Mathias Villads skriver:
Jeg er nød til at bakke Ts op, bare en lille smule...
Rigtig mange af de svar jeg ser i denne debat går ud på, at børn har godt af, at komme afsted hverdag.... der er jeg bare ikke enig. Jeg er selv uddannet pædagog og har arbejdet mange år i vuggestue og børnehave og overvejer at blive selvstændig dagplejer....
Som samfundet er skruet sammen idag, så er børn længere og længere afsted og det er hverdag.... Men når man skriver, at man holder en fridag og aflevere sine børn alligevel, så tænker jeg bare, hvornår må børnene holde fri???? Det er faktisk hårdt for børn, at være afsted Hver dag... har i opholdt jer, når der er mange børn samlet og hørt støjniveauet? Wow jeg har fået høreskade, så tænker hvad med børnene... mange børn har brug for at kunne trække sig tilbage engang imellem og de trænger i den grad til at holde fri... Hvis forældrene trænger til 3 ugers ferie, så kan i være hundrede på, at det trænger børnene også til....
Da jeg selv fik børn, har jeg siden altid selv holdt mine børn hjemme, når jeg havde fri... og holdt da jeg har kunne mærke de trænger... og jeg har også børn med krudt i røven, men man skal ikke overvurdere det krudt med at det er fordi de skal stimuleres hele tiden.... det kunne også godt være, fordi de trænger til at geare lidt ned...
Og den med, at børn, som går hjemme ikke bliver stimuleret osv, så kan jeg fortælle, at jeg nu går hjemme med en dreng på 2 år grundet meget fortidlig fødsel... han stortrives hjemme, men jeg ved da også at han trænger til andre børn, så det er min opgave at give ham begge dele og man kan sagtens stimulere ham herhjemme, det handler om vilje.. om vilje til at sætte sig ind i, hvad det kræves...