Du går alligevel bare hjemme!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Tja, den var slet ikke gået her i huset...

Tror du skal forklare ham, at det at have børn er et 24 timers job.. og at han kun jobber den 8 timer om dagen, så han skal til at komme ind i kampen og tage sig af sit ansvar...

Det med at mænd ikke har interessen i den første tid, er bare ikke en undskyldning i mine øjne... den skal være der fra starten af... det er for pokker deres eget barn...

Jeg har en mand, som efter 12 timers arbejde hver dag, stadig kommer hjem og forguder sine 3 børn og laver alverdens ting med dem, laver mad og laver huslige ting, eller ting, som jeg ikke kan ordne, da det er noget han har styr på.... Og jeg ville ikke havé det anderledes idet, at det er det en FAR skal.... Jeg går hjemme med den mindste og har gjort dette i 2 år nu... jeg laver mange ting, men det er også tit, at jeg intet får lavet af det huslige, idet jeg skal jo sørge for, at Mini får en aktiv hverdag med udfordringer og udvikling.... så tager vi tjansen sammen, når han kommer hjem... lektier med de 2 store laver vi også sammen... deler opgaven osv..

Det er jo en fælles forældre opgave, at have børn/barn...!

Tror du skal sætte dig ned og skridte skoene op for ham... ellers synes jeg at du skal gå fra ham, for så har du ikke ham som irritationsmoment i din hverdag.....

Knus Mette

Nej det er heller ikke en undskyldning her!!
Men ja, han er jo ofte et irritationsmoment i min hverdag, men vil bestemt gennemgå en del af mine problemstillinger!

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Argh glemte lige noget kan jeg se sorry

Det var bare det jeg mente med hov hov

-->Jeg tror desværre det er meget normalt at "far" ikke hjælper til med barnet det første stykke tid. Jeg læste et sted, at mænd har svært ved at forholde sig til de helt små, men når barnet kan mere selv osv, så kommer manden mere på banen. Dermed ikke sagt, at det er i orden, men kunne det være en forklaring? 

Kan ikke se det skulle være sværer for en mand at håndtere en baby, end for en kvinde? Jeg er jo lige så uerfaren som han. Dog ved jeg godt man mærker og føler en graviditet på en HELT anden måde! Meeen alligevel!?

Føler ikke det er okay

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

sådan var det heller ikke her  her var jeg husmoren der gik hjemme i 8 måneder efter fødslen.. 6 måneders barsel+ 2 måneders dagpenge.. Fortryder intet overhovedet. Familien var vigtigere end det skide arbejde og da moren var på Su, så fik jeg al barslen for mig selv og hun fik sin egen 1års barsel på su også

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

Kæft hvor er jeg glad for min kæreste 

Han elsker at deltage i alt hvad der har med vores datter at gøre  jeg har selv valgt at jeg tager nætterne, for tager kæresten natten, så får han intet søvn. for han kan ikke falde i søvn ellers så ligger han sig slet ikke til at sove, for hun i en periode nærmest vågnet på klokkeslet nu sover hun imellem 7 og 9 timer hver nat også får hun mad også sover hun ca 2 timer mere  

vi deler om det huslige, for nu kan det nemt tage en hel dag at vaske tøj eller ordne hytten, for hun kræver meget tid nogle dage

Det forstår jeg godt du er!

Jeg var også i de første 3 uger! Meeen så var det ligesom ikke sjovt længere

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Far kommer hjem og spørger: Hvad er der dog sket her??!

Mor svarer: Du ved, når du kommer hjem hver dag og spørger, hvad jeg har lavet hele dagen? - I dag har jeg ikke gjort det!

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det er pisse nederen, men oplever ofte at mænd i starten ikke er så deltagende som de burde have lyst til at være... De ser altså et barn som én de kan lege og klatre i træer med, hele den der spædbarnsfase er for (nogle af) dem ret ligegyldig... ikke fordi de ikke vil være med, men fordi de ikke helt kender deres plads endnu i forhold til barnet, men også fordi de ikke rigtig kan forholde sig til den lille klump baby som de ikke kan lege med endnu...

Sig til ham at du vil have ham på banen... Det er det eneste du kan gøre, ellers ved han ikkedu har et problem

Du har helt sikkert ret - det vil jeg også gøre!

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Hvor er jeg dog bare træt af at læse om de mænd, der bare ikke ooooorker noget som helst med deres barn . Ja, de burde have et ordentlig los bagi.

De skal "kun" på arbejde..men dem på barsel er oppe mange gange om natten og tager sig af barnet en stor del af dagen. Det burde være naturligt at de hjælper til når de kommer hjem. JA jeg kan godt se at man også er træt når man kommer hjem fra arbejde, det er vi allesammen. Men det er for guds skyd også hans barn . Den var altså ikke gået her, så er det næsten nemmere at være alene mor hvis manden alligevel kun er der. Synes sgu at det er synd for dig . En alvorlig snak er nødvendig i dette tilfælde..for ansvar, det skal han til at komme igang med

Det er også utrolig udmattende af og til!
Ja man tænker også ofte om det var nemmere alene, men det er jo heller ikke nogen god løsning

Anmeld

18. september 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Han har haft barnet alene mange gange, er nemlig ikke sådan en pyldremor Som det måske kan lyde som. Men er bare utrolig ked af at man skal bede om alting!!

syntes han ikke det er hårdt så?

Anmeld

18. september 2012

EnGodMor

Anonym skriver:

Ja, men så skal han LIGE træne, så skal han lige lave noget specielt mad til sin træning osv. Så det der holder med garanti ikke her hos os

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

syntes han ikke det er hårdt så?

Det lyder det ikke til? Men tror måske også bare han lige kan klare det, fordi barnet stadig sover en del - de gange han har gjort det, har barnet faktisk ikkeværet vågent i alle de timer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.