Giver i plads i bussen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

Silas&Mille

Laulund87 skriver:

Sorry, men jeg synes ærlig talt du er noget dobbeltmoralsk i dine udtalelser..

Du vil ikke rejse dig for en ældre dame som har småløbet efter bussen. Hun vil måske hellere småløbe for at nå den fremfor at gå en rigtig lang tur for at nå sin destination.

Samtig skriver du at du har smerter, men at det ikke skal afholde dig fra at komme rundt. Hvad nu hvis den ældre dame har det på samme måde?

Da jeg boede i ÅRhus kørte busserne (i hvert fald dem jeg kørte med) minimum 4 gange i timen, så det ville ikke være nødvendigt at gå.

Min pointe med smerterne er at ældre mennesker ret tit ikke forstår at unge mennesker også kan have ondt og være gangbesværede.

Synes egentligt ikke selv jeg er dobbeltmoralsk.
Jeg kan jo ikke bare sidde hjemme og være lige glad med det hele, er jo da nødt til at have mad på bordet (dvs handle ind). Håber inderligt jeg kan finde et kontorjob, hvor mit knæ ikke vil blive overbelastet af at skulle stå/gå for meget rundt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Silas&Mille

MorDk skriver:

Enig!!!

Sys da ike der er foreskel på dig med dårligt knæ eller den ældre dame... ???

Sys det er en lidt ærgelig holdning at have

Problemet er at ældre mennesker mener der skal være forskel fordi de er ældre.

Hvorfor har de førsteret, hvis der er andre gangbesværede der ikke kan stå op i bussen?

Anmeld

11. september 2012

Muhmi

Problemet er at ældre mennesker mener der skal være forskel fordi de er ældre.

Hvorfor har de førsteret, hvis der er andre gangbesværede der ikke kan stå op i bussen?

Det skal de fordi de har levet 70 år + fremfor dig der har levet knap så længe... Deres kroppe gør ondt, ikke bare i knæet, men i HELE kroppen, de er slidte på det tidspunkt... Ja de er pensionister og skal bare hjem og slappe af, men problemet er at deres kroppe ikke restitueres ligeså godt som vores unge kroppe... Derfor mener jeg de ville have mere ret til at sidde ned end dig der har ondt i knæet.

Men selvfølgelig ville jeg rejse mig i bussen hvis du spurgte mig og begrundede det med at du har super dårligt knæ.. For jeg ved godt hvordan det er at have ondt i knæet og det er ikke rart, men jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvor ondt gamle damer eller mænd har det i deres slidte kroppe, for det har jeg ikke prøvet, men kan tydeligt forestille mig hvor ondt de har.

Anmeld

11. september 2012

Silas&Mille

Ja jeg sys desværre det er en kedelig og egoistisk holdning at have... Men sådan er vi jo så forskellige...

Kan egentligt ikke se problemet.

Der er sgu da heller aldrig nogen friske ældre der rejser sig for en yngre gangbesværet. Har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

Unge mennesker må ikke være egoistiske, men de friske ældre må godt? 

Anmeld

11. september 2012

Silas&Mille

Muhmi skriver:

Det skal de fordi de har levet 70 år + fremfor dig der har levet knap så længe... Deres kroppe gør ondt, ikke bare i knæet, men i HELE kroppen, de er slidte på det tidspunkt... Ja de er pensionister og skal bare hjem og slappe af, men problemet er at deres kroppe ikke restitueres ligeså godt som vores unge kroppe... Derfor mener jeg de ville have mere ret til at sidde ned end dig der har ondt i knæet.

Men selvfølgelig ville jeg rejse mig i bussen hvis du spurgte mig og begrundede det med at du har super dårligt knæ.. For jeg ved godt hvordan det er at have ondt i knæet og det er ikke rart, men jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvor ondt gamle damer eller mænd har det i deres slidte kroppe, for det har jeg ikke prøvet, men kan tydeligt forestille mig hvor ondt de har.

