Jeg er blevet meldt til kommunen!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
wamse skriver:

ÅÅhh det er bare så synd, for hun er bare ikke en, som siger fra, så de havde virkelig været stride i deres spørgsmål. Hun blev endda spurgt om hun havde myrdet nogle i hendes hjemland Hun kommer oprindeligt fra Rumænien

HVAD??? Det kan man da ikke. Havde hun ikke en bisidder med? Jeg håber, hun klagede over behandlingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
wamse skriver:

Det er simpelthen trist, at man har så travlt med, hvad andre laver

Præcis

Anmeld

30. august 2012

wamse

PT skriver:

HVAD??? Det kan man da ikke. Havde hun ikke en bisidder med? Jeg håber, hun klagede over behandlingen

Hun havde ingen med, og vil heller ikke klage, for hun kommer fra et land, hvor kulturen er, at man er underdanig overfor systemet.

Anmeld

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår udmærket din harme, men heldigvis har du jo ikke noget at skjule. Godt, du ikke er i en gråzone, hvor det vil være vanskeligt at bevise din uskyld. Gad vide, hvem der finder på at anmelde uden at have noget at have det i? Spild af tid, kræfter og penge - og ubehageligt for dig.

Men så er det vel ikke så underligt, kommunerne er ved at gå bankerot, hvis de skal bruge en masse ressourcer på den her slags anmeldelser?

Selvom jeg intet har at skjule, så er det faktisk rigtig ubehageligt at skulle til den samtale, og endnu mere at der er nogen, der kunne finde på at gøre det mod mig!

Anmeld

30. august 2012

aarhusmor

Mor og meget mere skriver:

Hvis jeg med sikkerhed vidste, at en kvinde modtog ydelser som enlig, selv om hun og fx hendes børns far i praksis boede sammen, ville jeg ikke tøve med at anmelde det. Socialt bedrageri er alvorligt i mine øjne, og det afholder jo ikke nogen fra også at anmelde omsorgssvigt af børn - det er to helt forskellige fænomener. Jeg vil ikke acceptere, at nogen uretmæssigt modtager ydelser, som kunne bruges til dem, der rent faktisk har behovet. Pengene bliver jo taget et sted fra.

Vi kan derimod sagtens blive enige om, at det er forkasteligt at anmelde på et løst eller et ikke-eksisterende grundlag som i TS´tilfælde.

Ja det vil jeg medgive dig. Hvis man ikke er i tvivl og de direkte bor sammen er jeg enig.

Det der bekymrer mig er at man kan anmelde alle og enhver og anonymt. Der er sikkert mange der er trætte af larmen fra unger der græder eller et eller andet, eller veninder der er uvenner osv osv.

Anmeld

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
wamse skriver:

Hun havde ingen med, og vil heller ikke klage, for hun kommer fra et land, hvor kulturen er, at man er underdanig overfor systemet.

Den stakkel.
Det er godt nok grotesk, at de overhovedet kan få sig selv til at stille de spørgsmål, bare fordi hun ikke siger fra

Anmeld

30. august 2012

Ina33

PT skriver:

Jeg overvejede at skrive dette oplæg anonymt, men da jeg ikke har noget at skjule, vælger jeg at sætte navn på.
Ano svar er tilladt.

Jeg fik i går brev om, at jeg er blevet kaldt til samtale på kommunen, da de mistænker, jeg ikke er enlig og derfor ikke er berettiget til de bidrag, jeg modtager som enlig.

Jeg fatter ikke en meter. For det første er de eneste mænd, jeg har haft i min lejlighed min far, min bror og min morfar. Og man har vel lov til at have gæster???

For det andet så ved alle dem, jeg kender, at jeg er enlig uden nogen form for mænd i mit liv.

Jeg bliver så gal over, at der er nogen, der åbenbart ikke kender mig (særlig godt i hvert fald), som er ude på at skabe problemer for mig

Jeg trængte bare lige til at komme ud med mine frustrationer.
Jeg har en meget god veninde, som er socialrådgiver, og hun tager med som bisidder til mødet, så jeg ikke skal stå helt alene.

Ihhhh hvor jeg forstår din frustration, vi er efterhånden blevet et samfund, hvor alle tror de skal gå og lege politibetjente.... Hvis det var mig var jeg blevet rasende....

Så længe der ikke er noget at komme efter, så er mødet forhåbenligt hurtigt overstået, og du kan gå derfra med oprejst pande.  

Anmeld

30. august 2012

PT

Profilbillede for PT
Ina33 skriver:

Ihhhh hvor jeg forstår din frustration, vi er efterhånden blevet et samfund, hvor alle tror de skal gå og lege politibetjente.... Hvis det var mig var jeg blevet rasende....

Så længe der ikke er noget at komme efter, så er mødet forhåbenligt hurtigt overstået, og du kan gå derfra med oprejst pande.  

Jeg håber også, det hurtigt er overstået, men det er da noget af det mest latterlige, jeg længe har hørt.
Heldigvis er der INTET at komme efter, men jeg forstår bare ikke, at der er nogen, der har haft trang til at melde mig

Anmeld

30. august 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
PT skriver:

Men så er det vel ikke så underligt, kommunerne er ved at gå bankerot, hvis de skal bruge en masse ressourcer på den her slags anmeldelser?

Selvom jeg intet har at skjule, så er det faktisk rigtig ubehageligt at skulle til den samtale, og endnu mere at der er nogen, der kunne finde på at gøre det mod mig!

Det forstår jeg udmærket. Min mand er blevet anmeldt for sort arbejde, og der var intet at komme efter, men man ser sig over skulderen længe og spekulerer over, om noget kan misforstås, selv om man har rent mel i posen. I dit tilfælde er der så endda tale om dit privatliv - det må være meget grænseoverskridende.

Samtidig tænker jeg, at du blandt andet kan takke de REELLE misbrugere af systemet for, at folk er så meget fremme i skoene på dette område - der bliver jo svindlet for millioner af kroner i hver eneste kommune i landet, og særligt i krisetider gør det nok de fleste mere harme og - for nogles vedkommende - i stand til at se spøgelser.

Anmeld

30. august 2012

Camilla <3

Øv, hvor træls, nogen mennesker ikke har andet at gå op 

Men så længe du har rent mel i posen, så skal det nok gå. 

Men kan godt forstå du syntes det er enormt træls.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.