Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)
Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"
Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"
Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.
Personligt tror jeg ikke på det med Nan 3. Jeg ved godt at der står alle de der gode ting på pakken, men jeg køber den ikke. Jeg tror på alm. mælk og vand og en vitaminpille og god varieret kost.
Når det så er sagt, så kender jeg aaaalt til hvor svært det kan være at vende et barn fra flasken, da min datter var utrolig svær at få til at slippe hendes aften-flaske (det var så godt nok vælling).
Jeg oplevede at det hjalp os meget at fortynde hendes vælling stille og roligt og meget gradvist over mange uger så overgangen blev flydende. Men stille og roligt blev det til mere og mere alm mælk i således at der var mindre og mindre vælling. Virkelig en langsom overgang. Derefter gik vi over til ren mælk og derfra til vand på samme stille og rolige måde. Derefter havde hun en krise fordi hun ikke kunne slippe flasken med vand i og det løste vi så ved at give hende en drikkedunk. Der suger/sutter man jo stadig, men det er ikke en flaske.
Jeg tror ikke at det er helt så grelt at din datter får erstatning stadig set i lyset af at det er Nan 3, som jo er beregnet til hendes alder (jeg tror bare at I spilder en masse penge på et dyrt produkt som hun ikke behøver og hvor der formentlig er tilsætningsstoffer i), men jeg tror at hun skal af flasken af hensyn til hendes tænder. Hvis intet andet virker, så havde jeg nok forsøgt med Nan 3 i drikkedunk. Mht flasken hun er begyndt at bede om om morgenen, så havde jeg nægtet og forklaret at man kun får om aftenen. Evt prøvet at gøre det hyggeligt ved at putte med dynen og en sut eller noget med hende. Men jeg syntes at I skal gøre som det passer jer og ikke hvad andre siger og trods alt er der jo ingen konfirmanter der stadig bruger sutteflaske 
Anmeld