Ang. flaske (datter snart 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

VNB

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Vi gav indtil for nyligt også stadig Viktor en flaske til natten (dog bare med alm. sødmælk i) og han elskede den!

Men så var vi til tandlæge hvor hun sagde at det var noget af det værste for barnets tænder...  altså forstået på den måde at man jo børster tænder på barnet inden det blir puttet, og så får de flasken bagefter.. så ligger mælken der hele natten og "ødelægger" barnets tænder... 

så vi stoppede med mælke flasken samme dag. Istedetfor så får han nu en flaske med vand i som er opvarmet lidt. Og vi har SLET ikke hørt brok én eneste gang fra ham  han drikker bare vandet og falder i søvn som normalt bagefter 

så det kunne i da prøve. Held og lykke med det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Anonym trådstarter

Men er det ikke "sutten" på flasken der også ødelægger tænderne? Eller er det kun indholdet???

Anmeld

24. september 2012

mor2011_

de har lavet nan 3 bare for at tjene penge på forældre som er i tvivle hun er alt alt for gammel til mme og til flasken det gør ikke noget godt for hende

Anmeld

24. september 2012

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

de har lavet nan 3 bare for at tjene penge på forældre som er i tvivle hun er alt alt for gammel til mme og til flasken det gør ikke noget godt for hende

Nu er hun en meget lille pige i forhold til hendes alder.. Så er blevet rådet til nan pro 3.. Men vi har valgt at gå over til vand eller alm. mælk, når vi har brugt nan'en op

Anmeld

24. september 2012

Koen.

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år i start okt. - og hun får stadig godnat-flaske (hun drikker imellem 200-300 ml. nan pro 3) Nu er hun begyndt at spørger efter den om morgen omkring kl. 5.30-6 (hun har gjort det 3 gange - alle 3 gange har hun drukket omkring 100 ml.)

Hun spørger selv efter flasken - selv når vi er ude, og hun gerne vil hjem, så siger hun: "mig flaske" eller bare "flaske"

Og når hun ser flasken, skynder hun sig op på sofaen, putter sig i sin dyne, og så siger hun: "min tur flaske"

Det virker ikke som om hun er klar til at droppe flasken, men det virker på alle (også nogle stykker herinde), at barnet skal stoppe omkring 1-1½ med flasken.

Min datter var 2 år og 3 mdr da hun selv stoppede flasken, før var hun slet ikke klar.. så kan man sige det er nok så forkert men jeg lytter heldigvis ikke til folks meninger

Hun sagde selv stop og der hun har ikke en eneste gang spurgt efter den og det tror jeg er fordi vi stoppede på et tidspunkt der var rigtigt for hende.

Anmeld

24. september 2012

Anonym trådstarter

tanja. skriver:

Min datter var 2 år og 3 mdr da hun selv stoppede flasken, før var hun slet ikke klar.. så kan man sige det er nok så forkert men jeg lytter heldigvis ikke til folks meninger

Hun sagde selv stop og der hun har ikke en eneste gang spurgt efter den og det tror jeg er fordi vi stoppede på et tidspunkt der var rigtigt for hende.

Hvordan gjorde I med tandbørstingen?? Før, efter og morgen - eller før og om morgen??

Anmeld

17. januar 2013

Anne-Mette Jensen

Hvordan går det ? og er hun stadig på flaske og nan eller alm mælk ? lidt nysgerrig da min egen pige også stadig får flaske

Anmeld

17. januar 2013

L&V

Anonym skriver:

Det er absolut ikke et behov hun har og var det mit barn var vi absolut stoppet for længe siden...

Jeg ville gøre som mange gør med sutterne. Pist væk en dag også skal man bare være stanhaftig..

Anmeld

17. januar 2013

raca

hvis hun havde været ammebarn så havde der ikke været noget problem for amning er godt længe..

min er blevet ammet i samme mængde da de var den alder så jeg ville intet problem havde med det..

syntes det er helt ok. bare tænderne er børstet inden flasken og morgen flasken ikke sjæler for meget apetet..

ofte laver børn også et apetitsprig ved den alder hvor de bliver mere sulte. en del begynder så at vågne kl 5-6 stykker og vil havde mad. der har jeg så bare givet morgentår og vi har sovet en time mere..

Anmeld

17. januar 2013

raca

mor2011_ skriver:

ja ellers lavede de det forde de fandt ud af at amning var godt frem til barnet var 3 år.. eller mere. 

også måtte de lave noget tilsvarende til MME børn.

jeg tror simpelt hen ikke på at børn over 1 år ikke har brug for hverken mme eller mm. men har mere brug for komælk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.