Er det forkert af os?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

_-Kathrine-_

JA det skal han da ha
Herhjemme bliver der også leget med dukkevogn og han har en dukkeseng til sine bamser
Han blir da totalt sej på sin nye cykel!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

MortilElias2010

JA, ganske enkelt og det sjove er at det rent faktisk engang var en decideret drengefarve. Vores søn går i alle Regnbuens farver, vores hjem er i alle farver, vores nye er så småt ved at blive det og hans legetøj og diverse er ligeså! Jeg ser ikke farverne men glæden og lysten til drm når det lyser ud af ham - han har da også både en lyserød og en lyseblå dukke - han foretrækker den lyserøde  som har en lyserød klapvogn og lyserød højstol og tallerken og ske osv. Det er jo fantastisathar han kan finde på med det. Sidst var det mor her der skulle løfte numsen og skiftes  Det var jeg så bare ikke lige så tændt på og syntes dukken lugtede lidt  Istedet for. 

Bare skønt at du og manden ikke er et par hysteriske drenge/pigefarve   Forældre 

Anmeld

12. september 2012

Moar2011

Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

JA helt klart

Anmeld

12. september 2012

Lusi

Bøllemyr skriver:

Min søn ønsker sig en lyserød løbecykel, meget brændende og hans far og jeg er blevet enige om atgive ham en. Men nu sidder jeg lidt her og tænker, er det forkert af os?
Vi mener at han skal have lov, fordi alle børn har faser hvor noget specielt hitter og Charlie ELSKER lyserød og hvorfor nægte ham den løbecykel alene fordi vi i vores samfund har gjort den til en pige farve?!

Ville i købe en lyserød løbecykel til jeres dreng, hvis han ønskede sig den rigtig meget?

Ja det ville vi

Lige nu er det min datters fine håndtasker, der hitter hos vores søn på halvandet år
Han elsker at fise rundt med dem og frede være med dét!

Anmeld

12. september 2012

sne190810

Min fætter som er et år ældre end mig, han har ALTID leget sammen med mig i mit pige-univers. Han har klædt sig ud, været min tjenestepige (Mens jeg var prinsessen selvfølgelig ) og leget med diverse barbie/dukke/playmobil og hvad ved jeg ..
Jeg mindes også at han engang har haft kjoler på i en periode, lidt ligesom den berømte Herbert.

Han har endda også haft laangt hår

MEEN, tada daaaa daa .. Han er ikke bøsse idag, han er verdens mest rare unge gut som er venligheden selv og kan finde ud af tage pis på sig selv.

Lige en sidehistorie, men for at svare på dit spørgsmål så ja, jeg ville købe lige præcis den cykel mit barn ville have. Ligegyldigt farve eller andres mening.

Anmeld

12. september 2012

2721

skønneunger skriver:

Selvfølgelig skal han da have en lyserød løbecykel!

Dem der siger de tror det skader på længere sigt..... ja jeg tror så det omvendte, hvis i giver ham en blå løbecykel og han så spørger hvorfor han ikke måtte få den lyserøde? der er jo ingen god forklaring på dette spørgsmål.

Jeg tror faktisk at børnene udvikler mere selvtillid og lærer at stole mere på deres egen meninger og holdninger hvis de altså holder fast i at det er sgu ok at være "anderledes" at turde vælge noget som andre ikke gør

Jeg er helt enig med dig og det er også som udgangspunkt det vi gør. men blev sku helt i tvivl om det var os der var helt forkert på den. Men køber den i morgen

Anmeld

12. september 2012

2721

Nettemor skriver:

Altså Sebastian tager lige så tit den lyserøde drikkedunk som den blå Og han leger med dukker lige så meget som tøserne gjorde..

Jeg kan virkelig ikke se problemet..

Anmeld

12. september 2012

MorDk

JA! Jeg ville købe en PINK/LYSERØD løbecykel eller andet i den farve hvis det liiige var det der ville gøre min søn lykkelig - uden tvivl!

Anmeld

12. september 2012

2721

Mor og meget mere skriver:

Min yngste søn ville være en pige i stort set hele sin børnehavetid, klædte sig ud som prinsesse hver dag og elskede lyserødt. På et tidspunkt var vi faktisk bekymrede pga alle de negative blikke og drillerier fra de "seje" drenge, men hvis ikke VI kunne rumme ham som den, han var, og bakke ham op i at være sig selv, hvem skulle så? 

Han er snart 14 og går i Christiania- og Che Guevara-t-shirts nu, ikke kjoler! Han er ikke så vild og traditionelt "drenget" som fx sin storebror, snarere lidt nørdet, men han har en høj status i sin klasse og er elsket af både drenge og piger. Måske bliver han homoseksuel - det ville ikke som sådan komme bag på mig - og hvad så? Han er præcis, som han skal være og hviler i sig selv. Det kunne vi have pillet af ham ved at forbyde ham at være sig selv. 

Dermed ikke være sagt, at din søn kommer til at blive lige så "lyserød" de næste år - men skulle det ske, hvad så? Han er uden tvivl en vidunderlig lille fyr, og de, der har et problem med hans cykels farve, skulle tage at finde sig noget alvorligt at gå op i. 

Tak for dit svar
Altså om charlie ender med at være homoseksuel ellerej, gør mig intet
Han har altid været lyserød med elsker også alt der kan køre og er stor dreng på det punkt, men han elsker bare lyserød og alt hvad der er til piger
Jeg synes han er bedårende når han kommer trippende i min sko i ført min hårbøjle og stråler over hele hovedet

Men man kan jo stadig godt blive ramt af usikerhed og ofte oplever folk ham jo som sær nok i forvejn( han er ikke så menneske glad og ja, der er lidt forskelligt) så vil jo heller ikkegøre det værre
Men jeg vil følge mit hjerte og købe den lyserøde cykel som hans far og jeg har aftalt

Anmeld

12. september 2012

2721

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville sige til cykelhandleren, at vi fandt en anden forretning at købe den i. 

Har jeg også mest af alt lyst til, men har ingen bil og ved ikke af andre steder i byen hvor den kan fås

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.