Hvad er mest fair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

annecatrine88

Min ældste bror og svigerinde har lige fået et barn og vi skal også til at have en, så der har vi aftalt at vi ikke giver hinanden gaver, men kun vores børn.. Men ellers har vi givet for det vi har råd til.. Min anden bror er alene og han har mange penge, så da det var jul fik jeg for 1200 kr og han fik for 200 kr. Plus han gav min kæreste for 500 kr. Han giver gaver uden at se hvad de koster, da vi går efter princippet at det er tanken der tæller... 

Men kan I ikke bare aftale indbyrdes hvad I synes der er fair? Og hvis voksne mennesker ikke kan blive enige må man jo bare sige at det kun er børn der får gaver fremover og ikke nogen voksne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Der er aftalt at man giver for 150.- pr. person (aftalt før jeg kom ind i familien)

Ang. lønnen - jeg får 11.000.- i dagpenge (alt går til udgifter og mad, har 500.- til mig selv på en god mdr.) Manden får udbetalt 15.000.- og min svigerinde får udbetalt 15.000.-

Min svigerinde mener hun skal have dyre og større gaver af os (300.-), fordi vi har to indtægter.. Dog har vi også et barn.

HUN MENER HUN SKAL HA EN STØRRE GAVE???

der er vist noget hun har misforstået..... en gave er noget man gør sig fortjent til, ikke gør krav på

hun skal ha for 150,- fordi hun bare ikke fortjener mere med den holdning

Anmeld

11. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Det er jo heller ikke fordi I skal straffes. Jeg skriver jo også at I må blive enige om et beløb så der ikke er nogen der bliver snydt. Hvis I bliver enige om et beløb som bliver overholdt nogenlunde, plus, minus et par kroner så kan jeg ikke se problemet i det. Og det er uanset hvad I tjener. Det ville da være noget nemmere hvis I blev enige om et beløb. 

Hvorfor ikke bare droppe gaver helt, hvis det kun går op i ens beløb - så kan man da lige så godt bare beholde pengene selv. Jeg synes, det der milimeterdemokrati hører til i børnehaven. 

Bliver man virkelig snydt, hvis man får en supergod gave, der koster 100 kr. mindre end den, man gav væk sidst? Jeg synes jo, man VINDER, når man får noget dejligt, prisen underordnet. 

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Har altså stemt blank! Sys ikke man skal gå op i hvad tingene koster og hvor meget man får for! Det er tanken der tæller!!

Anmeld

11. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
emsaroto skriver:

Synes måske bare man skal give for det man føler for. Går sgu ikke så højt op i hvor meget den enkelte person har fået. 

SÅ enig!! Fatter ikke, at voksne mennesker ter sig sådan. 

Anmeld

11. september 2012

SussieThyssen

Hmmm..jeg har ikke stemt.

I vores familie får man for 300 kr hver uanset antal og indtægter.
Det gælder også julegaver.

Altså hvis man er på gaver med hinanden.
Så bliver ingen snydt, og alle er tilfredse.

Kærligst

Sussie 

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

Mand og kone (mand = god løn / kone = dagpenge)

Svigerinde (svigerinde = god løn)

Hvad er mest fair:

A:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 300.- (da mand og kone har to indtægter)

B:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 150.- (så det er 150.- til hver person)

Jeg synes man skal give hvad man synes og acceptere det man får

synes på ingen måde man kan brokke sig over en gave - ej heller diktere hvilken gave man skal give

derfor: I bestemmer 100% hvor meget i giver i gave til Svigerinde

og Svigerinde bestemmer 100% hvor meget hun giver i gave til jer

Og derfor har jeg stemt blankt da jeg ikke synes nogle af forslagene giver mening ift min egen holdning

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

Anonym skriver:

De går meget op i det i min svigerfamilie.. Jeg fik 100.- mere af min svigerfamilie (på farens side af) end min svigermor, så hun blev mega børnefornærmet og snakkede om det hele aften efter..

jeg tror jeg ville "udstille" hende så... give hende 100 kr midt i selskabet og sige "og så snakker vi ikke mere om det"

iiih altså sådan nogle mennesker kan irritere mig...

Anmeld

11. september 2012

Giraffen

Anonym skriver:

De køre altid på at vi har to (løn + dagpenge) indtægter.. Så derfor skal vi også give for mere.. For hun har en indtægt og giver os for 300.- så skal vi også give hende 300.- (for vi har jo "råd")

hun ka da bare leje et værelse ud hvis hun synes det er så fantastisk med en at dele udgifterne med eller finde en mand 

Anmeld

11. september 2012

M&N

MorDk skriver:

Har altså stemt blank! Sys ikke man skal gå op i hvad tingene koster og hvor meget man får for! Det er tanken der tæller!!

Fuldstændig enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.