Anonym skriver:
I nat skulle vores barn have flaske, så var jeg ude i køkkenet for at varme maden. Kæresten stod så op for at give barnet sutten (troede det var for lige at være sød ved barnet) men nej, da jeg kommer ind med flasken, siger han: " hvorfor har du ikke taget ham med derud!?" vores barn snakker meget højt når h*n er sulten!
Så skulle han ud på toilet, åbenbart. Jeg spørger om han måske vil være interesseret i lige at sidde med barnet de 10 minutter det tager at tømme flasken, så får man svaret: " tror du det er juleaften!?"
SOM OM DET SKULLE VÆRE SOM EN GAVE FOR AT HAN GIDER AT GØRE DET!!!!!
blev virkelig såret, og så bliver jeg også sur og kommer til at rakke ned på ham. Men lige meget hvordan og hvad jeg sagde, kom den med "du går jo hjemme", "det er jo mig der går på arbejde" "jeg kan ikke holde ud at være vågen om natten"...... 
Kan Ikke se hvordan jeg kunne få ændret hans indstilling til tingene! For føler ikke det bare er en fase....?
Ej det synes jeg overhovedet ikke er ok - en ting er, at han måske ikke kan overskue at hjælpe til, men at han væler at svare dig respektløst og nedladende er ikke i orden 
Jeg har (heldigvis) ingen erfaring med den type mand, da min inderligt gerne vil hjælpe men har et fysisk krævende job (der starter kl 6-7) der gør at han ikke kan tage hende om natten hvor jeg godt kan... men jeg ved at hvis jeg fx brændte helt ud og havde brug for at han fx tog hende om natten så havde han gjort det med det samme
Kan der stikke noget dybere bag det her? har følgende tanker:
- enten er han altså bare et røvhul der ikke behandler dig ordentligt og sådan en baby er med til at tegne et klarere billede af forholdet fordi begge parter er pressede
- måske føler han sig "snydt" ind i forældrerollen? var han lige så meget om bord på projekt familie som dig?
- måske er der noget psykisk bag mht frygt for at miste dig og jeres forhold - usikkerhed omkring knytning til barnet og om man nu er "go nok" (lettere at lade være end prøve og fejle)
- måske noget helt andet?
Det er nok kun dig/ham der kan svare på det, da du kender ham og jeres forhold bedst også inden der kom baby imellem
men du skal huske at passe på dig selv og baby
der er masser af gode mænd derude, der er glimrende pap-fædre 
Anmeld