Mamalou skriver:
Artiken er kun til at få dårlig samvittighed af - og det er fuldstændig rigtig som du siger, den er helt urealistisk sat op med dagens Danmark.
Det bedste man kan gøre er vel at lytte efter budskabet i artiklen, at vores børn har det bedst hjemme hos mor og far, og at ikke skal stræbe efter 9 timers dage hver dag 
Jeg kunne bare virkeligt godt tænke mig at der kom et mere nuanceret syn på det at sende sit barn afsted. Det er taget fuldstændigt ud af et meget gammeldags billede af vores samfund, et samfund hvor man kunne spytte til job, ikke behævede vente i kø i netto, vente til torsdag mellem 16 og 17 til at få fat i kommunen osv osv. Bare tanken om alt det jeg ikke nåede i de 2 dage min dreng var hjemme i denne uge, gør mig lidt åndeløs...
Og så rammer samvittigheden jo. For hvilken mor sidder her i sofaen og får dårlig samvittighed over 200 siders erhvervøkonomi og differentiale-regning når drengen havde snotnæse, av i halsen og en stemme som en havnearbejder? Omvendt, fik jeg ikke min dårlige samvittighed, fik jeg den når jeg opdagede at min dreng var blevet stor mens mor ikke fik sin uddannelse. Og så kommer samvittigheden i alle de læste statestikker om u-uddannede forældre der får u-uddannede børn, der så til sidst er en beslastning for vores fællesskab 
De skulle lade være med at bruge flere penge på at lave undersøgelser. Simpel løsning..
Anmeld