At holde barn hjemm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

MorDk

gædde skriver:

HEJ ALLE SAMMEN

kommer lige sent ind i debatten, og har ikke læst alle svar...

men er jeg den eneste der tør indrømme at jeg godt kunne finde på at tage en børne fri-dag eller uge???

har ingen unger, men kunne da sikkert godt finde på at sende purken afsted, fordi verdenen altså stadig eksistere selv om man får børn. Der er et hus, en have, veninder, familie, tandlæge, læge,frisør, dyrlæge, banken at besøge......... nogen ting er bare hurtigere ordnet uden de kortbenet at hunse med

syntes da det er ti gange mere humant, at junior hygger sig hos dp, end de mødre der slæber dem igennem et stramt program, med stress og hård toneleje, på en sparsom fridag... eller uge?....

Nogen gange har mor og far jo også brug for noget fornyende hyggetid sammen

Sååå enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

wamse

Nu er min datter startet i skole, så hun har selvsagt ikke fri, når jeg har det 

Men på fredag har jeg fri, så der følger jeg hende i skolen kl 8, og henter hende, når de har fri 12.45 igen, så hun holder fri fra sfo

Jeg kan godt lide at holde fri med hende, og nyder at jeg som studerende har mulighed for det 

Anmeld

28. august 2012

Muhmi

Månsson skriver:

Du efterlyser en forklarring og jeg vil prøve og gi dig den og håber du er åben over for mine argumenter

Du har ret i at et barn på din datters alder ikke leger med de andre MEN det er fordi børn først skal lære at lege så indtil da leger de paralelt og derved lære rollelegen senere, det er ganske almen børne udvikling og kommer i alders trin som så meget andet ved børn, men grundstenen for at lære er ved at opleve..

For det andet så er vores samfund bygget sådan op at vi er ude af hjemmet i flere timer om dagen til vi engang går på pension.. Det bliver vi rustet til gennem hele vores liv..

Selvfølgelig kan forældre selv stimulere deres børn, ingen tvivl der men jeg er ret overbevidst om at et er den stimulering og læring børn får hjemme en anden er når de er i institution. Der er os en fællesskabsfølelse som børn har rigtig godt af.. Hvis der sku være en problematik så er der jo altså uddannet personale i institutioner som kan ha en andet syn eller anden løsning som man som forældre kan stirre sig blindt på.. Ofte er vi forældre blinde over for vore egne børn og det er jeg bestemt os selv..

Ja jeg ku blive ved men nu er de lige det her du får i første omgang..

Hilsen en mor der aflevere min egen pode for at passe andres

Anmeld

28. august 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er nød til at bakke Ts op, bare en lille smule...

Rigtig mange af de svar jeg ser i denne debat går ud på, at børn har godt af, at komme afsted hverdag.... der er jeg bare ikke enig. Jeg er selv uddannet pædagog og har arbejdet mange år i vuggestue og børnehave og overvejer at blive selvstændig dagplejer....

Som samfundet er skruet sammen idag, så er børn længere og længere afsted og det er hverdag.... Men når man skriver, at man holder en fridag og aflevere sine børn alligevel, så tænker jeg bare, hvornår må børnene holde fri???? Det er faktisk hårdt for børn, at være afsted Hver dag... har i opholdt jer, når der er mange børn samlet og hørt støjniveauet? Wow jeg har fået høreskade, så tænker hvad med børnene... mange børn har brug for at kunne trække sig tilbage engang imellem og de trænger i den grad til at holde fri... Hvis forældrene trænger til 3 ugers ferie, så kan i være hundrede på, at det trænger børnene også til....

Da jeg selv fik børn, har jeg siden altid selv holdt mine børn hjemme, når jeg havde fri... og holdt da jeg har kunne mærke de trænger... og jeg har også børn med krudt i røven, men man skal ikke overvurdere det krudt med at det er fordi de skal stimuleres hele tiden.... det kunne også godt være, fordi de trænger til at geare lidt ned...

Og den med, at børn, som går hjemme ikke bliver stimuleret osv, så kan jeg fortælle, at jeg nu går hjemme med en dreng på 2 år grundet meget fortidlig fødsel... han stortrives hjemme, men jeg ved da også at han trænger til andre børn, så det er min opgave at give ham begge dele og man kan sagtens stimulere ham herhjemme, det handler om vilje.. om vilje til at sætte sig ind i, hvad det kræves...

