Hvornår er en kvinde for gammel til sit første barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2012

chael

Min helt egen personlige grænse går ved 35 år. Efter der vil jeg ikke længere have børn.

Jeg må nok tilstå, at en kvinde der har ramt de 40 år, er biologiske for gamle. Nok ikke af sind.

Men der kan være mange grunde til man får så sent. Man har måske ikke lige fundet manden i sit liv, haft travlt med rejse, karriere, alt muligt.

Men jeg vil også gerne have tid i den anden ende. Når ungerne er store

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2012

dorthemus

chael skriver:

HHvHviMin helt egen personlige grænse går ved 35 år. Efter der vil jeg ikke længere have børn.

Jeg må nok tilstå, at en kvinde der har ramt de 40 år, er biologiske for gamle. Nok ikke af sind.

Men der kan være mange grunde til man får så sent. Man har måske ikke lige fundet manden i sit liv, haft travlt med rejse, karriere, alt muligt.

*C

Hvis kroppen stadig producerer æg så er den vel ikke for gammel??

Anmeld

3. september 2012

Muhmi

chael skriver:

Min helt egen personlige grænse går ved 35 år. Efter der vil jeg ikke længere have børn.

*C

Så længe man ikke er gået i overgangsalderen så er man da ikke biologisk for gammel? Eller er det mere sådan at 40 er din grænse for hvornår man burde stoppe helt?

Anmeld

3. september 2012

chael

dorthemus skriver:

Hvis kroppen stadig producerer æg så er den vel ikke for gammel??

Men det er de færreste kvinder der naturligt kan blive gravide.

Det er intet personligt. Men rent biologisk. Og desuden skal man lægge 18-20 år til de 40.

Anmeld

3. september 2012

chael

Muhmi skriver:

Så længe man ikke er gået i overgangsalderen så er man da ikke biologisk for gammel? Eller er det mere sådan at 40 er din grænse for hvornår man burde stoppe helt?

Så længe kroppen selv kan er det jo fint.

Men flere og flere behøver hjælp. Hvilket er fordi kvinder bliver ældre og ældre. Det er ikke noget jeg har bestemt, det er biologien selv

Hvornår man har lyst, er op til den enkelte kvinde selv. Men det bliver vanskeligere og vanskeligere, når man kommer over de 30 år.

Anmeld

3. september 2012

dorthemus

chael skriver:

Så længe kroppen selv kan er det jo fint.

Men flere og flere behøver hjælp. Hvilket er fordi kvinder bliver ældre og ældre. Det er ikke noget jeg har bestemt, det er biologien selv

Hvornår man har lyst, er op til den enkelte kvinde selv. Men det bliver vanskeligere og vanskeligere, når man kommer over de 30 år.

Naturligvis Derfor er jeg også glad for at jeg blev gravid i første hug og fødte min datter i en alder af 39 år...blev insemineret uden hormonbehandling.

Yngre og yngre kvinder får hjæp til at blive gravide..det har altså ikke altid noget med alder at gøre

Anmeld

3. september 2012

dorthemus

chael skriver:

Men det er de færreste kvinder der naturligt kan blive gravide.

Det er intet personligt. Men rent biologisk. Og desuden skal man lægge 18-20 år til de 40.

Min mor var selv 37 år da hun fik mig og min far 40. Det husker jeg aldrig som et problem da jeg voksede op

Anmeld

3. september 2012

celkt

dorthemus skriver:

Naturligvis Derfor er jeg også glad for at jeg blev gravid i første hug og fødte min datter i en alder af 39 år...blev insemineret uden hormonbehandling.

Yngre og yngre kvinder får hjæp til at blive gravide..det har altså ikke altid noget med alder at gøre

nope, - det har noget at gøre med et samfundsproblem, vi har, der medfører lavere og lavere fertilitet. Det er en anden, men super spændene diskussion...

Men jeg spekulerer af og til på hvad der sker hvis det moderne samfund med teknologi bryder sammen, og halvdelen af os på det tidspunkt ikke kan få børn naturligt...

Anmeld

3. september 2012

chael

dorthemus skriver:

Jeg læner mig udelukkende op af hvad videnskaben skriver. Og rent logisk hænger jeg mig også selv i det.

Skal ikke gøre mig klog om det. Jeg kom med min mening

Hvad andre vælger er jo helt op til dem jeg dømmer det ikke

Anmeld

3. september 2012

chael

dorthemus skriver:

Min mor var selv 37 år da hun fik mig og min far 40. Det husker jeg aldrig som et problem da jeg voksede op

Nej klart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.