Giver i plads i bussen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Muhmi

hvad fanden bilder han sig ind ja undskyld mit sprog....

det er bare ikke okay...

hvis jeg kan se bussen er ved at være pænt fyldt op tager jeg min taske til mig så der kan side en hved siden af mig....

og hvis der en der spør smiler jeg altid og siger at self må du det

men ja de unge er nogle røv HULLER engang i mellem de tror de kan gøre hvad der passer dem og det pisser mig sku lidt af... har prøvet på den  anden gade jeg boede på før der er et pizzaria alle de unge er der om sommer også uden for... og de fylder det hele selv de ældre damer går uden om dem på vejen

en dag blev jeg så sur og gik lige igennem dem og blev ved hvergang og hvis de ikke flyttede sig stod jeg bare kiggede på dem og sagde jeg vil gerne forbi de skal ikke tro de ejer det hele...

'Amen altså, det værste var at bussen var PROPfyldt, én af vores klasse kammerater var i bussen med hans 10 uger gamle søn og bussen var bare SÅ mega varm, så han blev nød til at STÅ OP med hans 10 uger gamle søn på armen for at trøste ham... Jeg spurgte om han ville sidde på Anders' plads (Ville selvfølgelig ikke sige at han kunne tage Anders' plads hvis jeg ikke vidste at Anders' er et godt menneske, der giver plads) men midtergangen var fyldt og folk ville BARE ikke flytte sig for at han kunne komme forbi, så han måtte pænt blive stående... Synes simpelthen det er FOR DÅRLIGT at der ikke var nogle omkring ham der tilbød ham en plads!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

bøllen

Nu kører jeg stort set aldrig med bud så burde nok ikke svare.

Men jeg ville give plads hvis sædet ved siden af mig var tomt , men må indrømme jeg nok ikke ville rejse mig og give min plads væk.

Jeg er kronisk smerte patient så har virkelig selv brug for den hvile.

Men nu kører jeg ikke bus så det er slet ikke aktuelt

Anmeld

10. september 2012

Kakao

Jeg rejser mig altid, hvis jeg kan se en ældre eller gangbesværet mangler en plads (hvis jeg er opmærksom og ikke sidder og glor ud af vinduet )

Jeg snakkede med min bedstefar om det med busser forleden og spurte om man nu fik tid nok til at gå ud af bussen inden chaufføren smækkede døren i.. Det har jeg nemlig oplevet, når jeg skulle ind og ud af klapvognen..

Han havde dog aldrig problemer med døre som smækkede i og han var iøvrigt overrasket over alle de børn og unge, som rejste sig for ham i bussen Han kunne da ikke forstå, at han i en alder af 92 så SÅ gammel ud hehe.. Håber at det er sådan de fleste steder.. Måske er du bare uheldig med din busrute

Anmeld

10. september 2012

B&J

Muhmi skriver:

'Amen altså, det værste var at bussen var PROPfyldt, én af vores klasse kammerater var i bussen med hans 10 uger gamle søn og bussen var bare SÅ mega varm, så han blev nød til at STÅ OP med hans 10 uger gamle søn på armen for at trøste ham... Jeg spurgte om han ville sidde på Anders' plads (Ville selvfølgelig ikke sige at han kunne tage Anders' plads hvis jeg ikke vidste at Anders' er et godt menneske, der giver plads) men midtergangen var fyldt og folk ville BARE ikke flytte sig for at han kunne komme forbi, så han måtte pænt blive stående... Synes simpelthen det er FOR DÅRLIGT at der ikke var nogle omkring ham der tilbød ham en plads!!!

hold kæft hvor ville jeg blive mega mega sur....

fatter slet ikke folk kun tænker med deres egen røv for at sige det mildt... øv altså hvor er folk bare så dumme.....

