Hvad er mest fair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Se beskrivelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.606 visninger
66 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Anonym trådstarter

Mand og kone (mand = god løn / kone = dagpenge)

Svigerinde (svigerinde = god løn)

Hvad er mest fair:

A:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 300.- (da mand og kone har to indtægter)

B:

mand og kone får hver for 150.- (altså 300.- til sammen) i fødselsdagsgave fra svigerinde, men svigerinde skal have for 150.- (så det er 150.- til hver person)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

emsaroto

Synes måske bare man skal give for det man føler for. Går sgu ikke så højt op i hvor meget den enkelte person har fået. 

Anmeld

11. september 2012

maria_wlt

Kan ikke se hvorfor løn har noget at gøre med det.. Hvis pengene ikke er store så må man aftale et beløb der passer alle men er DET SAMME

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Der er aftalt at man giver for 150.- pr. person (aftalt før jeg kom ind i familien)

Ang. lønnen - jeg får 11.000.- i dagpenge (alt går til udgifter og mad, har 500.- til mig selv på en god mdr.) Manden får udbetalt 15.000.- og min svigerinde får udbetalt 15.000.-

Min svigerinde mener hun skal have dyre og større gaver af os (300.-), fordi vi har to indtægter.. Dog har vi også et barn.

Anmeld

11. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Hvis jeg skal vælge, så B.

Men jeg går nu ikke op i hvor meget en person får for.

Anmeld

11. september 2012

FruK

Her giver vi bare havd vi har lyst og råd til - der er ingen der tæller om den ene har fået mere end den anden.

Hvis vi finder den rigtige ting, så kan det være 200 kr. den ene gang og 1000 den anden. Men ikke mere end vi selv synes, vi har råd til.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Hvis jeg skal vælge, så B.

Men jeg går nu ikke op i hvor meget en person får for.

De går meget op i det i min svigerfamilie.. Jeg fik 100.- mere af min svigerfamilie (på farens side af) end min svigermor, så hun blev mega børnefornærmet og snakkede om det hele aften efter..

Anmeld

11. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

De går meget op i det i min svigerfamilie.. Jeg fik 100.- mere af min svigerfamilie (på farens side af) end min svigermor, så hun blev mega børnefornærmet og snakkede om det hele aften efter..

Ej, okay... Latterligt nok alligevel

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Ej, okay... Latterligt nok alligevel

De går meget op i det

Anmeld

11. september 2012

Thereseh

Jeg synes det må være tanken der tæller. Selv om vi har en "god indtægt" svinger det hvor meget familie/venner får gave for. Hvis jeg ser en ting der fx. er LIIIGE min svigerinde, køber jeg den til hende om så den koster 75 kroner frem for 300...  

Følg din mavefornemmelse og være lige glad med hvad hun mener, hvis du kan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.