Hvad er mest fair

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Så kan egentlig godt forstå hvis din svigerinde bliver sur hvis hun får for et mindre beløb end hvad hun har givet jer. Men igen.....bliv enige om et fast beløb for jer alle. Så er der ingen der vil føle sig snydt. 

Selvfølgelig er det også tanken der tæller men det kan ikke være fair at den ene part skal give mere end hvad den anden part gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvis hver person får for 150 kroner, hvordan kan det så lige være at hun skal have for 300? Det giver jo ingen mening...

Jeg ville det, vi havde råd til - der er jo ingen, der behøver vide, hvad det har kostet :-) 

Hvis det kun handler om kroner/øre kan I jo ligeså godt bare bytte penge og selv købe noget :-) 

Det føles også SÅDAN..  Svigerfar får gavekort (det ENESTE han øsnker og gider) HVER år - man kan lige så godt droppe gaverne.. For han giver f.eks. for 500.- og så får han et gavekort på 500.- retur.

BYTTE BYTTE KØBMAND

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Så kan egentlig godt forstå hvis din svigerinde bliver sur hvis hun får for et mindre beløb end hvad hun har givet jer. Men igen.....bliv enige om et fast beløb for jer alle. Så er der ingen der vil føle sig snydt. 

Selvfølgelig er det også tanken der tæller men det kan ikke være fair at den ene part skal give mere end hvad den anden part gør.

Når hun får mand (og børn), er det jo på samme vilkår som os.. Hvorfor skal vi "straffes" fordi vi er to (gift) og hun er single??

Anmeld

11. september 2012

K&S

Anonym skriver:

Når hun får mand (og børn), er det jo på samme vilkår som os.. Hvorfor skal vi "straffes" fordi vi er to (gift) og hun er single??

Enig - så skal I hellere droppe gaverne helt :-) 

Anmeld

11. september 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Det er jo heller ikke fordi I skal straffes. Jeg skriver jo også at I må blive enige om et beløb så der ikke er nogen der bliver snydt. Hvis I bliver enige om et beløb som bliver overholdt nogenlunde, plus, minus et par kroner så kan jeg ikke se problemet i det. Og det er uanset hvad I tjener. Det ville da være noget nemmere hvis I blev enige om et beløb. 

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Det er jo heller ikke fordi I skal straffes. Jeg skriver jo også at I må blive enige om et beløb så der ikke er nogen der bliver snydt. Hvis I bliver enige om et beløb som bliver overholdt nogenlunde, plus, minus et par kroner så kan jeg ikke se problemet i det. Og det er uanset hvad I tjener. Det ville da være noget nemmere hvis I blev enige om et beløb. 

Der er enighed om 150.- pr. person (både børn og voksne)

Men svigermor og svigerfar er en undtagelse - der giver de for 300.- pr. person (til min mand, jeg og min svigerinde) og vi giver dem for 300.- pr. person.

Men min svigerinde giver os for 150.- pr. person (fødselsdag), hun (og svigermor og svigerfar) mener så, at fordi vi er to, så skal hun havde for 300.- (fødselsdag)

Og så er der jo ikke enighed længere..

Men forstår godt hvad du skriver

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Enig - så skal I hellere droppe gaverne helt :-) 

Det er blevet total BYTTE BYTTE KØBMAND i familien..

Anmeld

11. september 2012

Lullaby

Vi gør B her. Vi har en ENORM familie (jeg har 6 søskende, 3 par forældre, min mand har 3 søskende som alle har børn og kærester) og derfor har vi været nødt til at sætte en begrænsning på ellers var vi ruineret. Vi giver 200 kr pr person. Dvs. at i dette tilfælde ville svigerinde få 150 kr og i ville hver få 150 kr til jeres fødselsdag. Når hun så får en kæreste får han så også 150 kr

Anmeld

11. september 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Der er enighed om 150.- pr. person (både børn og voksne)

Men svigermor og svigerfar er en undtagelse - der giver de for 300.- pr. person (til min mand, jeg og min svigerinde) og vi giver dem for 300.- pr. person.

Men min svigerinde giver os for 150.- pr. person (fødselsdag), hun (og svigermor og svigerfar) mener så, at fordi vi er to, så skal hun havde for 300.- (fødselsdag)

Og så er der jo ikke enighed længere..

Men forstår godt hvad du skriver

Nå okay  Nu er jeg med, hehe....

Nej så er det ikke fair mere. Så kan jeg godt forstå din frustration.... Så kan jeg godt se hvad du mener når du skriver at I bliver straffet fordi I er 2. Der er dine svigerforældrer og svigerinde helt gal på den. Der skal være et fast beløb til alle og det er uanset om man er 2 eller 1 til at give gave.

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Vi gør B her. Vi har en ENORM familie (jeg har 6 søskende, 3 par forældre, min mand har 3 søskende som alle har børn og kærester) og derfor har vi været nødt til at sætte en begrænsning på ellers var vi ruineret. Vi giver 200 kr pr person. Dvs. at i dette tilfælde ville svigerinde få 150 kr og i ville hver få 150 kr til jeres fødselsdag. Når hun så får en kæreste får han så også 150 kr

Sådan gjorde vi også da hun havde kæreste - så hun er ikke blevet snydt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.