Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

modesty

Mamalou skriver:

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Rigtig mange er vel i institution mere end 6 timer, hvilket du ikke engang har med som mulighed??

Her er det 6 timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Mamalou

HeXeri skriver:

Jeg læste godt samme artikel, jeg ville ønske videnskaben ville stoppe med at putte flere "ting vi skal" ind i vores i forvejen ekstremt pressede hverdag. Deres undersøgelser er kun til for, så vi får dårlig samvittighed, hvem kan være 2 steder på 1 gang?

Herhjemme bor vi to og vores dreng er der minimum 6,5 time. Han afleveres et sted mellem 7.15 og 08.00 alt efter hvornår vi skal møde og han bliver hentet fra han står op (14.30) til 15.30.

Han har hjemmedage så tit som muligt og følger skolernes ferier

Artiken er kun til at få dårlig samvittighed af - og det er fuldstændig rigtig som du siger, den er helt urealistisk sat op med dagens Danmark. 

Det bedste man kan gøre er vel at lytte efter budskabet i artiklen, at vores børn har det bedst hjemme hos mor og far, og at ikke skal stræbe efter 9 timers dage hver dag

Anmeld

21. september 2012

Mamalou

serinasmor skriver:

Serina er typisk afsted 8.15- 15.45 ... det er hun selvom jeg går ledig for tiden ... men hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om job i den grafiske branche skal jeg lave kreative ansøgninger der sparker r** ... den slags tager tid ... for tiden skal jeg som led i aktivering aflevere 10 ansøgninger om ugen personligt til virksomheder .... det er enormt mange ... og det betyder faktisk at selvom hun har forholdsvis lange dage sidder jeg hver aften og laver ansøgninger ... fik hun kortere dage ville jeg ikke også kunne sove om natten ....

I øvrigt kan jeg blive gal over at anbefalingerne siger 3-4 timer ... det kan jo ikke hænge sammen i dagens danmark ... det kan hænge sammen hvis den ene går hjemme eller kun arbejder 15 timer om ugen og ikke har transporttid til job .. desuden så sover de allerfleste vuggestuebørn til middag ... fx hvis jeg henter serina tidligere end kl 15 er der en meget stor risiko for at hun sover og jeg derfor får en sur trunte med hjem, der ikke fik lov at lege og få frugt ... men hun er selvfølgelig også stor i vuggestuen ... på den anden side var det lige sådan for et år siden ...

Jeg savner virkelig også, at de fagpersoner bag den slags artiklen ser på dagens Danmark og her ud fra giver råd, som ikke giver Danmarks forældre dårlig samvittighed og derved lægger yderligere press på vores skuldre. 

Jeg tænker også, at når børnene sover flere timer i daginistitutionen, så ser det samlede time antal ikke så (ifølge artiklen) "slemt" ud. 

Anmeld

21. september 2012

Mamalou

modesty skriver:

Rigtig mange er vel i institution mere end 6 timer, hvilket du ikke engang har med som mulighed??

Her er det 6 timer.

Hvis du læser min andet indlæg i debatten, så glippede afstemningen for mig. 

Anmeld

21. september 2012

Mamalou

Der er kommet rigtig mange svar, hvilket er rigtig dejligt - så kunne jeg få stillet min nysgerrighed.

Det er tydeligt, at "vores" børn er længere i daginsitution end anbefalet i artiklen og det siger vist en del om, at anbefalingerne i forhold til dagens Danmark er urealistiske. Danske forældre løber rigtig stærkt for at følge med og få at skabe godt vilkår for deres børn, hvorfor en sådan artikel kun lægge yderligere press på forældrenes skuldre...

Tak for jeres input!

Vh. Louise

Anmeld

21. september 2012

Clisolka

Jeg har stemt blankt. Isabella er afsted fra 7 til ca 15.30-16 tiden. 

Jeg har ikke muligheden for hverken at aflevere eller hente, da jeg har 2 timers transport hver vej til arbejde. Vuggestuen er ikke åben før jeg tager afsted. De dage hvor jeg arbejder hjemme er jeg selvfølgelig med til at både aflevere og hente. 

Vi henter hende ikke før efter kl. 15 fordi hun plejer at sove mellem 12-15 og det er synt at vække hende - og så får hun rig mulighed for at lege med de andre børn lidt om eftermiddagen. 

