At kigge sig selv i spejlet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

JustMe

FrkZier skriver:

det gælder bare om hele tiden at huske sig selv på at man er smuk og man er fantatisk og det vil jo også være en fantatisk ting du kan lære din datter

Jeg må have en brist, for selvom min mand siger det samme, er det som om det ikke fiser ind Men det at blive mor, har helt klart gjort en forskel, for jeg hviler lidt mer ei mig selv nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

FrkZier

Ciss skriver:

Jeg ser mig selv i spejlet hver dag, når jeg er på badet om morgenen. - men det er da ikke et syn, jeg glæder mig til. Det har det aldrig været, og jeg har vel accepteret, at jeg ser ud, som jeg ser ud. Jeg har aldrig været specielt køn, så det er ikke, fordi det er blevet så meget værre, selvom jeg har nogen ekstra kilo lige nu.

Jeg er jo stolt af min krop, fordi den har klaret at bære to fantastiske, dejlige unger frem. Jeg er ikke flov over de mærker, som graviditeterne har efterladt på kroppen. Men køn er jeg ikke. Har aldrig været, kommer aldrig til at blive.

Jeg pynter mig jo til specielle anledninger og gør da mit bedste for at blive så fin som muligt - ikke mindst for at vise omverden, at de og anledningen betyder noget for mig. Men det betyder ikke, at jeg opfatter mig selv som kønnere af den grund. Jeg forsøger i stedet at arbejde med ting som holdning og udstråling, for det har meget at sige for, hvordan man opfatter hinanden.

Min datter er smuk (-hun har sit udseende efter sin fars side.). Det glæder mig. For man ved jo, at mange sociale ting er enklere for dem, som har udseendet med sig.

jeg synes det er rigtig ærgeligt at du ikke synes du er køn men på trods af dette faktum, lyder som om du faktisk  har en rigtig sund indstilling til dig selv og det er rigtig dejligt og livsbekræftende at høre at du ikke er flov over de mærker dine to graviditer har efterladt sig, fordi der er netop ingen grund til at være flov, man skal hellere være stolt over at man har disse mærker som et 'bevis' på man har nogen fantastiske unger

og  jeg er nu sikker på at det ikke kun er hendes far din datter har sit smukke udseende fra, hun har jo lidt fra jer begge

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

JustMe skriver:

Jeg må have en brist, for selvom min mand siger det samme, er det som om det ikke fiser ind Men det at blive mor, har helt klart gjort en forskel, for jeg hviler lidt mer ei mig selv nu

du er ikke den eneste med den brist, det er der desværre mange der har!

men det er mindst ligeså vigtigt at hvile i sig selv, fordi når du først gør det, kommer alt det andet meget lettere

Anmeld

20. september 2012

meem

FrkZier skriver:

og så er det vel at få fingeren ud og gøre noget ved det så du kan blive mere en bare jævnt tilfreds men faktisk helt tilfreds

alle fortjener at være tilfredse med sig selv!

Javel ja !

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

meem skriver:

Javel ja !

hehe

Anmeld

20. september 2012

morethanperfect

FrkZier skriver:

ja - hvor ofte gør i det? og kan i lide det i ser?

jeg synes det er skræmmende så stor en tendens der er til at folk undgår at se sig sel i spejlet, "bare" fordi de ikke kan lide det de ser

Det er efterhånden næsten som om det er et tabu, rent faktisk at synes man selv er køn, jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at jeg synes jeg er en køn pige, selvfølgelig er der da ting jeg gerne ville ændre, men sådan overordnet er jeg relativt tilfreds med den jeg er og hvordan jeg ser ud, og det er vigtigt for mig at være tilfreds med mig selv! da jeg var yngre gik jeg MEGET op i at farve hår, gå med linser osv fordi jeg var utilfreds, nu har jeg efterhånden bare lært at acceptere at nu ser jeg altså  nu engang sådan her ud, og har derfor valgt at sætte mig tilfreds med det - men hvis jeg SIGER det her til nogen, kigger de på mig som var jeg verdens mest narcisitiske menneske der ikke laver andet end at sidde og beundre mig selv hele dagen lang, og det er nu altså ikke rigtigt

Tja .. 

Kigger mig selv i spejlet lige for tiden når jeg kigger efter strækmærker

Når jeg ikke er gravid kigger jeg mig ikke så tit i spejlet , men jeg har intet i mod spejle .. 

Anmeld

20. september 2012

JustMe

FrkZier skriver:

og så er det vel at få fingeren ud og gøre noget ved det så du kan blive mere en bare jævnt tilfreds men faktisk helt tilfreds

alle fortjener at være tilfredse med sig selv!

Hos nogle af os er den finger bare som groet fast

Anmeld

20. september 2012

Giraffen

FrkZier skriver:

ja - hvor ofte gør i det? og kan i lide det i ser?

jeg synes det er skræmmende så stor en tendens der er til at folk undgår at se sig sel i spejlet, "bare" fordi de ikke kan lide det de ser

Det er efterhånden næsten som om det er et tabu, rent faktisk at synes man selv er køn, jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at jeg synes jeg er en køn pige, selvfølgelig er der da ting jeg gerne ville ændre, men sådan overordnet er jeg relativt tilfreds med den jeg er og hvordan jeg ser ud, og det er vigtigt for mig at være tilfreds med mig selv! da jeg var yngre gik jeg MEGET op i at farve hår, gå med linser osv fordi jeg var utilfreds, nu har jeg efterhånden bare lært at acceptere at nu ser jeg altså  nu engang sådan her ud, og har derfor valgt at sætte mig tilfreds med det - men hvis jeg SIGER det her til nogen, kigger de på mig som var jeg verdens mest narcisitiske menneske der ikke laver andet end at sidde og beundre mig selv hele dagen lang, og det er nu altså ikke rigtigt

vi har både et stort spejl i soveværelset og i mellemgangen så det er MANGE gange om dagen

og nu her hjemme på barsel så får mig og Nina også tit en sludder i spejlet

jeg har ingen komplekser med det jeg ser

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

morethanperfect skriver:

Tja .. 

Kigger mig selv i spejlet lige for tiden når jeg kigger efter strækmærker

Når jeg ikke er gravid kigger jeg mig ikke så tit i spejlet , men jeg har intet i mod spejle .. 

hehe skal lige holde øje med dem

hvorfor kigger du dig så ikke så meget i spejlet når du ikke er gravid?

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

JustMe skriver:

Hos nogle af os er den finger bare som groet fast

haha tror nu ikke den er helt groet fast - det kræver bare en ordentligt potion viljestyrke at hive den ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.