Hvad er mest fair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

MogN

Syns det er et meget underligt dilemma og forstår hverken at du eller din svigerfamilie laver en ellers så hyggelig ting til et problem.. 

I vores familie gir vi hva vi synes og om den ene får for 200 og den anden får for 500 er da totalt ligegyldigt, man finder vel noget som syns personen skal ha .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Igen - hvorfor skal vi "straffes" fordi vi har fået barn?? Den dag hun får børn, vil vi også "forkæle" dem. Vi kan ikke gør for at vi er ældre end hende, og har valgt at gifte os og få børn. Den dag hun får kæreste og børn, vil vi bruge lige så mange penge på hende (endda måske mere, når jeg kommer i job og får andet end dagpenge)

Når de nu går så højt op i beløbet i din svigerfamilie - hvilket jeg ganske enkelt ikke fatter - kan I så ikke bare gå med på hendes ønske, så hun får ret, og I får fred? 

Jeg gad ikke gøre så meget ud af det - den endelige, retfærdige løsning findes jo ikke, for måske får hun aldrig børn, og måske vinder I i Lotto og bliver millionærer, og måske måske måske.... 

Anmeld

11. september 2012

vitapigen

Sådan noget pjat fra hendes side  Hun kan tage at finde sig en mand, for så kan de få for 300 kr tilsammen

Anmeld

11. september 2012

HeidiW86

emsaroto skriver:

Synes måske bare man skal give for det man føler for. Går sgu ikke så højt op i hvor meget den enkelte person har fået. 

enig

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

MogN skriver:

Syns det er et meget underligt dilemma og forstår hverken at du eller din svigerfamilie laver en ellers så hyggelig ting til et problem.. 

I vores familie gir vi hva vi synes og om den ene får for 200 og den anden får for 500 er da totalt ligegyldigt, man finder vel noget som syns personen skal ha .. 

Fordi min svigerfamilie går meget op i dette.. De lægger mærker til alt, og vist en får mindre end den anden, er der ramaskrig

Anmeld

11. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg må indrømme, at når jeg læser alle jeres tråde med gaver, så er jeg glad for, jeg ikke er en del af gaveræset

Kan I ikke bare aftale et beløb pr familie, og da din svigerinde er alene, så får hun for hele beløbet.
Fx 500 til hver familie delt op til familiemedlemmerne, som man ønsker det? Så bliver ingen snydt og ingen får for mere end andre, eller mindre eller mere end man selv giver for.

Anmeld

11. september 2012

MogN

Anonym skriver:

Fordi min svigerfamilie går meget op i dette.. De lægger mærker til alt, og vist en får mindre end den anden, er der ramaskrig

Så syns jeg næsten at du (hvis dig og din kæreste/mand er enige) skal frabede jer gaver fra dem eller fortælle dem direkte at I gir gaver for det i føler andre skal ha for og I heller ikke forventer at få gaver for et bestemt beløb af dem.. 

Hvis de ikke kan gå med til det, må I jo bare stoppe med at være på gaver med dem. 

Anmeld

11. september 2012

M (:

Mand og kone (mand = god løn / kone = dagpenge)

Svigerinde (svigerinde = god løn)

Hvad er mest fair:

A:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 300.- (da mand og kone har to indtægter)

B:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 150.- (så det er 150.- til hver person)

Jeg har stemt B.

I vores familie hedder det ca. 150 kr. i gave pr. person, men forstået på den måde, at har mine søskende fødselsdag får de for 150 kr. AF MIG (og han skrives på kortet), og altså INGEN gave af kæresten. Og ligeledes omvendt; hvis kærestens søskende har fødselsdag får de for 150 kr. AF HAM (og jeg skrives på kortet).

Jeg får ikke gaver af hans søskende og han får ikke af mine. 

Anmeld

11. september 2012

Anaïs

Anonym skriver:

Igen - hvorfor skal vi "straffes" fordi vi har fået barn?? Den dag hun får børn, vil vi også "forkæle" dem. Vi kan ikke gør for at vi er ældre end hende, og har valgt at gifte os og få børn. Den dag hun får kæreste og børn, vil vi bruge lige så mange penge på hende (endda måske mere, når jeg kommer i job og får andet end dagpenge)

Jeg har heller ikke skrevet noget om at vi er utilfredse med at skulle give gaver (ej heller dyre gaver) til børnene! Jeg vil da gerne give gaver og ungerne var lykkelige for deres gaver - hvilket er det, der betyder noget! 

Når det så er skrevet så synes jeg personligt ikke min svigerinde i min historie kunne tillade sig at tage sådan på vej, fordi vores gave til dem "ikke var god nok"! Ligegyldigt hvad betyder økonomien altså en del, og selvom gavebytteri i princippet ikke handler om hvad man får retur, var det alligevel en ret flad fornemmelse at sidde med den juleaften! 

Anmeld

11. september 2012

Maja_4000

Jeg har stemt b , da vi giver gaver efter den 'regel' .. Ellers skulle vi jo til at fordoble alle gaver efter mig og min kæreste fandt sammen .. Det ville jo ikke give nogen mening :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.