Giver i plads i bussen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

MorDk

serinasmor skriver:

Hmm ... spørger ikke gamle om de vil sidde ned ... det må de selv finde ud af .. flytter tasken (hvis ikke jeg har så meget bagage at jeg ikk kan sidde med det) når bussen er ved at blive fyldt (alternativt når jeg bliver spurgt, hvis jeg fx læser og ikke har opdaget det) ... gør plads når jeg bliver spurgt men ikke altid pr automatik ...

Har faktisk oplevet flere ældre der blev sure hvis de blev spurgt om de ikke ville sidde ned til fordel for en anden ...

Har i øvrigt stået af bussen med barnevognen (det var dengang ) til fordel for en kørestolsbruger ... det er nemlig alt for sjældent folk gør plads til kørestolsbrugere men der er sjovt nok næsten altid plads til en barnevogn

der står da på pladsen at man SKAL vige pladsen til en kørestolsbruger...?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Laulund87

Silas&Mille skriver:

Nu er jeg helt ærlig og svar: nej det gør jeg ikke.
(Har afkrydset Andet og Det kommer an på situationen)

Mit store problem er desværre nok at jeg har kørt en hel del med bus i Århus

De bedste situationer er når man ser en ældre dame halse efter bussen for at nå den og der efter bliver fornærmet over der ikke er nogen sidde pladser. Ærlig talt så er min holdning i sådan en situation, kan man løbe efter bussen, kan man også stå op hvis der ikke er flere siddepladser.

Noget andet der gør at jeg er meget tilbageholden med at rejse mig, er jeg har et dårligt knæ. Bare jeg har været ude og gå 800-1000 meter, så har jeg store smerter. Men det skal ikke afholde mig fra at komme rundt, så jeg benytter tit bussen her hvor jeg bor. I mit hoved går jeg ind under gangbesværet. Kan godt tænkes at det ikke er alle der mener det samme Men jeg kan simpelthen ikke stå op i en bus, det er sindsygt smertefuldt.
Der er dog ikke ret mange ældre i fx Århus der kan forstå at unge mennesker også godt kan være gangbesværede, også uden at bruge krykker.  

Dog har jeg kun min taske på sædet, hvis der næsten ikke er nogen med bussen. Men er bussen næsten fuld, så står den på gulvet ved mine fødder.

Sorry, men jeg synes ærlig talt du er noget dobbeltmoralsk i dine udtalelser..

Du vil ikke rejse dig for en ældre dame som har småløbet efter bussen. Hun vil måske hellere småløbe for at nå den fremfor at gå en rigtig lang tur for at nå sin destination.

Samtig skriver du at du har smerter, men at det ikke skal afholde dig fra at komme rundt. Hvad nu hvis den ældre dame har det på samme måde?

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Sorry, men jeg synes ærlig talt du er noget dobbeltmoralsk i dine udtalelser..

Du vil ikke rejse dig for en ældre dame som har småløbet efter bussen. Hun vil måske hellere småløbe for at nå den fremfor at gå en rigtig lang tur for at nå sin destination.

Samtig skriver du at du har smerter, men at det ikke skal afholde dig fra at komme rundt. Hvad nu hvis den ældre dame har det på samme måde?

Enig!!!

Sys da ike der er foreskel på dig med dårligt knæ eller den ældre dame... ???

Sys det er en lidt ærgelig holdning at have

Anmeld

11. september 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Enig!!!

Sys da ike der er foreskel på dig med dårligt knæ eller den ældre dame... ???

Sys det er en lidt ærgelig holdning at have

Rart at vide jeg ikke er den eneste der studsede over den udtalelse

Anmeld

11. september 2012

MorDk

Laulund87 skriver:

Rart at vide jeg ikke er den eneste der studsede over den udtalelse

Ja jeg sys desværre det er en kedelig og egoistisk holdning at have... Men sådan er vi jo så forskellige...

Anmeld

11. september 2012

Laulund87

MorDk skriver:

Ja jeg sys desværre det er en kedelig og egoistisk holdning at have... Men sådan er vi jo så forskellige...

Ja desværre

Anmeld

11. september 2012

serinasmor

MorDk skriver:

der står da på pladsen at man SKAL vige pladsen til en kørestolsbruger...?!

Jep ... alligevel kender jeg flere der bliver afvist ca 1 gang om mdr fordi der ikke er plads .... den ene er helt holdt op med at prøve

Anmeld

11. september 2012

TbCp

Det er meget sjældent jeg kører i bus, men jeg har altid gjort plads!
Jeg har altid rejst mig for ældre, gangbesværede, gravide og folk med børn.
Alt andet er er da dybt respektløst!

Jeg har oplevet at rejse mig for en ældre dame, men inden hun så kunne nå hen på sædet var der en ung fyr der nærmest kastede sig gennem bussen og ind på pladsen...
Jeg fik desværre ikke sagt noget, stod bare og stirrede på ham for det var bare SÅ frækt!!!
Og han sad (selvfølgelig) bare og kiggede alle andre steder hen og undgik mit blik...

Anmeld

11. september 2012

Benjamins'mor

Har stemt "kommer an på situationen", for hvis der er mange andre ledige sæder gør jeg ikke, så må de sætte sig et andet sted.

Anmeld

11. september 2012

lucas<3

Hvis der kommer ældre ind spørg jeg oftes om de vel ind og side. Hvis der kommer nogen  ind der er sure og og ikk siger noget rykker jeg mig ikk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.