Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.513 visninger
71 svar
0 synes godt om
18. september 2012

Mamalou

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Mamalou

Øv! Sidste felt kom ikke med, den hed mere end 7 timer... Vil I være sød at kommentere, så jeg kan få min nysgerrighed stillet

Anmeld

18. september 2012

Guldet

Hov jeg fik trykket for hurtigt- så ik før bagefter at det var i vuggestuer du mente. Har stemt 6 timer - kl 9 til 15 men det er for børnehave!!

Anmeld

18. september 2012

Hønsemor

Jeg har stemt blankt, da 7 timer ikke står på og det er så meget vores dreng i gennemsnit har af timer i vuggestuen, nogle gange har han færre andre gange mere og ja sågar dage hvor han slet ikke kommer afsted..

Herhjemme møder jeg tidligt og manden møder sent, så jeg har tidligt fri og han sent. Manden afl. omkring kl. 9 og jeg henter omkring kl. 16, herhjemme er det sådan da det hænger bedst sammen, men også fordi det er bedst for vores dreng, ment i den forstand at han for brændt det nødvendige krudt af dernede og får leget med børnene - dette er egentlig også skabt i samarbejde med pædagogerne.. Oveni er han faktisk en af de få børn som har korte dage i vuggestuen, kender til et par stykker som har dage fra åben til luk og det gør ondt at se, men nødvendigt i disse tilfælde..

Anmeld

18. september 2012

dorthemus

Mamalou skriver:

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Ja du har desværre ikke en kategori for mig for min datter er afsted 7-8 timer hver dag med mulighed for fridag eller tidlig dag om ugen.

Jeg er alene med mit barn og arbejder deltid (34 timer). Alligevel blir det så meget fordi jeg arbejder som pædagog i en udflytterbørnehave så vi kommer sent hjem hver dag. Hun er 2,4 og klarer det rigtig godt, men det er lang tid. Desværre er der ikke andre muligheder. Min far henter hende to gange om ugen og de dage er hun der typisk fra 8-15.45. De andre dage helt til 16.45. Og møder fra 8-8.30 medmindre jeg holder hende hjemme når jeg har fri.

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg måtte stemme 6 da jeg ikke så højre ind 6 timer.

Her har det været ca 6 af og til 7 sjælden mindre ind 6 nu kommer han til af være afsted ca 7-8 og fri hveranden fredag med mor og den anden hver fredag bruger jeg alene med min datter de timer de andre 3 børn er afsted.

Mvh Henriette

Anmeld

18. september 2012

Fenja09

Vores datter er i dp fra 07.00 til 14.45 næsten hver dag. Nogle dage holder vi hende hjemme ( som idag), men jeg synes også det er vigtigt at hun har samme rutine hver dag, så hun kommer stort set altid afsted. Jeg følger ikke anbefalinger, men gør det der passer og føles bedst for hende og os. Havde vi mulighed for at aflevere senere end kl 07.00 ville vi gøre det, men det har vi desværre ikke.

/Fenja

Anmeld

19. september 2012

ano14316

3 dage om ugen er Magnus i vuggestue 8-16.30 de sidste to dage svinger lidt der bliver han afleveret enten omkring kl 09 ellers lidt i 11 og så bliver han henten kl 15.30 af farmor, og så henter jeg ham hos farmor kl. 20.45.. så det er nogen meget lange dage.. men det er heldigvis kun så længe farmand er på skole og han kommer hjem slut november, så bliver hans længste dage til kl 16. og kort dag fredag og rn fridag hveranden uge.. 

Anmeld

19. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Kære alle!

Artiklen kan læses her:

Vh. Louise

Frederic på 4 år går i bh, på fuld tid som aldrig bliver brugt...

Jeg kører som autoredder i et 9 ugers vagtskema.

Uge 1; 6-15.00 > farmand der afl kl 8 og jeg henter kl 15.10. weekedn fri

Uge 2; 15-04.00 > mig der afl kl 9 og farmand der henter 15.45  (Har weekendvagt fra fredag kl 15 og til mandag morgen kl 6.00)

Uge 3; fri mandag-onsdag > mig der afl kl 9 og henter 14.30. Torsdag 11.30-22.00 > mig der afl kl 9 og farmand der henter kl 15.45. Fredag 11.30-19.00 > kører som torsdag. weekend fri

Uge 4; 6.30-17.00 > farmand der afl kl 7.45 og henter kl 15.45/16.00. weekend fri

Uge 5; mandag-tirsdag 11.30-22.00 > mig der afl kl 9 og farmand der henter kl 15.45. weekend fri

Uge 6; 6.30-16 > farmand der afl og først tli mølle med at hente.. weekend fri.

Uge 7; 16-06.00 > mig der afl kl 9 og henter kl 15.00. Bagvagt i weekend - skal kunne stille inden for en time.

Uge 8; fri mandag og tirsdag > mig der gør begge dele. Onsdag-fredag 8.30-19.00 > mig der afl kl 8.20 og farmand der henter kl 15.45 (fredage dog hentet kl 15.20) weekend fri

Uge 9; mandag og tirsdag 8.30-19.00 > kører som uge 8 mht afl og hente. fri onsdag- fredag > mig der gør det hele.. weekend fri

der er nogle fridag jeg holder ham hjemme, så vi kan lave ting sammen... Men ofte vil han hellere afsted og lege med sine venner nede i bh..

Anmeld

19. september 2012

Valle81

Desværre er de afsted alt for længe, og jeg hader det, men det kan ikke være anderledes.

Min mand arbejder mandag til torsdag og kører kl 0445 og er hjemme 19.15.

Jeg selv arbejder 37 timer og det hedder 0745-1515 og fredag 0745-1445. De er afsted fra 0715 til ca 1530 og så har de fri om fredagen hvor min mand har dem hjemme.

Christina, som elsker hendes nye job som lægesekretærelev men som mentalt synes det er hårdt at for børn er så meget i dagpleje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.