Hvornår er en kvinde for gammel til sit første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

raca

chael skriver:

Så længe kroppen selv kan er det jo fint.

Men flere og flere behøver hjælp. Hvilket er fordi kvinder bliver ældre og ældre. Det er ikke noget jeg har bestemt, det er biologien selv

Hvornår man har lyst, er op til den enkelte kvinde selv. Men det bliver vanskeligere og vanskeligere, når man kommer over de 30 år.

der er altså også en del yngre kvinder og mænd der har brug for hjælp... dette har intet med for gammel problemiikken..men pga levestil og de omgivende forhold.

en del kvinde kan jo få børn som 45 årige.. ved da at både min farmor og min farfars mødre fik børn da de var omkring 44-47 år... dog døde en del af disse børn meget hurtigt efter fødslen..

alle kan jo dø i morgen så den holder ikke.. og for mig spiller det ingen rolle om det er 1 eller 27 barn man får..

der er en øget riciko for handicap jo ældre forældrene er da kvindens æg bliver gamle.. men det gør jo nok..

men jo kvindens fertilitet falder med aldren.. fra 30 går det ned af.. og fra 35 stærkt ned af.. men der er mange faktore der spiller ind.. så aldren er kun vejledende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.