Er det forkert af os(update plus billed)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

Møn-Mor

Helt vildt... kan huske det hyr dp havde med at få den af ham i dagens løb...

Ja han var skisme lidt frustreret over at han ikke gad lege med ham og kun rendte rundt med sine barbie dukker...

Det skader jo ikke nogen, men når man har en dreng med stort D herhjemme - er det lige lidt af en kamel at sluge

Jeg er ikke så bekymret over trådstarters dreng, men drengen nævnt i ovenstående han får det svært.
Jeg er lidt af samme holdning som Lola Jensen, familievejlederen fra TV. Drenge skal have lov at klæde sig ud som piger hjemme og i institutionens "klæde-ud-rum", men aldrig om jeg ville lade min søn tage afsted i institution/DP iført kjole, det skaber for mange konflikter og ubehagelige situationer for ham, som jeg ikke vil ønske for ham, f.eks. andre drenge der ikke kan forstå det og ikke vil lege med ham, etc.
Men klæde sig ud som pige hjemme eller i rollelege OVER i institutionen har jeg INTET imod.

Kom min søn en dag som teenager el. voksen og fortalte mig, at han var til drenge, ja så var det da bare fint med mig  - det er ikke derfor min søn ikke må have kjole på i offentligheden el. på vej til institution.

/Winnie hvis søn endnu ingen mening har om påklædning, som 7 måneders.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

TNBC

Bøllemyr skriver:

Så får I da lige en update plus et billed af en meget stolt dreng
I morges vågnede jeg til en meget spændt dreng der som det første sagde: Pige cykel.
Så vi tog afsted og købte den meget omtalte cykel

Den flabede ejer var heldigvis ikke ham der stod ved kassen og vi fik hjælp af en super flink mand, som synes at det var fedt at han fik lov at få den lyserøde cykel som endte med at være PINK

Og så rullede han ellers ud af butikken på sine nye cykel, stolt som en i pokker

Vi nåede dog på vej gennem byen at blive peget af og talt højlydt om af op til flere ældre mennesker, men jeg holde hovedet højt og glædede mig over min søns åbenlyse lykke.

Tak for alle jeres positive tilbagemeldinger som gjorde at jeg holdte fast i vores beslutning

Jeg ved ikke om jeg vil en købe en pink cykel til min dreng(når jeg får en)
Men de må lege med hvad de vil og klæde sig ud som de vil, men ikke kjole på i institution.
Jeg har ikke mening om hvad der er dreng/pige, da jeg selv er drengepige.
Der er jo også VILDT mange mænd og drenge der går i lyserøde trøjer ude. At være bøsse

Anmeld

14. september 2012

Rosa

MilleMus1988 skriver:

nu har jeg holdt mig på sidelinien men jeg kan ikk blive ved mere

jeg kunne ALDRIG virkelig aldrig finde på at give mine sønner nogen former for tøseting!
der er en grund til at det er forskellige farver og pige og drengeting

og en pink cykel til en dreng er virkelig for meget

hver sin mening hver sin smag

men her skal mine drenge behandles som drenge og ikke som ja undskyld udstrykket GUSTAV

Hvilken grund er det så? 

Anmeld

14. september 2012

Malene76

Bøllemyr skriver:

Så får I da lige en update plus et billed af en meget stolt dreng
I morges vågnede jeg til en meget spændt dreng der som det første sagde: Pige cykel.
Så vi tog afsted og købte den meget omtalte cykel

Den flabede ejer var heldigvis ikke ham der stod ved kassen og vi fik hjælp af en super flink mand, som synes at det var fedt at han fik lov at få den lyserøde cykel som endte med at være PINK

Og så rullede han ellers ud af butikken på sine nye cykel, stolt som en i pokker

Vi nåede dog på vej gennem byen at blive peget af og talt højlydt om af op til flere ældre mennesker, men jeg holde hovedet højt og glædede mig over min søns åbenlyse lykke.

Tak for alle jeres positive tilbagemeldinger som gjorde at jeg holdte fast i vores beslutning

Sådan!  Hvad sker der for folk der kommenterer sådan noget. Det er da for meget. Fedt I ikke falder for et slidt farvemønsker som jo slet ikke har noget med opdragelsen af en sund og stærk lille knægt.  Nyd sønnens glæde og glem hvad andre tænker. Husker stadig min tid i en børnehave, hvor faderen seriøst blev letterer sur, når han lille søn var at finde i dukkerummet klædt ud og legede far, mor og børn... Ahmen come on altså.

KH Malene

Anmeld

14. september 2012

2721

Møn-Mor skriver:

Helt vildt... kan huske det hyr dp havde med at få den af ham i dagens løb...

