argument det med at hun er en stor pige og ikke har behovet og at man holder hende i baby stadiet, for så burde sut jo også stoppe ved 1 år.

Og ud over det har jeg altså ikke set et barn starte skole med sutte flaske, er ret sikker på de små selv kan sige fra nårde ikke længere har behovet.

Men det min egen overbevisning, ved godt det ikke er så mange der er af den holdning.....

Men synes du skal se på den side jeg har linket tilog så håber jeg du finder en løsning der passer jer bedst, og ikke tage beslutning om noget i ikke har det godt med, det kan den lille jo også mærke.

Anmeld

22. september 2012

Tona

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Personligt tror jeg ikke på det med Nan 3. Jeg ved godt at der står alle de der gode ting på pakken, men jeg køber den ikke. Jeg tror på alm. mælk og vand og en vitaminpille og god varieret kost.

Når det så er sagt, så kender jeg aaaalt til hvor svært det kan være at vende et barn fra flasken, da min datter var utrolig svær at få til at slippe hendes aften-flaske (det var så godt nok vælling).

Jeg oplevede at det hjalp os meget at fortynde hendes vælling stille og roligt og meget gradvist over mange uger så overgangen blev flydende. Men stille og roligt blev det til mere og mere alm mælk i således at der var mindre og mindre vælling. Virkelig en langsom overgang. Derefter gik vi over til ren mælk og derfra til vand på samme stille og rolige måde. Derefter havde hun en krise fordi hun ikke kunne slippe flasken med vand i og det løste vi så ved at give hende en drikkedunk. Der suger/sutter man jo stadig, men det er ikke en flaske.

Jeg tror ikke at det er helt så grelt at din datter får erstatning stadig set i lyset af at det er Nan 3, som jo er beregnet til hendes alder (jeg tror bare at I spilder en masse penge på et dyrt produkt som hun ikke behøver og hvor der formentlig er tilsætningsstoffer i), men jeg tror at hun skal af flasken af hensyn til hendes tænder. Hvis intet andet virker, så havde jeg nok forsøgt med Nan 3 i drikkedunk. Mht flasken hun er begyndt at bede om om morgenen, så havde jeg nægtet og forklaret at man kun får om aftenen. Evt prøvet at gøre det hyggeligt ved at putte med dynen og en sut eller noget med hende. Men jeg syntes at I skal gøre som det passer jer og ikke hvad andre siger og trods alt er der jo ingen konfirmanter der stadig bruger sutteflaske

Anmeld

22. september 2012

Troldemommi

det lyder som om din lille pige er en lille hygge prinsesse, jeg tror nemlig det er mere hygge for hende end en nødvendighed, men jeg tror det er den rigtige beslutning i har taget om at nu skal det stoppe med den natflaske

Held og lykke med det

Monica

Anmeld

22. september 2012

Davidsen87

Har ALDRIG hørt om at de skal have flaske til de er 3

Anmeld

23. september 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn bliver 2 i midten af Oktober. Han får 3 flasker. 1 godnat flaske 2. Når han vågner ved 4 tiden og en godmorgen flaske. Han er så glad for dem så jeg holder nok aldrig op med at give ham dem ( han skal selv sige fra) det samme gjorde vi med min datter hun er 8 nu. Hun fik ingen huller i tænderne og har det stadig ikke den dag idag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.