Jeg ved godt at jeg bliver upopulær på denne kommentar, men jeg har haft et ben i alle lejre og synes faktisk nogen burde tænke, hvorfor i tror, at jeres børn ikke trænger til at holde fri? For som i skriver, så ryger de afsted hver dag og også gerne når i holder ferie... og den tanke gang kan jeg ikke følge og slet ikke på børnenes vejne...

Anmeld

28. august 2012

Mettefpigen

Jeg har arbejde, men selvom jeg gik hjemme ville jeg sende bassen i dp :-) for mig handler det om at han blir stimuleret på en hel anden måde end herhjemme, hygger sig, lære en masse ting og jeg kan få styr på hjemmet og mig selv :-)

Anmeld

29. august 2012

dpb

Der må vi bare være uenige så, for det er ikke min opfattelse af reglerne i alt fald ikke udelukkende 

EDIT: forstået sådan at jeg kender til tilfælde hvor man har dispenseret.

Jeg ved bare hvad min kæreste har fået at vide gang på gang og det har været gennemgående fra sagsbehandler til sagsbehandler

Men regler er vel til for at tolkes, så det er sikkert også forskelligt fra kommune til kommune/ sagsbehandler til sagsbehandler hvordan de tolker netop det punkt

Qnuz

Anmeld

29. august 2012

Frk. Himmelblå

isabellasmor skriver:

Inspireret af en anden tråd hvor mange skriver at de sender deres børn (vugestuebørn, ikke bh børn) afsted selvom de går hjemme. 

Jeg læser næsten hele tiden i aviser og på nettet osv, at mange forældre bruger den der med at barnet har brug for at komme afsted pg være sammen med sine venner.. Men at det er helt misforstået,for det bedste man kan gøre for sit barn, er at være sammen med det som forældre, hvis man har muligheden. 

Mange forældre holder endda kun halvdelen af deres ferie med børnene, hvor resten af deres ferie er børnene i inst.

Jeg forstår det simpelthen ikke???? 

Eks. Min datter på snart 1 år LEGER ikke med børn, hun observere måske, men ellers leger de, måske ve siden af hinanden, men bestemt ikke MED hinanden... Det er altså først i bh alderen de begynder og lege med hinanden som jeg forstår dét at lege sammen. 

Jeg behøver ikke stimulere min datter hele tiden, hun kan også godt selv finde ud af og beskæftige sig. Og jeg burde mene at hun bestemt ikke tager skade fordi hun ikk er sammen med 16 børn hverdag.... Ttværtimod vil jeg nærmere sige.... 

Jeg går hjemme som hjemmegående, min datter er ikke tilmeldt nogen inst. Men derimod skal vi starte i legestue 2 gange om ugen, og til svømning. Og det er dét. Jeg behøver ikke finde på de helt vilde ting hele tiden for at hun bliver udhviklet og stimuleret... Og det undrer mig at SÅ mange af dagens Danmarks små "babyer" har behovet for det? 

UNDSKYLD hvis det lyder hårdt, det er IKKE ment som "jeg er bedre end andre" . Kunne bare ikke forklare det på en anden måde. Og det ER virkelig en undren. 

(Har ikke læst tråden)

Du har ret!

Små børn - under 2 1/2 - afhænger af barnet, - har overhovedet ikke "brug for" at komme i institution. Det er altid bedst at være hjemme hos sine (gode) forældre. Og så tage den derfra i tryghed sammen med mor og/eller far - ud at opleve verden fra sikker havn og favn 

Men jeg tror, der er super mange underskuds-forældre i samfundet, og så tror jeg, det kan være fint at sende også små børn afsted. Der skal knokles og tjenes penge, og har man endelig en smule fritid, så er der også brug for at lade lidt op. Børnefrit. Omvendt er der også mange på overførsler, som går hjemme, men som sender børnene afsted, selvom de er små. De magter ikke at have dem hjemme hele tiden. De har ikke ressourcerne og kan ikke se ud over trummerummen i forhold til at finde på/stimulere/føle sig tilstrækkelig.

Så jeg tror bare, er er mange grunde til, at børnene bliver sendt afsted. Men jeg giver dig helt ret i, at det er enormt anstrengende at høre på folks dårlige undskyldninger for det! "Han keder sig hjemme", siger mor til en 1-årig, der hyler, når han afleveres, for kort tid efter at blive puttet til lur i krybberummet... Jesus...