Ja han var skisme lidt frustreret over at han ikke gad lege med ham og kun rendte rundt med sine barbie dukker...

Det skader jo ikke nogen, men når man har en dreng med stort D herhjemme - er det lige lidt af en kamel at sluge

Jeg er ikke så bekymret over trådstarters dreng, men drengen nævnt i ovenstående han får det svært.
Jeg er lidt af samme holdning som Lola Jensen, familievejlederen fra TV. Drenge skal have lov at klæde sig ud som piger hjemme og i institutionens "klæde-ud-rum", men aldrig om jeg ville lade min søn tage afsted i institution/DP iført kjole, det skaber for mange konflikter og ubehagelige situationer for ham, som jeg ikke vil ønske for ham, f.eks. andre drenge der ikke kan forstå det og ikke vil lege med ham, etc.
Men klæde sig ud som pige hjemme eller i rollelege OVER i institutionen har jeg INTET imod.

Kom min søn en dag som teenager el. voksen og fortalte mig, at han var til drenge, ja så var det da bare fint med mig  - det er ikke derfor min søn ikke må have kjole på i offentligheden el. på vej til institution.

/Winnie hvis søn endnu ingen mening har om påklædning, som 7 måneders.

Du skal skam ikke være bekymret for min dreng
Har en sund dreng, men sin egen mening og en bred smag

Anmeld

14. september 2012

twinny

MilleMus1988 skriver:

vil skam ærligt indrømme at stødte jeg på en dreng der cyklede rundt på en pink cykel og sagde det var hans ville jeg grine og tænke mit

for det gør man bare ik i min verden

Det var da noget underligt noget at gøre.

hvis du havde grint af en af mine sønner som kom på en lyserød cykel, som ja de ville få, hvis det var det de ville have, havde jeg nok sagt bare "pæne" ord til dig. Det er da direkte uforskammet af et voksent menneske.

En ting er du ikke synes det er iorden, men så tager man derhjemme. Hvor den lille dreng ikke kan se/høre/mærke der bliver grint af ham.

TS: fedt fedt fedt.

Anmeld

14. september 2012

Ka+Ma=Be

twinny skriver:

Det var da noget underligt noget at gøre.

hvis du havde grint af en af mine sønner som kom på en lyserød cykel, som ja de ville få, hvis det var det de ville have, havde jeg nok sagt bare "pæne" ord til dig. Det er da direkte uforskammet af et voksent menneske.

En ting er du ikke synes det er iorden, men så tager man derhjemme. Hvor den lille dreng ikke kan se/høre/mærke der bliver grint af ham.

TS: fedt fedt fedt.

Synes i det hele taget at det er underligt, at man skal studse over og ryste på hovedet over en lyserød cykel! Siden hvornår har piger patent på lyserød. Må piger ikke have en blå cykel? Ej come on!

Anmeld

14. september 2012

Ka+Ma=Be

MilleMus1988 skriver:

nu har jeg holdt mig på sidelinien men jeg kan ikk blive ved mere

jeg kunne ALDRIG virkelig aldrig finde på at give mine sønner nogen former for tøseting!
der er en grund til at det er forskellige farver og pige og drengeting

og en pink cykel til en dreng er virkelig for meget

hver sin mening hver sin smag

men her skal mine drenge behandles som drenge og ikke som ja undskyld udstrykket GUSTAV

Jeg synes bestemt det er fint at du har en anden mening om det Vi er jo ikke alle ens og størstedelen af svarene her inde repræsenterer jo nok heller ikke virkeligheden som den ser ud på gaden.

Men hvorfor er en lyserød cykel en pigeting? Jeg kan godt forstå alt det med drengeting og pigeting, men ikke farver - det må jeg indrømme. Om en dreng kører på en lyserød cykel og en pige kører på en blå burde da være ligemeget? eller hvad?

Jeg kommer sådan til at tænke på min farfar som havde en lyserød skjote på til sit bryllup Og på den lilla skjote min mand ejer

Anmeld

14. september 2012

Aabye

Ork jeg synes det er super sejt at i har købt en pink cykel til drengen.. Herre gud det er bare en cykel..

En farve er en farve.. Der er ikke nogen der siger noget hvis der kommer en pige på en blå cykel..

NYD at knægten er glad for hans cykel, uanset farve..

Anmeld

14. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MilleMus1988 skriver:

vil skam ærligt indrømme at stødte jeg på en dreng der cyklede rundt på en pink cykel og sagde det var hans ville jeg grine og tænke mit

for det gør man bare ik i min verden

Jeg håber, dine børns verden bliver lidt større end din. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.