Jeg kan desværre stadig ikke se hvorfor de har mere ret til at side end en yngre person, hvis de fx som nævnt i et tidligere indlæg, har løbet efter bussen. Blot et eksempel. Der er godt nok ikke mange ældre der har ondt i hele kroppen der vil kunne løbe efter en bus.

Men bekalger min holdning, men sådan har jeg det efter at have boet en længere periode i Århus og dagligt har brugt bussen.

Ja nogen vil synes det er helt forkert, men der er også mange andre holdninger i andre debatter herinde jeg synes er helt forkert. Sådan er vi så forskellige

Anmeld

11. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har stemt: "Nej, ikke hvis jeg kun undgå det."

Selvfølgelig med tanke på, at ældre mennesker og gravide skal have lov til at sidde ned - så jeg tilbyder altid min egen eller sædet ved siden af til dem.

Men, men, men... I min by må ældre fandme være utaknemmelige og vokset op i det værre end jeg er! For når jeg tilbyder min plads og siger til dem "du må gerne sidde her." så ignorerer de mig, og sætter sig IKKE.

Så kan det sgu helt ærligt også være ligegyldigt - så bliver jeg sur

Jeg gider snart ikke tage hensyn til de ældre mere, og er begyndt at lade være. For de tager heller ikke hensyn til os/mig.

Fx. Jeg har barnevognen med, og vil selvfølgelig sidde tættest på Ida - men jeg ender med at stå op, fordi den gamle dame skal sætte sig LIGE DER ved siden af Ida, selvom alle andre pladser også er frie. Og spørger jeg så om jeg må sidde der, får jeg et grynt og "du kræver da også meget"

Anmeld

11. september 2012

Muhmi

Silas&Mille skriver:

Jeg kan desværre stadig ikke se hvorfor de har mere ret til at side end en yngre person, hvis de fx som nævnt i et tidligere indlæg, har løbet efter bussen. Blot et eksempel. Der er godt nok ikke mange ældre der har ondt i hele kroppen der vil kunne løbe efter en bus.

Men bekalger min holdning, men sådan har jeg det efter at have boet en længere periode i Århus og dagligt har brugt bussen.

Ja nogen vil synes det er helt forkert, men der er også mange andre holdninger i andre debatter herinde jeg synes er helt forkert. Sådan er vi så forskellige

Du kan da også løbe efter bussen, kan du ikke? Det kan godt være det gør ondt senere, men du kan..

Ville du så ikke synes det var irriterende at jeg bare begrundede din forespørgsel med et: "Nej du er jo ung og kan humpe efter bussen"

Anmeld

11. september 2012

Camillos

Muhmi skriver:

Jeg spørger simpelthen fordi jeg de sidste mange gange jeg har kørt i bus er blevet mødt med himmelvendte øjne, suk og vrisne unge mennesker i bussen, når jeg har bedt om at komme til at sidde ned...

Jeg synes det er for dårligt at mange af de unge mennesker jeg møder i bussen sidder med deres ben og tasker oppe sædet, ikke vil flytte sig medmindre man siger at man også har ret til at sidde ned i bussen... De sidste to dage jeg er taget hjem kl. 15 er bussen næsten helt fyldt, bortset fra ca. to-tre sæder bagerst i bussen (For der sidder de unge "farlige" mennesker) og når jeg spørger om jeg må sidde, så bliver jeg mødt af et STORT suk og himmelvendte øjne.. For ja, det er da helt uacceptabelt at jeg vil sidde ned de 35 minutter det tager os at komme hjem.

I dag blev jeg faktisk ret "gal" for jeg er begyndt at få mere og mere ondt af min begyndende bækkenløsning, så derfor kan jeg altså ikke holde til at stå så længe, men jeg havde udset mig en plads bagerst (Der var tre pladser, selvom mange allerede stod op) ser så en fyr der sidder med hans taske ved hans ene ben, som han så fint havde smækket op på sædet ved siden af ham og han stirrer på mig med et blik der siger jeg IKKE skal sætte mig ved siden af ham... Og der bliver jeg jo bare trodsig og spørger ham om jeg må sidde, istedet for ham der ellers sad pænt på hans plads og GAV plads til andre (men der kunne min mand sidde), men jeg får så det der store suk, himmelvendte øjne og han rykker sig meget modvilligt.. Siger så til ham: Ja det er ærgeligt at dine ben ikke skal have deres egen plads, men jeg har altså bækkenløsning. Jeg får så et stort grynt som modsvar...

