Er det forkert af os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

skønneunger

Selvfølgelig skal han da have en lyserød løbecykel!

Dem der siger de tror det skader på længere sigt..... ja jeg tror så det omvendte, hvis i giver ham en blå løbecykel og han så spørger hvorfor han ikke måtte få den lyserøde? der er jo ingen god forklaring på dette spørgsmål.

Jeg tror faktisk at børnene udvikler mere selvtillid og lærer at stole mere på deres egen meninger og holdninger hvis de altså holder fast i at det er sgu ok at være "anderledes" at turde vælge noget som andre ikke gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Nettemor

Altså Sebastian tager lige så tit den lyserøde drikkedunk som den blå Og han leger med dukker lige så meget som tøserne gjorde..

Jeg kan virkelig ikke se problemet..

Anmeld

12. september 2012

2721

PT skriver:

Jeg købte en rød løbecykel til min datter, mens jeg var gravid med min søn.
Jeg vidste ikke da, hvilket køn jeg ventede, men det var da tænkt som en cykel, han også skulle have.
Som du selv siger; de skal tids nok blive bevidste om, hvad der er drenge-og pigefarver.

Min datter elsker ting med filmen "cars", og det har jeg intet problem med

Tak for svar. Dejligt at blive bekræftiget i at man ikke er forkert på den

Anmeld

12. september 2012

2721

4kløver skriver:

ja og vis min søn ville lege med dukker fik han lov til det. Ligesom Xenya leger med biler.

Charlie har både dukke og dukkevogn

Anmeld

12. september 2012

2721

Laulund87 skriver:

Den skal han da helt sikkert have

Anmeld

12. september 2012

2721

Monica P skriver:

Selvfølgelig skal han have sin lyserøde løbecykel Skid da med hvad andre mener når bare drengen er glad, det er det vigtigste

Monica

Du har ret. Den bliver købt som planlagt??

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Min yngste søn ville være en pige i stort set hele sin børnehavetid, klædte sig ud som prinsesse hver dag og elskede lyserødt. På et tidspunkt var vi faktisk bekymrede pga alle de negative blikke og drillerier fra de "seje" drenge, men hvis ikke VI kunne rumme ham som den, han var, og bakke ham op i at være sig selv, hvem skulle så? 

Han er snart 14 og går i Christiania- og Che Guevara-t-shirts nu, ikke kjoler! Han er ikke så vild og traditionelt "drenget" som fx sin storebror, snarere lidt nørdet, men han har en høj status i sin klasse og er elsket af både drenge og piger. Måske bliver han homoseksuel - det ville ikke som sådan komme bag på mig - og hvad så? Han er præcis, som han skal være og hviler i sig selv. Det kunne vi have pillet af ham ved at forbyde ham at være sig selv. 

Dermed ikke være sagt, at din søn kommer til at blive lige så "lyserød" de næste år - men skulle det ske, hvad så? Han er uden tvivl en vidunderlig lille fyr, og de, der har et problem med hans cykels farve, skulle tage at finde sig noget alvorligt at gå op i. 

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bøllemyr skriver:

Det er blandet nogle af dem har børn og nogen har ikke.
Cykel forhandleren som også kom med sin flabede kommentar da vi kiggede på den har selv 2 drenge.

Jeg lader også Charlie ligge makeup for sjov når jeg gør, er ret afslappet omkring sådan noget.
Men mange snakke om at han kan tage "skade"

Jeg ville sige til cykelhandleren, at vi fandt en anden forretning at købe den i. 

Anmeld

12. september 2012

aarhusmor

Jeg ville ikke være flov over at han kørte på en lyserød, men fordi at jeg ved hvor hurtigt de ændrer yndlingsfarve - ligesom min søn der havde en gul løbecykel fordi det var yndlingsfarven, så tænker jeg at det måske var bedre at købe en i en anden farve og så komme noget lyserødt på den. Måske lyserøde klistermærker.

vi har klaret flere ting med klistermærker, også da han ønskede sig en cykel med biler på, så var det klistermærker

Anmeld

12. september 2012

Clisolka

Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Absolut! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.