Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Clisolka

Mamalou skriver:

Det er svært at undgå at de kære børn ikke er mange timer i daginsitution. Pengene skal jo ind og der er ikke mange familier, der kan leve af at forældrene ikke er på fuld tid.

Weekenderne er guld værd - det er de også her hjemme. Der er ikke noget bedre end at sidde her en fredag aften med udsigt til ren råhygge de næste to dage 

Rigtig god weekend

Louise

Nemlig, weekenderne er guld værd - god weekend til dig også 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Mamalou

HeXeri skriver:

Jeg kunne bare virkeligt godt tænke mig at der kom et mere nuanceret syn på det at sende sit barn afsted. Det er taget fuldstændigt ud af et meget gammeldags billede af vores samfund, et samfund hvor man kunne spytte til job, ikke behævede vente i kø i netto, vente til torsdag mellem 16 og 17 til at få fat i kommunen osv osv. Bare tanken om alt det jeg ikke nåede i de 2 dage min dreng var hjemme i denne uge, gør mig lidt åndeløs...

Og så rammer samvittigheden jo. For hvilken mor sidder her i sofaen og får dårlig samvittighed over 200 siders erhvervøkonomi og differentiale-regning når drengen havde snotnæse, av i halsen og en stemme som en havnearbejder? Omvendt, fik jeg ikke min dårlige samvittighed, fik jeg den når jeg opdagede at min dreng var blevet stor mens mor ikke fik sin uddannelse. Og så kommer samvittigheden i alle de læste statestikker om u-uddannede forældre der får u-uddannede børn, der så til sidst er en beslastning for vores fællesskab

De skulle lade være med at bruge flere penge på at lave undersøgelser. Simpel løsning..

Vi må nok indstille os på at arbejde med ikke at få dårlig samvittighed over de ting vi ikke kan ændre - og måske springe over artikler som denne, der er helt urealistisk og ikke forholder os til det samfund vi lever i.

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Mamalou skriver:

Vi må nok indstille os på at arbejde med ikke at få dårlig samvittighed over de ting vi ikke kan ændre - og måske springe over artikler som denne, der er helt urealistisk og ikke forholder os til det samfund vi lever i.

Det har du helt ret i

Anmeld

21. september 2012

maria_wlt

Stemt blankt...

Her er de afsted fra 6.45-16.00.. 

Når vi er kommet på plads i detnye hus så regner jeg med at holde en af dem hjemme en gang imellem..

Anmeld

21. september 2012

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Det kommer til at være fra 8-16.45 tirs-ons og torsdag.

Mandag har jeg fri og vil vælge at hente tidligt.

Fredag har manden fri og vil der også hente tidligt.

Men synes stadig det er for mange timer, men sådan er det jo når begge forældre arbejder sent....

Men hvis du synes det er for mange timer.

Hvorfor har i hende så ikke hjemme. Mandag og fredag hvor i har fri.? 

Anmeld

21. september 2012

Nadia&Daniel

Laura snart 2 år

Lang dag: kl. 9-15.30/16 (max en dag om ugen, vist det er aktuelt)

Alm. dag: kl. 9-15

Kort dag: kl. 9-14 (især om fredagen)

Ekstrem kort dag: fridag med mor (og nogle gange far)

Anmeld

21. september 2012

SussieThyssen

Nu har ingen af mine været i vuggestue, men i dagpleje.

Den ældste var i dagpleje fra hun var 3 mdr til hun var ca. halvandet år, og så kom hun hjem og gå med ung pige i huset, når jeg ikke selv var hjemme til at passe hende.

Nr. 2 blev passet hjemme enten af mig eller ung pige fra start af, og var hjemme til hun skulle i BH som 3-årig.

Og nr 3 kom i Dagpleje fra han var ca et år og siden i BH

Jeg har så vidt muligt prøvet at undgå at de blev i pasning mere end få timer om dagen, og da jeg bl.a. har arbejdet som lærer gennem mange år medens de var små, har jeg selvfølgelig haft enkelte dage hvor dagen kunne være lang og andre dage, der var korte, og så ellers haft gode lange ferier sammen med dem, for når jeg har haft fri, har mine børn også haft fri, de har altid haft førsteprioritet, så meget som jeg har kunnet give dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Men hvis du synes det er for mange timer.

Hvorfor har i hende så ikke hjemme. Mandag og fredag hvor i har fri.? 

Fordi jeg mener det er sundt at have en rytme!

Og fordi der også er lidt praktiske ting der skal ordnes, som her er lettere at få overstået hurtigt når hun ikke er der, og så have ordentligt fri når hun så bliver hentet tidligt...!

Anmeld

21. september 2012

Lullaby

8-14/15 hver dag. Arbejder så det kan ikke lade sig gøre anderledes

Anmeld

21. september 2012

LBK

Min datter er i dagpleje ca 6-8 timer dagligt. Jeg er sygeplejerske og har jeg dagvagter er hun 8 timer har jeg aftenvagter bliver hun afleveret senere så et det kun ca 6 timer og har jeg fri har hun enten fri eller ca 6 timer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.