At kigge sig selv i spejlet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.672 visninger
97 svar
0 synes godt om
20. september 2012

FrkZier

ja - hvor ofte gør i det? og kan i lide det i ser?

jeg synes det er skræmmende så stor en tendens der er til at folk undgår at se sig sel i spejlet, "bare" fordi de ikke kan lide det de ser

Det er efterhånden næsten som om det er et tabu, rent faktisk at synes man selv er køn, jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at jeg synes jeg er en køn pige, selvfølgelig er der da ting jeg gerne ville ændre, men sådan overordnet er jeg relativt tilfreds med den jeg er og hvordan jeg ser ud, og det er vigtigt for mig at være tilfreds med mig selv! da jeg var yngre gik jeg MEGET op i at farve hår, gå med linser osv fordi jeg var utilfreds, nu har jeg efterhånden bare lært at acceptere at nu ser jeg altså  nu engang sådan her ud, og har derfor valgt at sætte mig tilfreds med det - men hvis jeg SIGER det her til nogen, kigger de på mig som var jeg verdens mest narcisitiske menneske der ikke laver andet end at sidde og beundre mig selv hele dagen lang, og det er nu altså ikke rigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

meem

FrkZier skriver:

jeg synes det er skræmmende så stor en tendens der er til at folk undgår at se sig sel i spejlet, "bare" fordi de ikke kan lide det de ser

Det er efterhånden næsten som om det er et tabu, rent faktisk at synes man selv er køn, jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at jeg synes jeg er en køn pige, selvfølgelig er der da ting jeg gerne ville ændre, men sådan overordnet er jeg relativt tilfreds med den jeg er og hvordan jeg ser ud, og det er vigtigt for mig at være tilfreds med mig selv! da jeg var yngre gik jeg MEGET op i at farve hår, gå med linser osv fordi jeg var utilfreds, nu har jeg efterhånden bare lært at acceptere at nu ser jeg altså  nu engang sådan her ud, og har derfor valgt at sætte mig tilfreds med det - men hvis jeg SIGER det her til nogen, kigger de på mig som var jeg verdens mest narcisitiske mennesker der ikke laver andet end at sigge og beundre mig selv hele dagen lang, og det er nu altså ikke rigtigt

Haha jeg indrømmer blankt at de store spejle vi har i gangen, kan jeg ikke komme hurtigt nok forbi.. men til gengæld det lille oppe på badeværelset hvor du kun kan se fra brystet og op.. der kan jeg da godt stå og studere mig selv i noget tid.. specielt når håret sidder perfekt og make up'en ligeså.. så kan jeg da godt "beundre" mig selv lidt

Anmeld

20. september 2012

JustMe

Jeg synes det er beundringsværdigt, og at det er en rigtig god vane at og tendens (så at sige) at vise sit barn....og jeg ville ønske, jeg kunne gøre det samme. *bøjer mig i støvet*

Da jeg var yngre, så jeg mig kun nødigt i spejlet. Nu ser jeg mig i spejlet hver dag efter badet og sørger for at fokusere på de ting, jeg er glad for ved mig selv. Men jeg er stadig i en læringsproces, for jeg er stadig utilfreds med 90% af min krop.

Anmeld

20. september 2012

Masig

FrkZier skriver:

Det er efterhånden næsten som om det er et tabu, rent faktisk at synes man selv er køn, jeg kan ligeså godt være ærlig og sige, at jeg synes jeg er en køn pige, selvfølgelig er der da ting jeg gerne ville ændre, men sådan overordnet er jeg relativt tilfreds med den jeg er og hvordan jeg ser ud, og det er vigtigt for mig at være tilfreds med mig selv! da jeg var yngre gik jeg MEGET op i at farve hår, gå med linser osv fordi jeg var utilfreds, nu har jeg efterhånden bare lært at acceptere at nu ser jeg altså  nu engang sådan her ud, og har derfor valgt at sætte mig tilfreds med det - men hvis jeg SIGER det her til nogen, kigger de på mig som var jeg verdens mest narcisitiske menneske der ikke laver andet end at sidde og beundre mig selv hele dagen lang, og det er nu altså ikke rigtigt

Har det fuldstændig ligesom dig... Synes det er trist når folk ikke er glade for sig selv, alle er jo smukke på hver deres måde...

Selvfølgelig må man gerne pynte lidt på sig selv, jeg farver da også hår og køber pænt tøj og bruger make up ind imellem, men jeg overdriver det ikke, det ser stadig naturligt ud og det er ikke noget der som sådan laver meget om på mit naturlige udseende...

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

meem skriver:

Haha jeg indrømmer blankt at de store spejle vi har i gangen, kan jeg ikke komme hurtigt nok forbi.. men til gengæld det lille oppe på badeværelset hvor du kun kan se fra brystet og op.. der kan jeg da godt stå og studere mig selv i noget tid.. specielt når håret sidder perfekt og make up'en ligeså.. så kan jeg da godt "beundre" mig selv lidt

du burde bruge noget mere tid foran et 'full body mirror' og lære at beundre dig selv fra top til tå og ikke kun fra halsen og op!

- men det gør det altid lidt sjovere at se sig selv i spejlet når håret og makeupen bare spiller

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

JustMe skriver:

Jeg synes det er beundringsværdigt, og at det er en rigtig god vane at og tendens (så at sige) at vise sit barn....og jeg ville ønske, jeg kunne gøre det samme. *bøjer mig i støvet*

Da jeg var yngre, så jeg mig kun nødigt i spejlet. Nu ser jeg mig i spejlet hver dag efter badet og sørger for at fokusere på de ting, jeg er glad for ved mig selv. Men jeg er stadig i en læringsproces, for jeg er stadig utilfreds med 90% af min krop.

mange tak

- som du selv siger så fint, er det en læringsprocess, og det skal nok komme en dag, rom blev heller ikke bygget på en dag! men det er nemlig super vigtigt at holde fokus på de ting man faktisk er tilfreds med, og jo mere man lære at holde af de ting, jo flere ting er man pludselig tilfreds med

Anmeld

20. september 2012

Bebsesmoar

Spejle,vandpytter,genspejlninger!! Hehe! Jeg er en ret køn pige! Kurvet til den store guldmedalje og utrolig glad for mit udseende!!  Jeg syntes også du,TS er smuk!! Man skal da have lov til at syntes sådan om sigselv!! 

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

Masig skriver:

Har det fuldstændig ligesom dig... Synes det er trist når folk ikke er glade for sig selv, alle er jo smukke på hver deres måde...

Selvfølgelig må man gerne pynte lidt på sig selv, jeg farver da også hår og køber pænt tøj og bruger make up ind imellem, men jeg overdriver det ikke, det ser stadig naturligt ud og det er ikke noget der som sådan laver meget om på mit naturlige udseende...

Dejligt!!

jeg går da også med makeup osv, men i min verden er makeup til at fremhæve de gode sider ved ens ansigt, ikke at maskere de dårlige ting

Anmeld

20. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kigger kun mig selv i spejlet, når jeg skal have lagt makeup - og det sker ikke tit

Der er intet kønt at kigge på, så ja..

Anmeld

20. september 2012

FrkZier

Bebsesmoar skriver:

Spejle,vandpytter,genspejlninger!! Hehe! Jeg er en ret køn pige! Kurvet til den store guldmedalje og utrolig glad for mit udseende!!  Jeg syntes også du,TS er smuk!! Man skal da have lov til at syntes sådan om sigselv!! 

hvor det dog fantastisk at der er nogen derude der er glade for sig selv!

årh tusind tak, nu bliver jeg jo helt smigeret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.