Ang. flaske (datter snart 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.111 visninger
69 svar
0 synes godt om
22. september 2012

Anonym trådstarter

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

LinLin

Jeg synes hun er alt for gammel. Mine var 13-14mdr da de stoppede. Herefter fik de bare et glas vand inden de skulle i seng.

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg synes hun er alt for gammel. Mine var 13-14mdr da de stoppede. Herefter fik de bare et glas vand inden de skulle i seng.

Hun vil hverken have vand eller alm. mælk (dog drikker hun det om dagen).. De anbefaler nan pro 3 to gange om dagen til de er 3 år.. Hun vil bare ikke drikke af glas om aften..

Anmeld

22. september 2012

CS

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Er det fordi i er i tvivl om hvorvidt hun skal stoppe eller???

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

CS skriver:

Er det fordi i er i tvivl om hvorvidt hun skal stoppe eller???

Tja, mange anbefaler det jo (altså flasken).. Men når hun ligefrem selv spørger ind til det, samt drikker så meget.. Så er lidt i tvivl om det hele..

Anmeld

22. september 2012

LinLin

Anonym skriver:

Hun vil hverken have vand eller alm. mælk (dog drikker hun det om dagen).. De anbefaler nan pro 3 to gange om dagen til de er 3 år.. Hun vil bare ikke drikke af glas om aften..

Jeg ved ikke hvad nan Pro er.... Altså kender godt nan - men de skal da ikke have modermælkserstatning indtil de er tre år!?

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Jeg ved ikke hvad nan Pro er.... Altså kender godt nan - men de skal da ikke have modermælkserstatning indtil de er tre år!?

Det er juniormælk - det er fra 1-3 år, og bliver anbefalt at barnet før 2 glas af dette om dagen, da der er tilsat mange vigtigte ting forhold til alm. mælk..

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

NAN Pro 3 juniormælk er specielt udviklet og tilpasset ernæringsbehovet hos små børn. Fra 1-3 års alderen er ernæringsbehovet hos det lille barn 2-5 gange højere pr. kg kropsvægt end hos voksne. Sammenlignet med komælk har juniormælken følgende fordele:

• Protein og salt er kraftigt reduceret. Et lavt proteinniveau er en vigtig del af en alderstilpasset kost.
  • En bedre fedtsammensætning med en lavere andel af mættet fedt.
  • Indeholder omega 3 (DHA) som bidrager til udvikling synet.
  • Indeholder betydeligt mere jern som er vigtig for dannelsen af røde blodlegemer.
  • Indeholder betydeligt mere vitamin D. Vitamin D forbedrer optagelsen af calcium i knoglerne.

NAN Pro 3 Juniormælk smager godt, varmt eller koldt. Vi anbefaler en til to krus om dagen som en naturlig del af en varieret kost.

Fra: http://www.nestlebornemad.dk/produkter/fra-12-maneder/nan-pro-3-juniormaelk

Anmeld

22. september 2012

Risen

Hmmm.. Kan det ikke bare være en god salgsteknik? For omvendt kan man jo sige at tandlægen slet ikke anbefaler at man giver flaske i den alder, da det er skadeligt for tænderne osv.. Jeg mener hvis de får alm. mælk og en daglig vitamin pille er man vel lige så sikret? Tænker at du evt kunne afvænne hende af med den, ved stadig at give juniormælk med de vitaminer og ting der er i den, men bare i en varm kop og aftenen?

Kh

Anmeld

22. september 2012

LinLin

Anonym skriver:

Det er juniormælk - det er fra 1-3 år, og bliver anbefalt at barnet før 2 glas af dette om dagen, da der er tilsat mange vigtigte ting forhold til alm. mælk..

Hvem anbefaler det? Har aldrig hørt om det før....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.