Jeg er blevet meldt til kommunen!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

Frk.S

Ej, hvor skide irriterende for dig. 

Har du nogen som helst ide om hvem det kan være? 
Er der mon nogen konsekvens ved at anmelde folk på falsk grundlag? Altså det skal selvfølgelig ikke være sådan at man ikke tøt melde noget, hvis der virkelig er tale om bedrageri eller endnu værre omsorgssvigt af børn.

MEN det skal da heller ikke være sådan at folk bare kan melde hinanden anonymt i flæng - evt. bare fordi de har ondt i r**** eller for at chikanere.

Håber at du slipper nemt og hurtigt igennem det møde - og håber du vil komme med en update.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

tarkoflen

PT skriver:

Jeg overvejede at skrive dette oplæg anonymt, men da jeg ikke har noget at skjule, vælger jeg at sætte navn på.
Ano svar er tilladt.

Jeg fik i går brev om, at jeg er blevet kaldt til samtale på kommunen, da de mistænker, jeg ikke er enlig og derfor ikke er berettiget til de bidrag, jeg modtager som enlig.

Jeg fatter ikke en meter. For det første er de eneste mænd, jeg har haft i min lejlighed min far, min bror og min morfar. Og man har vel lov til at have gæster???

For det andet så ved alle dem, jeg kender, at jeg er enlig uden nogen form for mænd i mit liv.

Jeg bliver så gal over, at der er nogen, der åbenbart ikke kender mig (særlig godt i hvert fald), som er ude på at skabe problemer for mig

Jeg trængte bare lige til at komme ud med mine frustrationer.
Jeg har en meget god veninde, som er socialrådgiver, og hun tager med som bisidder til mødet, så jeg ikke skal stå helt alene.

Føj for pokker, har du sådan din familie rendende? Ja det er da lige til at sende en anmeldelse på! Hold da op der er nogle der har ondt i røven!

Kan godt forstå, at det er rigtig træls at skulle stå til regnskab for noget du ikke har gjort! Godt du har en veninde med, der er inde i sagerne!

Rigtig meget held og lykke med mødet

Anmeld

30. august 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
PT skriver:

Jeg overvejede at skrive dette oplæg anonymt, men da jeg ikke har noget at skjule, vælger jeg at sætte navn på.
Ano svar er tilladt.

Jeg fik i går brev om, at jeg er blevet kaldt til samtale på kommunen, da de mistænker, jeg ikke er enlig og derfor ikke er berettiget til de bidrag, jeg modtager som enlig.

Jeg fatter ikke en meter. For det første er de eneste mænd, jeg har haft i min lejlighed min far, min bror og min morfar. Og man har vel lov til at have gæster???

For det andet så ved alle dem, jeg kender, at jeg er enlig uden nogen form for mænd i mit liv.

Jeg bliver så gal over, at der er nogen, der åbenbart ikke kender mig (særlig godt i hvert fald), som er ude på at skabe problemer for mig

Jeg har en meget god veninde, som er socialrådgiver, og hun tager med som bisidder til mødet, så jeg ikke skal stå helt alene.

Søde dig du har intet og frygte. Men hold da op der er vist nogen der har ondt i røven!!!!!! 

Anmeld

30. august 2012

babymus77

Træls for dig:-( Desværre folk er sådan:-( øv øv øv!!! Knuser

Anmeld

30. august 2012

4xGreve

PT skriver:

Ano svar er tilladt.

Ej hvad er nu det for noget pjat... Der er da vist nogen der ikke ved hvad de snakker om...

Nogen har simpelhen så travlt med andre og vil ha godt af at lære at holde snuden for dem selv! 

Anmeld

30. august 2012

A&F

Ej søde!! Sikke dog noget !!! Gal hvor jeg forstår din frustration ! Kan folk ikke bare passe sig selv ???!!. Du har intet at frygte ven, hav næsen i vejret. Godt at du tager din veninde med. Kram til dig

Anmeld

30. august 2012

MissMona

Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg med sikkerhed vidste, at en kvinde modtog ydelser som enlig, selv om hun og fx hendes børns far i praksis boede sammen, ville jeg ikke tøve med at anmelde det. Socialt bedrageri er alvorligt i mine øjne, og det afholder jo ikke nogen fra også at anmelde omsorgssvigt af børn - det er to helt forskellige fænomener. Jeg vil ikke acceptere, at nogen uretmæssigt modtager ydelser, som kunne bruges til dem, der rent faktisk har behovet. Pengene bliver jo taget et sted fra.

Vi kan derimod sagtens blive enige om, at det er forkasteligt at anmelde på et løst eller et ikke-eksisterende grundlag som i TS´tilfælde.

Jeg er helt enig! Der er nogle få som lurer systemet og lukrerer på andres hårdt tjente penge, uden at være berettigede til det. Andre steder sidder mennesker med et reelt behov, men som bliver afvist pga. der ikke er flere penge tilbage i kassen. Man skal kun have offentlige ydelser hvis man opfylder de lovmæssige kriterier for at få dem!

Hvis jeg blev hevet ind, ville det da bare været tegn på at loven bliver håndholdt og hvis jeg var uskyldig, ville jeg jo nemt kunne gå derfra igen uden problemer eller ændringer i ydelse. Det vel ok?!

Anmeld

30. august 2012

Pige2009

PT skriver:

Ano svar er tilladt.

Det er da vanvittigt!  Godt du kan få veninden med som bisidder... Fedt at du står frem!

Anmeld

30. august 2012

Pige2009

PT skriver:

Nej, sådan burde det virkelig ikke være, men desværre ligger bevisbyrden hos mig

Det må de ikke, da vi i Danmark jo er uskyldige til modsat er bevist. DE har bevisbyrden! 

Anmeld

31. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mor og meget mere skriver:

Det forstår jeg udmærket. Min mand er blevet anmeldt for sort arbejde, og der var intet at komme efter, men man ser sig over skulderen længe og spekulerer over, om noget kan misforstås, selv om man har rent mel i posen. I dit tilfælde er der så endda tale om dit privatliv - det må være meget grænseoverskridende.

Samtidig tænker jeg, at du blandt andet kan takke de REELLE misbrugere af systemet for, at folk er så meget fremme i skoene på dette område - der bliver jo svindlet for millioner af kroner i hver eneste kommune i landet, og særligt i krisetider gør det nok de fleste mere harme og - for nogles vedkommende - i stand til at se spøgelser.

Det må heller ikke være sjovt at blive anmeldt for at udføre sort arbejde, når man ikke har gjort det.
Man bliver lidt paranoid og mistænker alle for at have "sladret" - sådan har jeg det i hvert fald.
Jeg kan ikke forstå, hvordan nogen kan få den ide, at jeg ikke bor alene, så jeg er sikker på, det er ren chikane fra en, som netop er harm over, at jeg får disse tilskud, som jeg i øvrigt ifølge loven er fuldt berettiget til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.