Er det forkert af os(update plus billed)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bøllen skriver:

Syntes det er SÅ fedt du lytter til Charlie - og hvad han gerne vil.

Respekter HANS mening  Skønne dreng

Vil da dele et billede jeg har   ( håber det virker )

Og det er ok jeg deler billedet

Sådan, Charlie - giv fordommene baghjul!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Ciss

Bøllen skriver:

Syntes det er SÅ fedt du lytter til Charlie - og hvad han gerne vil.

Respekter HANS mening  Skønne dreng

Vil da dele et billede jeg har   ( håber det virker )

Og det er ok jeg deler billedet

Sikke et dejligt billede.

Stolt dreng på flot cykel!

Anmeld

14. september 2012

Dinna88

MilleMus1988 skriver:

nu har jeg holdt mig på sidelinien men jeg kan ikk blive ved mere

jeg kunne ALDRIG virkelig aldrig finde på at give mine sønner nogen former for tøseting!
der er en grund til at det er forskellige farver og pige og drengeting

og en pink cykel til en dreng er virkelig for meget

hver sin mening hver sin smag

men her skal mine drenge behandles som drenge og ikke som ja undskyld udstrykket GUSTAV

Nu er det jo sådan at det er OS mennesker der har gjort det til "drenge og pigeting/farver". Det er der jo absolut intet naturligt over. DERFOR er en lille dreng ligeglad med om DU siger at farven er til piger. 

Men jeg vil super gerne høre den grund du har?

Hvordan behandler man en dreng som en dreng? Og en pige som en pige? Skal man nusse om sin lille prinsesse og sende sin soldat i kampe med de andre drenge i børnehaven? 

ts: Jeg ser intet unaturligt i at din dreng har en lyserød cykel -  det er lige så fint som en blå/grøn/whatever farve cykel

Anmeld

14. september 2012

Ciss

MilleMus1988 skriver:

jeg kunne ALDRIG virkelig aldrig finde på at give mine sønner nogen former for tøseting!

men her skal mine drenge behandles som drenge og ikke som ja undskyld udstrykket GUSTAV

Grunden til at der er så meget i "drengefarver" og "pigefarver" er vel nærmest, fordi producenterne har fundet ud af, at det er en smart måde at tjene penge på, da halvdelen af verdens børn så ikke kommer til at arve tøj fra den anden halvdel = mere salg....

For omkring 100 år siden var lyserød også en drengefarve.

Der er intet genetisk i mennesket, som tilsiger at blå er det rigtige for drenge og lyserødt det rigtige for piger. Lige så lidt som at det er genetisk betinget at piger kan gå i kjole mens drenge ikke kan.

Det er kun mode.

Anmeld

14. september 2012

Muhmi

MorDk skriver:

Bryder mig ikke om "begrebet" en Gustav!

Helt ærlig...

Har aldrig hørt det navn blive brugt negativt på den måde.... Betyder det at en Gustav er bøsse eller hvad?

Anmeld

14. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dinna88 skriver:

Nu er det jo sådan at det er OS mennesker der har gjort det til "drenge og pigeting/farver". Det er der jo absolut intet naturligt over. DERFOR er en lille dreng ligeglad med om DU siger at farven er til piger. 

Men jeg vil super gerne høre den grund du har?

Hvordan behandler man en dreng som en dreng? Og en pige som en pige? Skal man nusse om sin lille prinsesse og sende sin soldat i kampe med de andre drenge i børnehaven? 

ts: Jeg ser intet unaturligt i at din dreng har en lyserød cykel -  det er lige så fint som en blå/grøn/whatever farve cykel

Anmeld

14. september 2012

Ellie79

MilleMus1988 skriver:

Nu findes der vel kun drenge og pige farver fordi vi som voksne har skabt en verden hvor blå er til drenge og lyserød er til piger. Så vidt jeg ved findes der ikke et regelsæt der har bestemt at det er drengefarver og det er pigefarver.

Min dreng elsker alle storesøsters lyserøde tasker og halskæder, han leger og leger med dem. Han elsker også sit legekøkken - måske vi burde kalde han Gustav... narj Malte er så pænt

Anmeld

14. september 2012

Muhmi

Dine holdninger er helt ude i hampen efter min mening.......

TÆNK at du vil stå og grine af en lille dreng?? Hvad godt vil det på nogen måde gøre dig?

Anmeld

14. september 2012

Ellie79

Bøllemyr skriver:

Så får I da lige en update plus et billed af en meget stolt dreng
I morges vågnede jeg til en meget spændt dreng der som det første sagde: Pige cykel.
Så vi tog afsted og købte den meget omtalte cykel

Den flabede ejer var heldigvis ikke ham der stod ved kassen og vi fik hjælp af en super flink mand, som synes at det var fedt at han fik lov at få den lyserøde cykel som endte med at være PINK

Og så rullede han ellers ud af butikken på sine nye cykel, stolt som en i pokker

Vi nåede dog på vej gennem byen at blive peget af og talt højlydt om af op til flere ældre mennesker, men jeg holde hovedet højt og glædede mig over min søns åbenlyse lykke.

Tak for alle jeres positive tilbagemeldinger som gjorde at jeg holdte fast i vores beslutning

Hvor er den da fin, så billedet længere omme - er sikker på min søn også ville elske sådan en cykel i den farve. Desværre må han nøjes med storesøsters gule cykel

Anmeld

14. september 2012

Ciss

Muhmi skriver:

Har aldrig hørt det navn blive brugt negativt på den måde.... Betyder det at en Gustav er bøsse eller hvad?

Den er ny for mig også...

Jeg kan faktisk godt lide navnet og har en onkel, som hedder det. En rigtigt maskulin "håndværkertype" - så jeg får ikke lige det udtryk til at hænge sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.