Jeg er blevet meldt til kommunen!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.406 visninger
81 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg overvejede at skrive dette oplæg anonymt, men da jeg ikke har noget at skjule, vælger jeg at sætte navn på.
Ano svar er tilladt.

Jeg fik i går brev om, at jeg er blevet kaldt til samtale på kommunen, da de mistænker, jeg ikke er enlig og derfor ikke er berettiget til de bidrag, jeg modtager som enlig.

Jeg fatter ikke en meter. For det første er de eneste mænd, jeg har haft i min lejlighed min far, min bror og min morfar. Og man har vel lov til at have gæster???

For det andet så ved alle dem, jeg kender, at jeg er enlig uden nogen form for mænd i mit liv.

Jeg bliver så gal over, at der er nogen, der åbenbart ikke kender mig (særlig godt i hvert fald), som er ude på at skabe problemer for mig

Jeg trængte bare lige til at komme ud med mine frustrationer.
Jeg har en meget god veninde, som er socialrådgiver, og hun tager med som bisidder til mødet, så jeg ikke skal stå helt alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

FrkZier

PT skriver:

Jeg overvejede at skrive dette oplæg anonymt, men da jeg ikke har noget at skjule, vælger jeg at sætte navn på.
Ano svar er tilladt.

Jeg fik i går brev om, at jeg er blevet kaldt til samtale på kommunen, da de mistænker, jeg ikke er enlig og derfor ikke er berettiget til de bidrag, jeg modtager som enlig.

Jeg fatter ikke en meter. For det første er de eneste mænd, jeg har haft i min lejlighed min far, min bror og min morfar. Og man har vel lov til at have gæster???

For det andet så ved alle dem, jeg kender, at jeg er enlig uden nogen form for mænd i mit liv.

Jeg bliver så gal over, at der er nogen, der åbenbart ikke kender mig (særlig godt i hvert fald), som er ude på at skabe problemer for mig

Jeg har en meget god veninde, som er socialrådgiver, og hun tager med som bisidder til mødet, så jeg ikke skal stå helt alene.

ej hvor svinsk!

men så længe du ved du har rent mel i posen, er der vel intet at være nervøs for!

men hold da op hvor var jeg også blevet skuffet!

Anmeld

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
FrkZier skriver:

ej hvor svinsk!

men så længe du ved du har rent mel i posen, er der vel intet at være nervøs for!

men hold da op hvor var jeg også blevet skuffet!

Jeg sidder og er helt uforstående overfor denne anmeldelse.

Selvfølgelig har jeg rent mel i posen, men jeg skal gå ind og bevise min uskyld - det er ikke dem, der skal bevise min skyld.

Så jeg skal tage kontoudtog, regninger mm med for det sidste år!!! Bare fordi nogen har for lidt at gå op i

Anmeld

30. august 2012

aarhusmor

Ja det er ved at blive et regulært angiver samfund. Kan huske hvordan vi i 80'erne sagde (jeg er 41) at de var forfærdelige i DDR, sådan som de angav hinanden. Men i dag kan jeg ikke kende forskel.

Men ja, når kommunen får en anmeldelse vil de jo bare gerne høre din version. Og er der ikke noget i det, så må man jo formode at det er ok. Det bliver jo svært for dem at finde beviser på ting der ikke er der.

Ønsker dig al mulig held og lykke og ikke mindst en fornuftig socialrådgiver

(og bare lige for at gøre det klart, jeg er selvfølgelig ikke i mod at man aldrig anmelder, men synes kommunen selv kan lege politi og så synes jeg at vi skal anmelde dem der hvor barnet har det elendigt)

Anmeld

30. august 2012

wamse

Der er godt nok meget fokus på det efterhånden, for jeg har 3 veninder, som også blev indkaldt for nyligt.
Den ene blev spurgt ind til fuldstændig latterlige ting, og skulle endda svare på, hvor ofte hende og kæresten havde sex

Anmeld

30. august 2012

FrkZier

PT skriver:

Jeg sidder og er helt uforstående overfor denne anmeldelse.

Selvfølgelig har jeg rent mel i posen, men jeg skal gå ind og bevise min uskyld - det er ikke dem, der skal bevise min skyld.

Så jeg skal tage kontoudtog, regninger mm med for det sidste år!!! Bare fordi nogen har for lidt at gå op i

man kan godt blive lidt bitter over det er DIG der skal bevise du ikke har gjort noget forkert, og ikke dem der skal bevise du har gjort noget forkert! sådan synes jeg bestemt ikke det burde være!

Anmeld

30. august 2012

Leneur

PT skriver:

Ano svar er tilladt.

Det var da også noget mærkeligt noget at gøre men vedkommende har jo nok ondt i en hvis legemesdel. Godt at du får din veninde med.

Anmeld

30. august 2012

HeXeri

aarhusmor skriver:

Ja det er ved at blive et regulært angiver samfund. Kan huske hvordan vi i 80'erne sagde (jeg er 41) at de var forfærdelige i DDR, sådan som de angav hinanden. Men i dag kan jeg ikke kende forskel.

Men ja, når kommunen får en anmeldelse vil de jo bare gerne høre din version. Og er der ikke noget i det, så må man jo formode at det er ok. Det bliver jo svært for dem at finde beviser på ting der ikke er der.

(og bare lige for at gøre det klart, jeg er selvfølgelig ikke i mod at man aldrig anmelder, men synes kommunen selv kan lege politi og så synes jeg at vi skal anmelde dem der hvor barnet har det elendigt)

Anmeld

30. august 2012

HeXeri

PT skriver:

Ano svar er tilladt.

Husk du kan gå videre med den anmeldelse, hvis de går over din grænse. Sikke noget rod

Anmeld

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
aarhusmor skriver:

Selvfølgelig skal børnemishandling mm anmeldes, men det er da blevet totalt latterligt, som folk har travlt med at blande sig i andres liv, og jeg forstår virkelig ikke, hvem der kunne have den mindste mistanke til, at jeg ikke er alene.

Tak skal du have. Jeg håber også, det bare går væk igen. Jeg har som sagt intet at skjule, men det er da ikke fedt, at skulle gå ind og bevise sin uskyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.