Hvornår er en kvinde for gammel til sit første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Faith

Rsa skriver:

Har svaret 41-43, da min grænse går ved 40 år... Men synes også det er svært at tage stilling til, da det at være mor og dt at have overskud, fysik mm. Jo ikke ligger i ens alder, men ens sind...

Og i bund og grund handler godt forældreskab jo ikke om alder, men om kærlighed, omsorg og tryghed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Anonym

Synes 45 år er max, i forhold til når barnet rammer de 18 år, ved at man kan miste sine forældre tidligt af så mange årsager.

Det er dog op til den enkelte at vurdere.

Anmeld

3. september 2012

-Sigrid-

Silas&Mille skriver:

Jeg ser sådan her på det: har man planlagt at man først vil have børn efter de 35 så synes jeg faktisk det er lidt synd. Dette set ud fra at jeg gik i folkeskole med 3 piger der hver i sær havde forældre der var et pænt stykke over 40 (da vi startede i børnehaveklasse). Min mor er kun lige fyldt 47 i går og jeg bliver 29 til november, så jeg har jo et HELT andet syn på unge og 'gamle' mødre. Jeg synes det har været vildt fedt at have en ung mor. Vi er næsten mere veninder nu end vi er mor og datter

Er det derimod ikke planlagt at man første får børn efter de 35, så er det noget helt andet. Jeg ved det kan tage lang tid at blive gravid. Her tog det mere end 2 år inden vi stod med to streger første gang. Så jeg kender følelsen af at det ikke vil lykkedes. At naturen bare ikke er med en, kan man jo ikke selv gøre for.

Dette er IKKe skrevet for at træde nogen over tæerne, det er blot min mening om emnet.

Det er jo en herinde som har prøvet i 10 år og haft maaange aborter osv, og det er jo en (meget) formidlende omstændighed, men ellers tror jeg vi ser nogenlunde på det ens

Og jeg er rigtig glad for at høre at du har et godt forhold til din mor, og det ikke har generet dig at hun var så meget yngre

Anmeld

3. september 2012

wamse

Jeg har svaret 41-43, men uden at jeg på nogen måde er helt firkantet omkring det, for tror det er meget individuelt, for nogle kunne tallet ligge højere, og for andre lavere

Anmeld

3. september 2012

FruK

sus73 skriver:

Jeg kan ikke lade være at tænke at det er så nemt at dømme andre. Jeg er selv 39 år, startede i fertilitetsbehandling som enlig da jeg var 37, og er bare ikke blevet gravid. Det har været et langt og opslidende forløb for at få det barn som jeg altid har drømt om. Tidligere på året fik jeg så besked om at jeg er gået tidlig i overgangsalder. Nogen vil så mene, at jeg derfor ikke skal have børn. Jeg har så valgt at gå videre i ægdonationsbehandling og har også søgt om adoption. Hvis jeg får held med mit 2. ægdonationsforsøg her senere på året, er jeg fyldt 40 år når jeg får mit første barn. Og ja, det er sent, men jeg synes ikke det er FOR sent. Det handler jo meget om ens personlige ressourcer, og jeg mener sagtens at jeg kan give et barn et lykkeligt liv

Præcis - det er bare ikke altid noget man selv styrer, hvornår det skal være.

Håber det lykkes for dig.

Anmeld

3. september 2012

klmf

Jeg er på 41-43 på min første indskydelse - men synes det er et svært spørgsmål, for alle er forskellige og med forskelligt overskud og ressourcer. Et barn behøver kærlighed og tryghed fra forældrene uanset, hvor gamle de forældre så måtte være og det er vel ikke alderen, der afgør om man bliver en god forælder. Nu bliver en større del af arbejdsstyrken jo heller ikke fysisk nedslidt i samme grad som tidligere, vi lever længere og længere (men om det også betyder øget livskvalitet er så en HELT anden diskussion). Så biologisk kan man vel efterhånden godt argumentere for, at grænserne rykker sig. Ulempen ved forældre 40+ kan så være, at netværket af bedster, fætre, kusiner osv. er blevet for gamle til at de rigtig kan være noget for barnet. Det er da noget af det jeg nyder rigtig meget; at have aktive bedsteforældre til bobsen og ikke mindre end 8 fætre og kusiner i nogenlunde samme aldersgruppe man kan lege med (plus diverse fastre, tanter og onkler der også gerne vil lege)

Kan godt forstå man vil opleve glæden ved børn selvom man er 40+ - men kommer vi over 46 (det gælder også manden), så begynder jeg at stå lidt af....

Anmeld

3. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har svaret 41-43, og det var udfra, at moderen skal have overskud til barnet, når det bliver større. Det er måske ikke alle 60-årige, der har energien til at have en teenager i huset.
Dog synes jeg, det er op til folk selv, og jeg kigger ikke skævt til en 40-årig eller 45-årig, der får sit første barn.

Jeg synes, det er lidt underligt, at der er nogen, der har svaret 25-30 år.
25-35 synes jeg, er den bedste alder at få sit første barn i (Ikke for at støde nogen, men det er min mening )

Anmeld

3. september 2012

Lady Marion <3

Jeg fik min nr 3 som 36 årig , syntes for mit vedkommende at det var sidste udkald . Havde jeg været lidt yngre havde vi fået nr 4 også men syntes det er for sent at blive gravid som 39 årig

Anmeld

3. september 2012

Brams

Muhmi skriver:

Spørger fordi jeg gerne vil høre jeres mening og siden tråden om hvor gammel manden "må" være, kører lige nu, så er den her vel også lidt relevant

Uddyb gerne jeres svar

Har stemt 44-46 år og undre mig vildt over at nogle stemmer på 30´erne

Anmeld

3. september 2012

Clisolka

CarinaSB skriver:

jeg har stemt blankt .. og af den grund at jeg syntes at en kvinde er for gammel når hun selv syntes at nu er man ikk i den alder hvor man vil have børn .. Meget rodet håber man forstår hvad jeg mener

Enig, jeg syntes også det er svært at sætte et tal på 

Jeg var selv 32 da jeg fik Isabella og det var det perfekte tidspunkt for mig, men jeg fik at vide at jeg var en gammel k*lling af JM 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.