Ang. flaske (datter snart 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2012

CS

Anonym skriver:

Tja, mange anbefaler det jo (altså flasken).. Men når hun ligefrem selv spørger ind til det, samt drikker så meget.. Så er lidt i tvivl om det hele..

Hvad med at tale med sundhedsplejersken? Det er jo svært at sige, det kan jo lige så vel være en vane - som fordi hun er sulten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

Risen

Anonym skriver:

NAN Pro 3 juniormælk er specielt udviklet og tilpasset ernæringsbehovet hos små børn. Fra 1-3 års alderen er ernæringsbehovet hos det lille barn 2-5 gange højere pr. kg kropsvægt end hos voksne. Sammenlignet med komælk har juniormælken følgende fordele:

• Protein og salt er kraftigt reduceret. Et lavt proteinniveau er en vigtig del af en alderstilpasset kost.
  • En bedre fedtsammensætning med en lavere andel af mættet fedt.
  • Indeholder omega 3 (DHA) som bidrager til udvikling synet.
  • Indeholder betydeligt mere jern som er vigtig for dannelsen af røde blodlegemer.
  • Indeholder betydeligt mere vitamin D. Vitamin D forbedrer optagelsen af calcium i knoglerne.

NAN Pro 3 Juniormælk smager godt, varmt eller koldt. Vi anbefaler en til to krus om dagen som en naturlig del af en varieret kost.

Fra: http://www.nestlebornemad.dk/produkter/fra-12-maneder/nan-pro-3-juniormaelk

"NAN Pro 3 Juniormælk smager godt, varmt eller koldt. Vi anbefaler en til to krus om dagen som en naturlig del af en varieret kost."

De anbefaler jo krus og ikke flaske Det var det jeg mente. 

Anmeld

22. september 2012

Julemusen

Nan pro 3 har jeg fået at vide kun er til børn der mangler vitaminer eller ikke drikker komælk. Vores dreng bliver 1 år i oktober og har fået at vide af læge, sp og tandlæge at det er nu vi skal stoppe. Nan et mere sød end alm mælk og kan give huller i tænderne og det er bedre med alm mælk eller bare vand i kop inden putning. Og så har vi en stor dreng som ikke har brug gor ekstra næring i det han drikker :-)

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Hmmm.. Kan det ikke bare være en god salgsteknik? For omvendt kan man jo sige at tandlægen slet ikke anbefaler at man giver flaske i den alder, da det er skadeligt for tænderne osv.. Jeg mener hvis de får alm. mælk og en daglig vitamin pille er man vel lige så sikret? Tænker at du evt kunne afvænne hende af med den, ved stadig at give juniormælk med de vitaminer og ting der er i den, men bare i en varm kop og aftenen?

Kh

Tror jeg vil give tandlægen (den man bliver tilknyttet) et kald på mandag, og høre hvad de siger til det.

Men er virkelig ked af det, for hun vil ikke have det i glas om aften. Og hun tager flere timer at falde i søvn vist hun ikke får det

Anmeld

22. september 2012

Faith

Jeg tror jo ældre hun bliver jo sværere bliver det at vænne hende fra. Mine drenge er lige godt 2 år og kan slet ikke forestille mig dem drikke af sutteflaske længere.

De var 1½ da vi begyndte at vænne dem fra, og vi troede vitterligt at det ville blive en kamp uden lige. Men det viste sig at de overhovedet ikke kom til at savne den. Vi undlod ganske enkelt at give dem den en aften, og de har aldrig spurgt efter den siden. I stedet får de en tår vand inden de putter sig. Det har vist sig at være nok for dem.

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

Hvorfor siger så mange så, at børn selv siger fra flasken og det bare sker naturligt    Det oplever vi slet ikke

Anmeld

22. september 2012

Risen

Anonym skriver:

Tror jeg vil give tandlægen (den man bliver tilknyttet) et kald på mandag, og høre hvad de siger til det.

Men er virkelig ked af det, for hun vil ikke have det i glas om aften. Og hun tager flere timer at falde i søvn vist hun ikke får det

Kan jeg godt forstå Det er også hårdt, men tænk engang hvor dejligt det bliver ikke at skulle huske at varme den og have en lille mus der plager om at komme hjem til en flaske Hvis man kan sige det sådan.. 

Prøv evt at lave nogle andre putteritualer som at læse bog og syngesange eller bare hygge på sofaen inden sengetid.. Her får min datter et glas mælk og så læser vi bøger i 20 min

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Kan jeg godt forstå Det er også hårdt, men tænk engang hvor dejligt det bliver ikke at skulle huske at varme den og have en lille mus der plager om at komme hjem til en flaske Hvis man kan sige det sådan.. 

Prøv evt at lave nogle andre putteritualer som at læse bog og syngesange eller bare hygge på sofaen inden sengetid.. Her får min datter et glas mælk og så læser vi bøger i 20 min

Vores putteritual:

Vores datter får nattøj og ren ble. Så børster vi tænder. Så finder vi dyne, bamse, baby (dukke) og sut.

Så kravler hun selv op på dynen og siger: flaske

Så får jeg sutten, bamse og baby - og så drikker hun omkring 200 ml.

Så stopper hun selv når hun ikke vil have mere, får sutten og bamse.

Siger godnat til far, og så går vi ind på hendes værelse, så kommer hun ned i tremmesengen, kysser godnat og putter.

Så går jeg ind i stuen. Enten sover hun med det samme, eller kalder på mere flaske, så drikker hun resten og sover til næste morgen.

Anmeld

22. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Hvorfor siger så mange så, at børn selv siger fra flasken og det bare sker naturligt    Det oplever vi slet ikke

Jamen tror du ikke "bare" i er nødt til at være vedholdende? Evt tilbyde hende mælken fra en kop indtil hun lægger sig til at sove. Det kan godt være det tager lang tid for hende at falde i søvn, men hvis i nu går ind til hende med koppen flere gange og fortæller hende at nu skal hun sove. Siger ikke at hun skal græde sig i søvn, for det mener jeg bestemt ikke hun skal! Men hvis hun ved i er der og hjælper hende til at overkomme at hun ingen flaske får, så tror jeg altså nok det skal lykkes.

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Jamen tror du ikke "bare" i er nødt til at være vedholdende? Evt tilbyde hende mælken fra en kop indtil hun lægger sig til at sove. Det kan godt være det tager lang tid for hende at falde i søvn, men hvis i nu går ind til hende med koppen flere gange og fortæller hende at nu skal hun sove. Siger ikke at hun skal græde sig i søvn, for det mener jeg bestemt ikke hun skal! Men hvis hun ved i er der og hjælper hende til at overkomme at hun ingen flaske får, så tror jeg altså nok det skal lykkes.

Vi har besluttet at starte projeket imorgen  dog har jeg mine bange andelser, for hun beder også ofte den inden middagslur  men føler mig nød til det nu og her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.