Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke om der er andre der har sagt dette.
Men den der med at barnet selv siger fra når de er klar til at droppe flaksen, kan jeg ikke tilslutte mig.
Børn er ikke i stand til selv at sætte de rette grænser for hvad de ikke har brug for. Det er derfor vi som forældre er nød til at guide dem. Har man et barn der bruger meget sut, kan man heller ikke forvente at de selv en dag smider den.
Så I er nød til at tage kampen nu. For jo længere i venter, jo hårdere bliver det.
For hvis det er rart og hyggeligt for hende, hvorfor skulle hun så vælge det fra? Det kommer ikke til at ske med mindre I trapper ned på det.
Det kan godt være hun bliver hys og er svær at få til at sove, men når hun finder ud af at det ikke nytter noget, så vil det hjælpe på det. For det er klart hun bliver hys, når hun ved at I kommer med flasken får at få hende til at være stille og falde i søvn.
Min mand og jeg var samme tur igennem, da vi stoppede flasken. Vores datter var lige lidt over 1 år gammel. Vi startede med at give hende mælken i en kop. Efter en uge skiftede vi det ud med lunken the og efter en uge mere blev det helt almindelig vand. Det var ikke nemt, men vedholdenhed skal der til.
Og hvis hun bliver dybt ulykkelig, så tilbyd trøst i stedet for flaske, så hun ved at det ikke er en straf.
Så ja. Lad ikke jeres datter bestemme dagsordenen. Hverken nu eller senere. I ved hvad der er bedst for hende, trods alt 
Anmeld