Hvornår er en kvinde for gammel til sit første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

MortilCilas

Muhmi skriver:

Spørger fordi jeg gerne vil høre jeres mening og siden tråden om hvor gammel manden "må" være, kører lige nu, så er den her vel også lidt relevant

Uddyb gerne jeres svar

Jeg synes at 40 år er grænsen både for mand og kvinde.
Men jeg tænk nok mere, at når barnet så er 18 er forældrende 58

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Finemoar<3

Jeg vil ikke selv have flere børn når alderen har ramt 32 - og da slet ikke hvis det er med min nuværende mand!!

Anmeld

2. september 2012

Muhmi

Ville gerne høre fra dem/den der synes man er for gammel mellem 25 og 30... Synes det ville være spændende at høre hvorfor

Anmeld

2. september 2012

mpr

Jeg har stemt 38-40. Er selv barn af en kvinde der besluttede sig først at få sit første barn (mig) der. Jeg syntes det er tarveligt imod børnene først at få børn der. Sandsynligheden for bedste forældre i barnets liv i lang nok tid til at barnet ville kunne huske dem er væsentlig mindre end hvis det var en noget yngre forældre. Og så syntes jeg også at det er ubehageligt at jeg som 20 årig (Om mindre end en måned) kigger på en mor der om meget få år er 60...Og en far midt i 60'erne.

I mit hoved skal børn ind i ens liv så tidligt som muligt så de ikke snydes for de mennesker der betyder aller mest for barnet, nemlig dets familie.

Anmeld

2. september 2012

Muhmi

Josefine<3 skriver:

Jeg vil ikke selv have flere børn når alderen har ramt 32 - og da slet ikke hvis det er med min nuværende mand!!

Må jeg spørge hvor gammel du er?

Og hvorfor ikke hvis det er med din nuværende mand?

Evt. send en pb hvis det er

Anmeld

2. september 2012

Muhmi

Chel1992 skriver:

Jeg har stemt 38-40. Er selv barn af en kvinde der besluttede sig først at få sit første barn (mig) der. Jeg syntes det er tarveligt imod børnene først at få børn der. Sandsynligheden for bedste forældre i barnets liv i lang nok tid til at barnet ville kunne huske dem er væsentlig mindre end hvis det var en noget yngre forældre. Og så syntes jeg også at det er ubehageligt at jeg som 20 årig (Om mindre end en måned) kigger på en mor der om meget få år er 60...Og en far midt i 60'erne.

I mit hoved skal børn ind i ens liv så tidligt som muligt så de ikke snydes for de mennesker der betyder aller mest for barnet, nemlig dets familie.

Det har jeg fuld forståelse for... Men selvom din mor er 60 og din far midt-60 så kan de jo stadig have mange gode år tilbage, medmindre de selvfølgelig er meget svækket allerede...?

Anmeld

2. september 2012

Muhmi

- skriver:

I det større billede.

Syntes jeg 35+ er for gammel at få sit første barn.

Har man børn syntes jeg det ok at få børn op til 40 år.

Selv vil jeg dog ikke have børn så sent.

Jeg ville gerne være færdig før jeg var 30 eller meget tæt på og det var jeg. 

Jeg havde selv en drøm om at jeg ville være "færdig" med at få børn inden jeg var 30... Men må indrømme at jeg er rigtig glad for at jeg ventede på den rette mand at få børn med... Men jeg håbede at jeg ville få mit første barn som allerhøjst 22 årig, det blev så 26 istedet... Hehe...

Anmeld

2. september 2012

oerbaek

for mig personligt er det 35+ men det kommer jo an på så mange ting, men nu er jeg også en af de unge mødre  

Anmeld

2. september 2012

morethanperfect

35+ syns jeg ... Men personligt har jeg altid sagt at jeg sku ha børn inden jeg blev 26
Men det er jo bare mig  

Anmeld

2. september 2012

mpr

Det har jeg fuld forståelse for... Men selvom din mor er 60 og din far midt-60 så kan de jo stadig have mange gode år tilbage, medmindre de selvfølgelig er meget svækket allerede...?

Når det er to personer der har knoklet hele deres liv så er det ikke meget godt helbred der er tilbage i kroppen på dem. I hvert fald i mit hoved jeg er angst for at fx mine egne børn ikke når at opleve deres mormor eller morfar længe nok til at de vil kunne huske dem når de bliver ældre. Er også angst for at jeg som 30 årig måske skal stå med en begravelse fordi min far har dårligt hjerte og til den tid vil være 75 år.. Det ved man aldrig.

Man sætter jo ikke børn i verden bare for at sætte dem i verden. Man får børn for at give dem en hel masse af alt det man selv elsker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.