At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2012

HeXeri

MorDk skriver:

Sådan er det så i min søns institution.

Jeg kan møde ind med ham om morgenen kl.08.00 og så sidder der 2 pædagoger med 3 børn børn omkring et bord og klippe/klistre eller tegner... Eller også sidder de og hygger i en sofa og læser bøger. Her for leden afl. jeg min søn i køkkenet hos en af pædagogerne... her stod en anden dreng og var ved at hjælpe med at bage eftermiddagsbollerne...

Ved frokost er alle ikke liiige hurtige om at spise. Hvis der sidder en lille gut og ikke har spist færdig men stadig er sulten. SÅ bliver der en voksen ved ham til han er færdig. Stille og roligt.

Ja, der er meget støj i en vuggestue/børnehave... men jeg oplever i den grad at der bliver taget hensyn til børnene i min søns institution, hvilket giver mig en ro og tryghed indeni... ♥

Så er du en af de heldige.

Jeg håber ikke du læser det som et angreb på pædagogerne? Jeg er smerteligt klar over det er tilstanden i især vores økonomi, en meget forkert fordeling af goderne, der gør at de ofte er så pressede. Uanset hvor god en babypasser du gerne vil være, har du kun 2 arme og 1 hovede.

Jeg har det stadig til gode, at komme ind i en vuggestue og kunne spotte børn der sidder i ro og laver et eller andet fokuseret, stillesiddende med en støttende voksen til hjælp... Håber, krydser alt, for jeg kan finde noget andet i en børnehave i vores by..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

CarinaSB

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

begge mine børn bliver afleveret i bh & dp selvom at jeg går hjemme .. Men jeg tager så net undervisning så jeg er jo "i skole" hverdag fra 9-15 .. og får ikke lavet ret meget hvis ungerne er hjemme .. men vælger jeg at tage en fridag så er de hjemme hos mig .. så laver jeg bare de ting der skal afleveres når de sover .. Så jeg er os en af dem som aflevere ungerne i ins selv om at jeg går hjemme .. 

Anmeld

30. august 2012

MorDk

HeXeri skriver:

Så er du en af de heldige.

Jeg håber ikke du læser det som et angreb på pædagogerne? Jeg er smerteligt klar over det er tilstanden i især vores økonomi, en meget forkert fordeling af goderne, der gør at de ofte er så pressede. Uanset hvor god en babypasser du gerne vil være, har du kun 2 arme og 1 hovede.

Jeg har det stadig til gode, at komme ind i en vuggestue og kunne spotte børn der sidder i ro og laver et eller andet fokuseret, stillesiddende med en støttende voksen til hjælp... Håber, krydser alt, for jeg kan finde noget andet i en børnehave i vores by..

Jeg læste overhovedet ikke dit indlæg som et angreb... *S* Jeg ville bare lige komme med min "historie" *S*

Anmeld

30. august 2012

HeXeri

MorDk skriver:

Jeg læste overhovedet ikke dit indlæg som et angreb... *S* Jeg ville bare lige komme med min "historie" *S*

Anmeld

30. august 2012

Alexander&Lærke

Loa skriver:

Ja og hvad så?
Er det bedre og sidde og tude over man ikke alle kan være hjemmegående og gå og holde sit barn i hånden hele livet?

Ja du går hjemme og har dit barn hjemme og det fungerer måske godt for dig. Men du skal ikke komme og fortælle mig hvad der fungerer bedst for mig og mit barn.

Jeg GIDER ikke gå hjemme. Jeg får ikke nok udfordringer eller får brugt mit hoved nok af at gå hjemme. Det er ikke nok for mig. Så JEG vælger at være en ond/dårlig mor (ifølge dig tydeligvis) og bilder mig selv ind at det er bedre for min datter at være i vuggestue blandt andre.

Og hvis jeg hver eneste dag fik af vide at hun havde det af helvedes til dernede ville jeg måske genoverveje det, men det gør jeg ikke. Så derfor kommer hun afsted.

Måske lyder jeg skide sur når jeg skriver dette, men jeg er ærlig talt møg træt af at høre at alle børn har bedst af at gå hjemme med deres mor. For NEJ det har ALLE børn ikke.
Og bestemt heller ikke alle mødre.

Godt skrevet, jeg er meget enig.... 