Har også oplevet op til flere gange at de unge bliver siddende, mens vi andre står op og der også står gamle, skrøblige damer som virkelig burde sidde ned... Jeg spørger ofte en yngre person om de ikke har lyst til at rejse sig for den ældre og så gør de det selvfølgelig, men jeg forstår ikke de ikke gør det af sig selv??

Grunden til at jeg er begyndt at blive så harm er at jeg ALTID har flyttet mig for ældre mennesker, det har jeg lært hjemmefra og af min skole, når vi har været på bustur...

Lærer man ikke det mere? Er folk begyndt at være så ligeglade med andre mennesker at de ikke viser hensyn mere? Er det fordi man er bange for at komme hinanden lidt ved?

Altså jeg har jo den tanke at de ældre har skabt vores samfund og derfor skal vi vise dem vores respekt og passe godt på dem så længe de er her?

Frygter efterhånden, den dag jeg selv bliver gammel, hvordan skal det så ikke gå med alt den ligegyldighed, bliver vi så bare smidt på møddingen når vi ikke kan gå mere??

Ja det blev nok lidt langt, men er sgu lidt forstyrret over det efterhånden og har hormoner i kroppen

Jeg har skrevet: jeg stiller aldrig min taske på sædet .. det gør jeg så, men flytter så tasken hver gang der kommer mennesker i bussen så de har mulighed for at sætte sig ved siden af mig. Hvis der er en ældre dame eller mand med som har svært ved at gå og stå viger jeg gerne min plads. 

Kan godt forstå du bliver gal det bliver jeg også. Men jeg er bare typen der ikke tør sige noget til de idioter der sidder og fylder.

Anmeld

11. september 2012

Alanda

Jeg køre selv meget med tog/bus og jeg har det med at stille min taske op på sædet ved siden af mig , men hvis jeg kan se bussen er ved at være fyldt så flytter jeg min taske ned på gulvet sådan der er plads til en mere . 
Jeg flytter mig dog helst ikke fra min plads uanset hvad . Jeg går selv rundt med et dårlig knæ og har svært ved at holde balcene i bussen og toget . Ved godt det ikke er pænt af mig og har været udsat for at der var en ældre dame der sagde til mig at jeg kunne ikke være bekendt og ikke at rejse mig op sådan til hun kunne sidde der . Men altså , vi andre "unge" kan jo også gå rundt med nogle skavanger som gør sådan at vi hellere ikke kan holde til at stå op ..  

Anmeld

11. september 2012

Silas&Mille

rikkeregnbue skriver:

Jeg har stemt: "Nej, ikke hvis jeg kun undgå det."

Selvfølgelig med tanke på, at ældre mennesker og gravide skal have lov til at sidde ned - så jeg tilbyder altid min egen eller sædet ved siden af til dem.

Men, men, men... I min by må ældre fandme være utaknemmelige og vokset op i det værre end jeg er! For når jeg tilbyder min plads og siger til dem "du må gerne sidde her." så ignorerer de mig, og sætter sig IKKE.

Så kan det sgu helt ærligt også være ligegyldigt - så bliver jeg sur

Jeg gider snart ikke tage hensyn til de ældre mere, og er begyndt at lade være. For de tager heller ikke hensyn til os/mig.

Fx. Jeg har barnevognen med, og vil selvfølgelig sidde tættest på Ida - men jeg ender med at stå op, fordi den gamle dame skal sætte sig LIGE DER ved siden af Ida, selvom alle andre pladser også er frie. Og spørger jeg så om jeg må sidde der, får jeg et grynt og "du kræver da også meget"

Det lyder ret bekendt

Altså det med at de ældre ikke tager hensyn til andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.