Anmeld

29. august 2012

Frk. Himmelblå

Mathias Villads skriver:

Jeg er nød til at bakke Ts op, bare en lille smule...

Rigtig mange af de svar jeg ser i denne debat går ud på, at børn har godt af, at komme afsted hverdag.... der er jeg bare ikke enig. Jeg er selv uddannet pædagog og har arbejdet mange år i vuggestue og børnehave og overvejer at blive selvstændig dagplejer....

Som samfundet er skruet sammen idag, så er børn længere og længere afsted og det er hverdag.... Men når man skriver, at man holder en fridag og aflevere sine børn alligevel, så tænker jeg bare, hvornår må børnene holde fri???? Det er faktisk hårdt for børn, at være afsted Hver dag... har i opholdt jer, når der er mange børn samlet og hørt støjniveauet? Wow jeg har fået høreskade, så tænker hvad med børnene... mange børn har brug for at kunne trække sig tilbage engang imellem og de trænger i den grad til at holde fri... Hvis forældrene trænger til 3 ugers ferie, så kan i være hundrede på, at det trænger børnene også til....

Da jeg selv fik børn, har jeg siden altid selv holdt mine børn hjemme, når jeg havde fri... og holdt da jeg har kunne mærke de trænger... og jeg har også børn med krudt i røven, men man skal ikke overvurdere det krudt med at det er fordi de skal stimuleres hele tiden.... det kunne også godt være, fordi de trænger til at geare lidt ned...

Og den med, at børn, som går hjemme ikke bliver stimuleret osv, så kan jeg fortælle, at jeg nu går hjemme med en dreng på 2 år grundet meget fortidlig fødsel... han stortrives hjemme, men jeg ved da også at han trænger til andre børn, så det er min opgave at give ham begge dele og man kan sagtens stimulere ham herhjemme, det handler om vilje.. om vilje til at sætte sig ind i, hvad det kræves...

Jeg ved godt at jeg bliver upopulær på denne kommentar, men jeg har haft et ben i alle lejre og synes faktisk nogen burde tænke, hvorfor i tror, at jeres børn ikke trænger til at holde fri? For som i skriver, så ryger de afsted hver dag og også gerne når i holder ferie... og den tanke gang kan jeg ikke følge og slet ikke på børnenes vejne...

Men vi skal huske, at der er en del hjem, som det bestemt heller ikke er afslappende at holde fri i! Jeg mener bare, at er forældrene i underskud, så kan det måske være et lille pusterum for barnet at komme i institution... 

Anmeld

29. august 2012

Zelinasmor

Jeg er så slet ikke enig i at børn har bedst af bare at være hjemme sammen med mor eller far hver evig eneste dag. Jeg mener langt de fleste børn har godt af at komme ud blandt andre. Ikke for at LEGE, men for at lære og opdage en masse nye ting. Og på den måde tror jeg også at de lærer at knytte sig til andre end kun mor og far. 

Jeg er på fjernstudie indtil februar hvor jeg er kommet ind på pædagogseminariet. Og som fjernkursist ligenu, kan jeg jo godt vælge at holde min datter hjemme. Men kan slet ikke se nogen grund til det. Hun er SÅ glad når hun har været i dagpleje og jeg får ro til at konsentrere mig om mine opgaver som har en afleveringsfrist. 

Så jeg går ikke ind for at holde sine børn hjemme. Tværtimod 

Anmeld

29. august 2012

isabellasmor

Muhmi skriver:

Jamen så er jeg da glad for at jeg skrev et langt svar til dig..........

Er det fordi du ikke kan sætte dig ind i situationen, eller er det fordi du absolut mener at din løsning og holdning er den bedste af dem alle?

For jeg synes da at jeg giver dig op til flere GODE eksempler på hvorfor jeg valgte som jeg gjorde.....

Altså, synes svarene her er meget de samme, og det var nok mere nogle andre svar jeg måske kunne relatere til, som jeg søgte. Men er bestemt glad for dit og de andre svar jeg har fået! 

Min holdning er for mig den rigtige, fordi det er det jeg synes er det bedste for min familie og mig selv. Men det betyder ikke jeg ser ned på andre der gør tingene anderledes, for det gør jeg bestemt ikke 

God aften  Og tusind tak for dine svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.