Anmeld

30. august 2012

Frk. Himmelblå

Lullaby skriver:

Nu håber jeg da at jeg misforstår dig når du skriver at man er en underskudsfamilie fordi man skal tjene penge?

Det skriver jeg ikke.

Jeg skriver, der er mange underskudsforældre.

Og så skriver jeg, der skal tjenes penge bla bla bla, - som i  - at den hårde hverdag, hvor der skal hives hjem til familien A/S ofte giver underskud på nærvær.

Det var i den dur...

Anmeld

30. august 2012

Skouboe

isabellasmor skriver:

Tror bare ikke jeg nogensinde kommer til at kunne sætte mig ind i det. 

Men du har jo heller ikke særligt gode forudsætninger for at finde ud af det? Din datter er "kun" et år gammel, og hun har aldrig været passet i DP eller VS. Jeg tror ærligt talt ikke at du kommer til at forstå det, før du på et eller andet tidspunkt prøver det i dit eget liv. 

Du har aldrig oplevet hvor meget de udvikler sig lige pludseligt ved dagligt samvær med andre børn. Det kan godt være de ikke leger sammen, men de lærer stadig af hinanden - det er også derfor barn nummer 2 ofte er hurtigere til tingene end nummer 1 - det har en ældre søskende at se op til. De små lærer af de større.

Du har aldrig hentet et barn i institution eller DP med røde kinder og mudder over det hele og som åndeløst prøver at fortælle om alt det spændende det har lært i dag, også selvom sproget ikke helt kan følge med.

Min yngste, der lige er blevet 2 faldt i søvn på sofaen en eftermiddag efter hun var blevet hentet med en lille sten i hånden som hun glædesstrålende berettede at hun "Fået Asta" - på trods af at hun i følge en masse eksperter slet ikke leger med andre endnu.

Der var en anden der spurgte på et tidspunkt, hvilke argumenter du ville acceptere - den svarede du vist aldrig på?

Anmeld

30. august 2012

Laulund87

Skouboe skriver:

Men du har jo heller ikke særligt gode forudsætninger for at finde ud af det? Din datter er "kun" et år gammel, og hun har aldrig været passet i DP eller VS. Jeg tror ærligt talt ikke at du kommer til at forstå det, før du på et eller andet tidspunkt prøver det i dit eget liv. 

Du har aldrig oplevet hvor meget de udvikler sig lige pludseligt ved dagligt samvær med andre børn. Det kan godt være de ikke leger sammen, men de lærer stadig af hinanden - det er også derfor barn nummer 2 ofte er hurtigere til tingene end nummer 1 - det har en ældre søskende at se op til. De små lærer af de større.

Du har aldrig hentet et barn i institution eller DP med røde kinder og mudder over det hele og som åndeløst prøver at fortælle om alt det spændende det har lært i dag, også selvom sproget ikke helt kan følge med.

Min yngste, der lige er blevet 2 faldt i søvn på sofaen en eftermiddag efter hun var blevet hentet med en lille sten i hånden som hun glædesstrålende berettede at hun "Fået Asta" - på trods af at hun i følge en masse eksperter slet ikke leger med andre endnu.

Der var en anden der spurgte på et tidspunkt, hvilke argumenter du ville acceptere - den svarede du vist aldrig på?

Anmeld

30. august 2012

HeXeri

Skouboe skriver:

Anmeld

30. august 2012

Laura.

Jeg undrer mig over at folk skal undre sig over, at andre sender deres børn i vuggestue/dagpleje, hvis de selv går hjemme en dag. Tråden som denne har vi set mange gange før, men hvorfor ikke bare lade folk om det de gør? Hvorfor har man behov for at forstå hvad andre gør?

Jeg har selv nogle lange arb. dage, da jeg arbejder i butik i et center. Jeg har en fast fridag hver 2. uge, og den bruger jeg på aftaler, fx. læge, tandlæge.. ting der skal ordnes i haven eller huset, ser mine evninder og familie og gør andre ting som jeg ellers ikke har tid til.. jeg kommer hjem kl. 20:30 de fleste af ugens dage, så selvfølgelig har jeg brug for noget tid til mig selv også. Men jeg henter hende så også tidligere når jeg er hjemme, så jeg får mere tid med hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.