Anmeld

10. september 2012

Barejegsnartergravid

Jeg rejser mig altid, og tilbyder faktisk altid min plads til andre der ser mere gravide ud end mig og selvfølgelig ældre og gangbesværede og folk med børn, men måske jeg er lidt hård men jeg synes nu ikke man som gravid kan blive sur over ikke at få en plads, vi er gravide og ikke syge ci har bare noget mere vægt, men det har overvægtige også, og dem tilbyder jeg altså ikke pladsen. Og det er altså ikke til at se om folk har bækkenløsning.Jeg tager bussen dagligt, og synes folk er så søde, men der er jo altid dem, der mener de skal have sædet ved siden af, og der spørger jeg altid om jeg må sidde der, og der synes jeg tendensen er dem med himmelvendte øjne er dem i slut tredive start fyrre, hold da op nogle gimper mange af dem er. de unge derimod flytter altid deres ting og som regel før man får spurgt. Så jeg er enig langt hen af vejen.

Anmeld

10. september 2012

Faith

ALTID!!!! Og det er sku ikke for at være hellig eller noget

Min gamle mormor på 85 er engang faldet og brækket næsen fordi hun måtte stå op i bussen og klamre sig til sådan en af de der latterlige stropper der hænger fra loftet. INGEN tilbød hende deres plads! Det er til at brække sig over at folk kan være så egoistiske

Anmeld

10. september 2012

VØS

Jeg synes klart at man skal vige pladsen for dem der har mest brug for den
Men det er bestemt ikke alle i bybusserne der har samme holdning
Jeg har selv som højgravid givet "mit sæde" til en ældre dårligt gående mand, da han havde mere brug for pladsen. Ingen andre flyttede sig da han kom humpende ind i bussen med sine krykker

Anmeld

10. september 2012

Muhmi

Barejegsnartergravid skriver:

Jeg rejser mig altid, og tilbyder faktisk altid min plads til andre der ser mere gravide ud end mig og selvfølgelig ældre og gangbesværede og folk med børn, men måske jeg er lidt hård men jeg synes nu ikke man som gravid kan blive sur over ikke at få en plads, vi er gravide og ikke syge ci har bare noget mere vægt, men det har overvægtige også, og dem tilbyder jeg altså ikke pladsen. Og det er altså ikke til at se om folk har bækkenløsning.Jeg tager bussen dagligt, og synes folk er så søde, men der er jo altid dem, der mener de skal have sædet ved siden af, og der spørger jeg altid om jeg må sidde der, og der synes jeg tendensen er dem med himmelvendte øjne er dem i slut tredive start fyrre, hold da op nogle gimper mange af dem er. de unge derimod flytter altid deres ting og som regel før man får spurgt. Så jeg er enig langt hen af vejen.

Det var nu heller ikke fordi jeg mente at jeg havde mere ret til plads end andre, men nu var det jo mig der spurgte Og jeg gjorde ham blot opmærksom på at man nemlig ikke altid kan se om folk har ondt og derfor bør man ikke reagerer med himmelvendte øjne på den måde

Anmeld

10. september 2012

Tranebaer

Jeg kører bus hver dag i København og oplever ofte problemet og er enig i det I har skrevet. Dog synes jeg langt fra problemet er relateret til unge mennesker, jeg synes at de selvcentrerede folk der ikke tager tasken på skødet og kigger den anden vej i håb om at undgå kontakt, lige så ofte er forretningsmanden på 45. 

MEN... Jeg er meget bevidst om de fordomme der er om unge mennesker der ikke rejser sig for en ældre, en mor, gravid, hvad ved jeg. Og de er netop bekræftet i denne debat. Jeg er en af DE unge. Nogengange. For jeg har en svær knæskade der gør at jeg nogengange knapt kan stå (men på en god dag rejser jeg mig da for en anden der har mere brug for pladsen). Og jeg er så træt af at folk stirrer på mig som en totalt uopdraget tøs når jeg tager elevatoren eller ikke rejser mig. For man kan virkelig ikke se på mig, at jeg også har brug for det. Det piner mig hver gang at folk er så fordomsfulde og forudindtager at jeg er i stand til at stå hele vejen.

Anmeld

10. september 2012

Tranebaer

Hov. Der var flere der havde svaret i mellemtiden og skrevet nogle af de samme pointer som mig. Det var ikke for at gentage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.