Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

FruStolpe

Øv! Sidste felt kom ikke med, den hed mere end 7 timer... Vil I være sød at kommentere, så jeg kan få min nysgerrighed stillet

8 timer

På en alm hverdag er Bella afsted fra 6:45 til 14:45, og det kan på ingen måde gøres mindre selvom vi er 2.

Far afleveret (fordi han møder senest) og jeg henter (fordi jeg har tidligst fri)

Hvordan nogle mennesker, enlig eller ej kan nøjes med 6 timer fatter jeg ikke.

Det KAN IKKE lade sig gøre med fuldtids jobs

-jeg har i øvrigt på ingen måde dårlig samvittighed over det. Og mener at sådan en undersøgelse er til at lukke op og skide i, det er ikke DK anno 1900 vi lever i mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

mor2011_

åh det vil være fantastisk med job hvor børnene er kun 4 timer i bh eller vs nu er jeg på barsel så det er forskeligt men da jeg arbejdede så blev den stor afleveret 7. og hentet 16 hvis jeg skulle møde 7.30 men også kl 6.30-16 synes at det er umuligt at have alm job hvor børnene skal kun passes i4 timer 

Anmeld

22. september 2012

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Fordi jeg mener det er sundt at have en rytme!

Og fordi der også er lidt praktiske ting der skal ordnes, som her er lettere at få overstået hurtigt når hun ikke er der, og så have ordentligt fri når hun så bliver hentet tidligt...!

Hun har  nu mere brug for hendes forældre når hun er så lille.

Men min pointe var nu bare at hvis du er ked af at hun bliver passet så meget. Har du jo rig mulighedfor at ændre det. 

Anmeld

22. september 2012

FruStolpe skriver:

8 timer

På en alm hverdag er Bella afsted fra 6:45 til 14:45, og det kan på ingen måde gøres mindre selvom vi er 2.

Far afleveret (fordi han møder senest) og jeg henter (fordi jeg har tidligst fri)

Hvordan nogle mennesker, enlig eller ej kan nøjes med 6 timer fatter jeg ikke.

Det KAN IKKE lade sig gøre med fuldtids jobs

-jeg har i øvrigt på ingen måde dårlig samvittighed over det. Og mener at sådan en undersøgelse er til at lukke op og skide i, det er ikke DK anno 1900 vi lever i mere.

Jo hvis den ene part er på nedsat tid, og begge parter fleXer.

Har veninder der kører modellen. 

Men det er jo ikke alle der har muligheden.

Så et eller andet sted må man acceptere at man gør hvad man kan.

Selv om det kan være svært.

Anmeld

22. september 2012

Mamalou skriver:

Vi må nok indstille os på at arbejde med ikke at få dårlig samvittighed over de ting vi ikke kan ændre - og måske springe over artikler som denne, der er helt urealistisk og ikke forholder os til det samfund vi lever i.

Nemlig.

Hvis man gør hvad man kan, jamen så bliver man nødt til at erkende at barnet ikke har brug for at forældrene er helt ødelagte af dårligsamvittighed.

Men det er nok lettere sagt end gjort. . . Jeg synes jeg konstant har dårLig samvittighed over et eller andet 

Anmeld

22. september 2012

Mor til Ella skriver:

Fordi jeg mener det er sundt at have en rytme!

Og fordi der også er lidt praktiske ting der skal ordnes, som her er lettere at få overstået hurtigt når hun ikke er der, og så have ordentligt fri når hun så bliver hentet tidligt...!

Og for lige at sætte det på spidsen.

Så har hun vel lige så meget rytme i at være afsted i 3 dage som at være afsted i 5 dage.

Og børn har ikke det der ligner tidsfornemmelse i den alder, hun ved bare at hun er sammen med jer,o nu er hun ikke. 

Ogheldigvis for det for ellers ville helehendes rytme jo blive ødelagt i løbet af en weekend. . . .

Anmeld

22. september 2012

hannetheis

Mamalou skriver:

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

mine børn er i gennemsnit i vs og bh 7 timer om ugen. nogen uger mere end andre

Anmeld

22. september 2012

FruStolpe

Carina:-) skriver:

Jo hvis den ene part er på nedsat tid, og begge parter fleXer.

Har veninder der kører modellen. 

Men det er jo ikke alle der har muligheden.

Så et eller andet sted må man acceptere at man gør hvad man kan.

Selv om det kan være svært.

Nedsat tid, eller flextid er jo heller ikke det samme som fuldtids jobs

Og har man fuldtids arbejde, så kan det aldrig lade sig gøre !!

Anmeld

22. september 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Og for lige at sætte det på spidsen.

Så har hun vel lige så meget rytme i at være afsted i 3 dage som at være afsted i 5 dage.

Og børn har ikke det der ligner tidsfornemmelse i den alder, hun ved bare at hun er sammen med jer,o nu er hun ikke. 

Ogheldigvis for det for ellers ville helehendes rytme jo blive ødelagt i løbet af en weekend. . . .

Det er muligt, men for min datter er det vigtigt at hun i opstarten bliver knyttet til den person som skal passe hende, da hun er lidt sensitiv. Og i samarbejde med SP og dagpleje vurderes det er det er bedst hun kommer hver dag, hvilket jeg er enig i Men på sigt kan det da som sagt godt ske at hun får fri, hvis det kan passe.

Men derfor kan jeg vel godt synes det generelt er mange timer, når man enlig gerne selv ville passe, hvis det var muligt ville jeg da helst at hun blev hjemme et par måneder mere, men det er det ikke. 

Det kan godt ske hun ingen tidsfornemmelse har, men det har jeg

Og jeg vælger at når jeg er sammen med mit barn er jeg der 100%, uden at huset lige skal rengøres, at hun skal slæbes gennem bilka eller vente på mor har lavet regnskab. I de timer kan hun lige så fint hygge sig i dagplejen.

Og til slut: Jeg har ikke rig mulighed for at ændre på det....

God aften

Anmeld

22. september 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Min er afsted fra ca 6.45/7.00 til 14.00/15.15
-Alt efter hvordan skoleskemaet ser ud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.