Jeg ville gerne se hende langt mere i hverdagene, men pengene skal også indenbords - så jeg tager revanche i weekenderne, hvor jeg altid har fri 

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Mamalou skriver:

Artiken er kun til at få dårlig samvittighed af - og det er fuldstændig rigtig som du siger, den er helt urealistisk sat op med dagens Danmark. 

Det bedste man kan gøre er vel at lytte efter budskabet i artiklen, at vores børn har det bedst hjemme hos mor og far, og at ikke skal stræbe efter 9 timers dage hver dag

Jeg kunne bare virkeligt godt tænke mig at der kom et mere nuanceret syn på det at sende sit barn afsted. Det er taget fuldstændigt ud af et meget gammeldags billede af vores samfund, et samfund hvor man kunne spytte til job, ikke behævede vente i kø i netto, vente til torsdag mellem 16 og 17 til at få fat i kommunen osv osv. Bare tanken om alt det jeg ikke nåede i de 2 dage min dreng var hjemme i denne uge, gør mig lidt åndeløs...

Og så rammer samvittigheden jo. For hvilken mor sidder her i sofaen og får dårlig samvittighed over 200 siders erhvervøkonomi og differentiale-regning når drengen havde snotnæse, av i halsen og en stemme som en havnearbejder? Omvendt, fik jeg ikke min dårlige samvittighed, fik jeg den når jeg opdagede at min dreng var blevet stor mens mor ikke fik sin uddannelse. Og så kommer samvittigheden i alle de læste statestikker om u-uddannede forældre der får u-uddannede børn, der så til sidst er en beslastning for vores fællesskab

De skulle lade være med at bruge flere penge på at lave undersøgelser. Simpel løsning..

Anmeld

21. september 2012

Mamalou

Babymor2010 skriver:

Jeg har stemt blankt. Isabella er afsted fra 7 til ca 15.30-16 tiden. 

Jeg har ikke muligheden for hverken at aflevere eller hente, da jeg har 2 timers transport hver vej til arbejde. Vuggestuen er ikke åben før jeg tager afsted. De dage hvor jeg arbejder hjemme er jeg selvfølgelig med til at både aflevere og hente. 

Vi henter hende ikke før efter kl. 15 fordi hun plejer at sove mellem 12-15 og det er synt at vække hende - og så får hun rig mulighed for at lege med de andre børn lidt om eftermiddagen. 

Jeg ville gerne se hende langt mere i hverdagene, men pengene skal også indenbords - så jeg tager revanche i weekenderne, hvor jeg altid har fri 

Det er svært at undgå at de kære børn ikke er mange timer i daginsitution. Pengene skal jo ind og der er ikke mange familier, der kan leve af at forældrene ikke er på fuld tid.

Weekenderne er guld værd - det er de også her hjemme. Der er ikke noget bedre end at sidde her en fredag aften med udsigt til ren råhygge de næste to dage 

Rigtig god weekend

Louise

Anmeld

21. september 2012

Moma

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Kan ikke helt se hvordan det eksperterne anbefaler kan hænge sammen med et arbejdsliv. Vores søn bliver afleveret ca 7.30 - 7.40 og hentet mellem 14.30 og 15.00. Vores datter går/cykler selv i skole. Men bliver hentet. Jeg skiftes til at hente dem først. 

Anmeld

21. september 2012

Ciss

HeXeri skriver:

Jeg kunne bare virkeligt godt tænke mig at der kom et mere nuanceret syn på det at sende sit barn afsted. Det er taget fuldstændigt ud af et meget gammeldags billede af vores samfund, et samfund hvor man kunne spytte til job, ikke behævede vente i kø i netto, vente til torsdag mellem 16 og 17 til at få fat i kommunen osv osv. Bare tanken om alt det jeg ikke nåede i de 2 dage min dreng var hjemme i denne uge, gør mig lidt åndeløs...

Og så rammer samvittigheden jo. For hvilken mor sidder her i sofaen og får dårlig samvittighed over 200 siders erhvervøkonomi og differentiale-regning når drengen havde snotnæse, av i halsen og en stemme som en havnearbejder? Omvendt, fik jeg ikke min dårlige samvittighed, fik jeg den når jeg opdagede at min dreng var blevet stor mens mor ikke fik sin uddannelse. Og så kommer samvittigheden i alle de læste statestikker om u-uddannede forældre der får u-uddannede børn, der så til sidst er en beslastning for vores fællesskab

De skulle lade være med at bruge flere penge på at lave undersøgelser. Simpel løsning..

Du har absolt et point....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.