Hvornår er en kvinde for gammel til sit første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Muhmi

Chel1992 skriver:

Når det er to personer der har knoklet hele deres liv så er det ikke meget godt helbred der er tilbage i kroppen på dem. I hvert fald i mit hoved jeg er angst for at fx mine egne børn ikke når at opleve deres mormor eller morfar længe nok til at de vil kunne huske dem når de bliver ældre. Er også angst for at jeg som 30 årig måske skal stå med en begravelse fordi min far har dårligt hjerte.. Det ved man aldrig.

Man sætter jo ikke børn i verden bare for at sætte dem i verden. Man får børn for at give dem en hel masse af alt det man selv elsker.

Helt enig... Og ja, kan sagtens forstå din bekymring, det må ikke være rart... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

LinLin

Jeg har stemt 31-35 (eller hvad den nu hed...)

Jeg har altid sagt, jeg ville have de børn, jeg skulle have inden jeg blev (bliver) 30 - derfor er 31+ for gammel FOR MIG og i hvert fald ifht at få den første. (og JA - hvis jeg ikke selv kunne få børn/havde haft svært ved havde den grænse jo nok skubbet sig )

Jeg har to nu - fik den første som knapt 22-årig og er lige gået i gang med "projekt barn nr 3" her som knapt 28-årig....

Hvad andre gør må de om

Dog vil jeg sige at jeg syntes det var vildt mærkeligt at være i mødregruppe med en på 54, hvilket jeg var sidste gang!!!

Anmeld

2. september 2012

L&V

Syntes da det er vildt at der er så mange der syntes det er okay 45+
For mig personligt hedder den 30 og set i lyset af jeg bliver 25 og har Laura på et år syntes jeg os det er realistisk. Men i det større billede tænker jeg 35 ikke over 40

Anmeld

2. september 2012

baby012

Hmm.... Den er sku svær det er ikke hensigtsmæssigt når man er oppe i alderen, hverken for manden eller kvinden, her tænker jeg på kromosom fejl osv. Og vi kvinders æg bliver jo ikke reproduceret .. Og jo længere de ligger der, jo dårligere bliver de.. Der har mændene i det mindste en fordel synes det kommer an på meget, men jeg har selv forældre der er mærket af deres alder, så faktisk ville jeg nogen gange ønske de havde fået mig før .. Så jeg har på baggrund af det stemt 30- 35 

Anmeld

2. september 2012

Finemoar<3

Muhmi skriver:

Må jeg spørge hvor gammel du er?

Og hvorfor ikke hvis det er med din nuværende mand?

Evt. send en pb hvis det er

Jeg er 24 og min "bedre" halvdel er 37 - vi fik vores første den 11 Juli og der skal ikke gå meget mere end 14 mdr før den næste skal komme - synes manden bliver for gammel så

Anmeld

2. september 2012

dorthemus

Chel1992 skriver:

Jeg har stemt 38-40. Er selv barn af en kvinde der besluttede sig først at få sit første barn (mig) der. Jeg syntes det er tarveligt imod børnene først at få børn der. Sandsynligheden for bedste forældre i barnets liv i lang nok tid til at barnet ville kunne huske dem er væsentlig mindre end hvis det var en noget yngre forældre. Og så syntes jeg også at det er ubehageligt at jeg som 20 årig (Om mindre end en måned) kigger på en mor der om meget få år er 60...Og en far midt i 60'erne.

I mit hoved skal børn ind i ens liv så tidligt som muligt så de ikke snydes for de mennesker der betyder aller mest for barnet, nemlig dets familie.

ER for så vidt enig med dig...dog ikke i at det ligefrem er tarveligt. Jeg valgte ikke at få mit barn som 39 årig for at være ond mod hende

Livet blir ikke altid som man først ønskede det

Anmeld

2. september 2012

blomst84

Grænsen for mig er 40 år... Vil dog helst gerne have mine børn inden jeg er 30  Og får nummer 2 her til marts og der er jeg 28  

Anmeld

2. september 2012

Benjamins'mor

38-40.
Kan ikke uddybe, men det er bare min personlige mening.

Anmeld

2. september 2012

Mor til Ella

Muhmi skriver:

Spørger fordi jeg gerne vil høre jeres mening og siden tråden om hvor gammel manden "må" være, kører lige nu, så er den her vel også lidt relevant

Uddyb gerne jeres svar

Har stemt 35-37....

Men for mig personligt vil jeg være færdig med at få børn inden jeg bliver 30, da jeg ikke vil have hjemmeboende børn størstedelen af mit liv, jeg vil kunne nyde mine børnebørn i en alder hvor jeg ikke er ret gammel

Anmeld

2. september 2012

Tona

Muhmi skriver:

Spørger fordi jeg gerne vil høre jeres mening og siden tråden om hvor gammel manden "må" være, kører lige nu, så er den her vel også lidt relevant

Uddyb gerne jeres svar

Jeg har stemt at så længe man får ægløsning fra naturens side så syntes jeg at man skal få børn hvis man har mod på det

Jeg tror at alder er så individuelt en ting. Har kendt nogen på 30 som var mega gamle at være sammen med og nogle på 45 som var totalt friske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.