Hvad er mest fair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Anonym trådstarter

Thereseh skriver:

Jeg synes det må være tanken der tæller. Selv om vi har en "god indtægt" svinger det hvor meget familie/venner får gave for. Hvis jeg ser en ting der fx. er LIIIGE min svigerinde, køber jeg den til hende om så den koster 75 kroner frem for 300...  

Følg din mavefornemmelse og være lige glad med hvad hun mener, hvis du kan 

Fandt hendes gave i dag - går nu efter tilbuddene   fandt noget som lige hvad hende (og så var det sat ned fra 400.- til 200.-) og så siger vi intet til svigerfar, svigermor og eller svigerinde, for ellers ved jeg vi skal høre om de sidste 100.-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Thereseh

Anonym skriver:

Fandt hendes gave i dag - går nu efter tilbuddene   fandt noget som lige hvad hende (og så var det sat ned fra 400.- til 200.-) og så siger vi intet til svigerfar, svigermor og eller svigerinde, for ellers ved jeg vi skal høre om de sidste 100.-

Super 

Anmeld

11. september 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Der er aftalt at man giver for 150.- pr. person (aftalt før jeg kom ind i familien)

Ang. lønnen - jeg får 11.000.- i dagpenge (alt går til udgifter og mad, har 500.- til mig selv på en god mdr.) Manden får udbetalt 15.000.- og min svigerinde får udbetalt 15.000.-

Min svigerinde mener hun skal have dyre og større gaver af os (300.-), fordi vi har to indtægter.. Dog har vi også et barn.

Hun skal da overhovedet ikke have for 300 kr, når det er aftalt at HVER PERSON skal have for 150. Din mand og dig får jo også "kun" for 150 kr. Kan ikke se hvorfor hun tror hun lige pludselig skal have "for to personer".?

At I er to om gaverne er jo bare ærgeligt.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Hun skal da overhovedet ikke have for 300 kr, når det er aftalt at HVER PERSON skal have for 150. Din mand og dig får jo også "kun" for 150 kr. Kan ikke se hvorfor hun tror hun lige pludselig skal have "for to personer".?

At I er to om gaverne er jo bare ærgeligt.

De køre altid på at vi har to (løn + dagpenge) indtægter.. Så derfor skal vi også give for mere.. For hun har en indtægt og giver os for 300.- så skal vi også give hende 300.- (for vi har jo "råd")

Anmeld

11. september 2012

hesøth

Jeg tror bare, jeg ville holde op med at være på gaver med dem allesammen - Det er sgu da ikke til at holde ud!

Hvad så hvis man køber noget unika - eller noget på tilbud? Skal man så afleverer bonner??

Anmeld

11. september 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

De køre altid på at vi har to (løn + dagpenge) indtægter.. Så derfor skal vi også give for mere.. For hun har en indtægt og giver os for 300.- så skal vi også give hende 300.- (for vi har jo "råd")

Altså jeg kan sidde og blive helt arrig over det du skriver, fordi du også skriver tidligere at de går meget op i hvem der får for hvad og hvor meget!

hvis de mener I skal give for mere, så skulle d ehavde ladet være med at lave en regel der hed 150 kr PR. PERSON! De kan jo åbenbart ikke forstå den regel de selv har lavet!

Anmeld

11. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg synes man skal blive enige om et beløb som alle har råd til og kan stå inde for.

Når det så er sagt så synes jeg det mest fair er at alle får for lige så stort et beløb. Synes det er unfair hvis den ene part får for mindre end hvad de giver den anden part og omvendt.

Herhjemme sørger vi altid for at alle i familien får for lige store beløber.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Altså jeg kan sidde og blive helt arrig over det du skriver, fordi du også skriver tidligere at de går meget op i hvem der får for hvad og hvor meget!

hvis de mener I skal give for mere, så skulle d ehavde ladet være med at lave en regel der hed 150 kr PR. PERSON! De kan jo åbenbart ikke forstå den regel de selv har lavet!

Det går også mig rigtigt meget på - for vores økonomi er slet ikke så stærk som de går og tror (selvom både min mand og jeg har sagt det, og det kommer jo slet ikke dem ved egentlig).. Men nu er det spændende, for jeg har KRÆVET at vi snakker julegave-budget med dem, så vi er ENIG om tingene, så vi ikke skal ud i det her pjat igen..

Anmeld

11. september 2012

K&S

Anonym skriver:

Mand og kone (mand = god løn / kone = dagpenge)

Svigerinde (svigerinde = god løn)

Hvad er mest fair:

A:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 300.- (da mand og kone har to indtægter)

B:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 150.- (så det er 150.- til hver person)

Hvis hver person får for 150 kroner, hvordan kan det så lige være at hun skal have for 300? Det giver jo ingen mening...

Jeg ville det, vi havde råd til - der er jo ingen, der behøver vide, hvad det har kostet :-) 

Hvis det kun handler om kroner/øre kan I jo ligeså godt bare bytte penge og selv købe noget :-) 

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Jeg synes man skal blive enige om et beløb som alle har råd til og kan stå inde for.

Når det så er sagt så synes jeg det mest fair er at alle får for lige så stort et beløb. Synes det er unfair hvis den ene part får for mindre end hvad de giver den anden part og omvendt.

Herhjemme sørger vi altid for at alle i familien får for lige store beløber.

Når hun får mand (og børn), er det jo på samme vilkår som os.. Hvorfor skal vi "straffes" fordi vi er to (gift) og hun er single??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.