Er det forkert af os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

bøllen

Bøllemyr skriver:

Tak søde. Den bilder købt i morgen, hvis han er frisk nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

M (:

Det er blandet nogle af dem har børn og nogen har ikke.
Cykel forhandleren som også kom med sin flabede kommentar da vi kiggede på den har selv 2 drenge.

Jeg lader også Charlie ligge makeup for sjov når jeg gør, er ret afslappet omkring sådan noget.
Men mange snakke om at han kan tage "skade"

Åh, gud, hvor plat en udtalelse!  

Hvorfor i al verden skulle han blive "skadet"? Det er da det latterligste og den mest ignorante fordom jeg længe har hørt.. Siden hvornår er drengebørn blevet homo- eller transseksuelle (går ud fra at det er denne "skade" der hentydes til i din omgangskreds kommentarer) af make up, udklædningstøj og lyserøde løbecykler?

Man skal høre meget før ørerne falder af..

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Jeg ville have købt den.

Jeg synes fra før, at denne rosa-blå opdeling er noget kunstig.

Jeg kender en mand, en trebarnsfar i dag, som brændende ønskede sig lyserød cykel, da han var lille. Hatten af for hans forældrer, som lod ham få den. Han har på ingen måde taget skade af det.

Hvis det er det, drengen ønsker sig, synes jeg bare det er flot, hvis han kan opleve at få det!

Anmeld

12. september 2012

Janni.

Selvfølgelig skal han da have en lyserød løbecykel. Kan ikke se det forkerte i det.

Anmeld

12. september 2012

2babygirls

Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Den skal da være lyserød. Min lillebror legede tit med mine dukketing.
Piger må jo godt få en blå traktor, så hvorfor ikke.

Min datter har da fået biler at lege med fordi hun synes det er sjovt. Og i zoo fik hun en slange og en rotte.

Anmeld

12. september 2012

2721

Aisha skriver:

Jeg vil godt men min mand vil nægte  

Tror også hans far har haft lidt svært ved hans forkærlighed for lyserød, men har lært at hans glæde er større end hans egen fordom
Men charlie er ellers dreng med stort D og elsker biler, motorcykel osv og taler faktisk kun om køretøjer og så den lyserøde pige cykel som han kalder den

Anmeld

12. september 2012

2721

M (: skriver:

Da min kæreste var lille var det eneste han ønskede sig et par lyserøde træsko - ingen andre sko eller farver duede. Han fik dem, og det var det bedste par sko han kan huske fra sin barndom (de var på hver dag alle steder.. Suk! ).. 

Desuden findes der også billeder af ham i bl.a. badedragt fordi han nægtede at bade nøgen, og så var kusinens badedragt altså eneste alternativ!

Så herfra er det klart thumbs up for at du ikke ligger under for "pige" og "drenge"-farver.. 

(Ssssh, min kæreste ved ikke, at jeg lige har udleveret ham på nettet, hihi )

Hvor kært og tusind tak

Anmeld

12. september 2012

Koen.

Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Var det Liam så fik han den, om liam så ville ønskede sig en prinsesse kjole så fik han det, jeg tager ikke tingene så tungt

Anmeld

12. september 2012

dorthemus

Bøllemyr skriver:

Selvfølgelig skal han da have en lyserød løbecykel hvis det er det han vil

Anmeld

12. september 2012

2721

Mettefpigen skriver:

Jaa da :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.