Hvor mange timer er dit barn i pasning dagligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

An&Jo

Johannes er afsted hver dag fra 7-15 For det er sådan vores hverdag hænger sammen når jeg er i skole fra 8-14 og os har et stort barn der skal afleveres Hveranden uge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

De3Guldklumper

Mamalou skriver:

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Jeg har stemt blankt da vores er afsted fra 7-17 mandag - torsdag og 7-15 om fredagen.

Anmeld

19. september 2012

meem

Har stemt blankt da mine piger bliver afleveret kl 8.30 og hentet 16.00  hver dag undtagen fredag hvor de bliver hentet kl 15

Anmeld

19. september 2012

Ciss

Her var det 6-7 timer.

Jeg har variende arbejdstider så det var ikke det samme hver dag. Min mand starter tidligt på arbejde, så jeg afleverede, før jeg selv skulle afsted, og så hentede den af os, som var først færdig.

Enkelte dage var jeg så tidlig færdig, at det bare blev ca  5 timer, men som regel 6-7. Enkelte gange hvor alt bare kolliderede er har det være 8, men det har hverken vi eller børnene trivdes med, så det har absolut været undtagelsen.

Anmeld

19. september 2012

Stumpen

Her hedder den 8 timer.. 7.30-15.30.. 

Storesøster skal også afleveres og dette sker på cykel og Den lilles institution ligger først på ruten Om morgenen og sidst om eftermiddagen..

Tidspunkterne huer mig ikke, men det er en nødvenighed.. Ville hellere de hed 9-15..

Anmeld

19. september 2012

MorDk

I gennemsnit 6 timer dagligt...

Anmeld

19. september 2012

HeXeri

Mamalou skriver:

Kære alle!

Inspireret af en artikel jeg læste i et nyhedsbrev fra Vores Børn laver jeg denne afstemning. Det handler om vores kære børns hverdag i vuggestuen, hvilken betydning det kan have samt anbefalinger om antallet af timer i vuggestuen.

I min verden som enlig mor er det svært at efterkomme anbefalingen som lyder på 3-4 timer og maks 6 timer...

Jeg arbejder fra kl. 8 til 15 tre dage og fra 8 til 16 en dag om ugen. Jeg har fri om mandagen indtil en gang i januar og mulighed for flex, så jeg kan arbejde mere når jeg ikke har ham, og mindre end når jeg har ham. Men på trods heraf synes jeg stadig 6 timer dagligt er svært at imødekomme.

Hvordan ser jeres families uge ud? Kan I efterleve anbefalingerne?

Artiklen kan læses her:

http://voresborn.dk/tumling-1-3/familieliv-og-parforhold/8137-sadan-ruster-du-dit-barn-til-de-lange-dage

Vh. Louise

Jeg læste godt samme artikel, jeg ville ønske videnskaben ville stoppe med at putte flere "ting vi skal" ind i vores i forvejen ekstremt pressede hverdag. Deres undersøgelser er kun til for, så vi får dårlig samvittighed, hvem kan være 2 steder på 1 gang?

Herhjemme bor vi to og vores dreng er der minimum 6,5 time. Han afleveres et sted mellem 7.15 og 08.00 alt efter hvornår vi skal møde og han bliver hentet fra han står op (14.30) til 15.30.

Han har hjemmedage så tit som muligt og følger skolernes ferier

Anmeld

19. september 2012

serinasmor

Serina er typisk afsted 8.15- 15.45 ... det er hun selvom jeg går ledig for tiden ... men hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om job i den grafiske branche skal jeg lave kreative ansøgninger der sparker r** ... den slags tager tid ... for tiden skal jeg som led i aktivering aflevere 10 ansøgninger om ugen personligt til virksomheder .... det er enormt mange ... og det betyder faktisk at selvom hun har forholdsvis lange dage sidder jeg hver aften og laver ansøgninger ... fik hun kortere dage ville jeg ikke også kunne sove om natten ....

I øvrigt kan jeg blive gal over at anbefalingerne siger 3-4 timer ... det kan jo ikke hænge sammen i dagens danmark ... det kan hænge sammen hvis den ene går hjemme eller kun arbejder 15 timer om ugen og ikke har transporttid til job .. desuden så sover de allerfleste vuggestuebørn til middag ... fx hvis jeg henter serina tidligere end kl 15 er der en meget stor risiko for at hun sover og jeg derfor får en sur trunte med hjem, der ikke fik lov at lege og få frugt ... men hun er selvfølgelig også stor i vuggestuen ... på den anden side var det lige sådan for et år siden ...

Anmeld

19. september 2012

Vidunderligeunger

alberte er 2 år og 4 mdr, hun har fri mandag og fredag. de andre dage er hun afsted fra 9.15.30.. hun sover fra 13-15...når min kæreste er er hjeemme til det afleverer han dog kl. 8...

Anmeld

19. september 2012

Clarasmor2010

to gange om ugen hedder det fra 8-15 og tre gange om ugen fra 9-10 tiden tid 15. ville sagtens kunne hente hende hver dag kl 14 men der sover hun, så den time bruger jeg på oprydning og handle ind, lave lektier osv :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.