Nu igen!!! Frygteligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Carina:-)

Det er lige så skræmmende at der går så agressive småbørn rundt.....

Det kan ske at et barn bider en enkelt gang,men 17 gange som det skete på den lille dreng forleden.

Og det her..?

Og så forstår jeg ikke Busters mors udmelding- "At det er ærgeligt det der er sket!?"

Dit barn var i livsfare,og det synes du er "ærgeligt" ...?

Men så længe vi ikke vil betale mere i skat,mere for inst. ja så ændrer det sig ikke ,og vores børn er bare opbevaring.

Har en veninde der arbejder som dpmor ,og der er det lige så slemt.

Er der sygdom,ja så passer man nogen gange 7 børn.

Der er kun "en" der kan ændre det,og det er os forældre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

wamse

Først så skal der ikke være tvivl om, at dette ikke må ske!!

Men kors hvor er jeg træt af, at høre fordomme om pædagoger, der bare sidder og drikker kaffe, og ikke er opmærksomme på børnene. Det svarer på INGEN måde til de institutioner, som jeg på nogen måde har været i kontakt med, hverken som eller som pædagogstuderende, og det bunder mest i folks uvidenhed om vores fag.

Dernæst er der væsentlige afvigelser i artiklen som her linkes til, og fx på tv2 news. Som fx nævnes der ingen steder, at der skulle kaldes 7-10 gange på personalet, at personalet har "løget" for forældrene, m.m. Bid også mærke i, at forældrene faktisk har været rigtig glad for institutionen indtil nu......

Men min ønsketænkning er da generelt mere personale til at passe på vores børn, så de ikke bare er en flok burhøns, som bare opbevares indtil vi henter dem igen. 

Pædagogerne her har med garanti ikke ønsket en sådan situation, hverken for barnet/familien, eller for dem selv, og der er klart lavet nogle fejl skøn fra deres side, hvilket sker når man er menneske. 

Anmeld

27. august 2012

bøllen

Dustmuz skriver:

ja må nok give dig en smule ret..

hvis man har fulgt med i godmorgen Danmark en af dagene i sidste uge (tror det var fredag)
så var der vidst lovforslag fremme for hvad MÆND ikke må gøre i en institution..
mon man skulle lave det samme med kvinder..

- Ingen samtaler på mere 4-5 minutter, medmindre man kan holde øjnene PÅ børnene

hehe

men ja, sagen er gruopvækkende.
men er desværre en realitet fordi der skal spares på ALLE områder pånær 1..
Politikernes egne lønninger..
Hvilket er et område, hvor man kunne spare 2-300 millioner om året.. hvis ikke mere

Åh hvor jeg er enig i det sidste du skriver 

Her spares der alle vejne , ungerne kommer i fare pga manglende opsyn. Skolerne sparer , på ældre området :-(

Men ja der kunne nemt spares penge ved deres lønninger .

Fedt de er sikret ved evt arbejdsløshed med en fed hyre og evt dagpenge . Mens andre må gå fra hus og hjem 

Anmeld

27. august 2012

Faith

Bliver mere og mere glad for at jeg har valgt dagpleje til mine børn

Når det så er sagt, så har pædagoger i vuggestuer/børnehaver dælme ikke det nemmeste erhverv. Min veninde er pædagog og hun siger at de er 3 pædagoger til 26 børn på hendes stue. Så er det sku ikke så underligt at der sker uheld indimellem. Ikke at det er en undskyldning, men hvordan fanden skal de kunne holde øje med alle 26 børn på samme tid?!

De arbejder under umenneskelige vilkår, og det er desværre børnene det går ud over

Anmeld

27. august 2012

Faith

wamse skriver:

Men kors hvor er jeg træt af, at høre fordomme om pædagoger, der bare sidder og drikker kaffe, og ikke er opmærksomme på børnene. Det svarer på INGEN måde til de institutioner, som jeg på nogen måde har været i kontakt med, hverken som eller som pædagogstuderende, og det bunder mest i folks uvidenhed om vores fag.

Dernæst er der væsentlige afvigelser i artiklen som her linkes til, og fx på tv2 news. Som fx nævnes der ingen steder, at der skulle kaldes 7-10 gange på personalet, at personalet har "løget" for forældrene, m.m. Bid også mærke i, at forældrene faktisk har været rigtig glad for institutionen indtil nu......

Men min ønsketænkning er da generelt mere personale til at passe på vores børn, så de ikke bare er en flok burhøns, som bare opbevares indtil vi henter dem igen. 

Pædagogerne her har med garanti ikke ønsket en sådan situation, hverken for barnet/familien, eller for dem selv, og der er klart lavet nogle fejl skøn fra deres side, hvilket sker når man er menneske. 

Det er omtrent de samme fordomme der er omkring sygeplejesker. De drikker kaffe dagen lang.

På de afdelinger jeg har været ansat skulle vi være glade hvis vi overhovedet fik noget at spise i løbet af en dag. Og toiletbesøg var da en by i Rusland.

Anmeld

27. august 2012

wamse

Faith skriver:

Det er omtrent de samme fordomme der er omkring sygeplejesker. De drikker kaffe dagen lang.

På de afdelinger jeg har været ansat skulle vi være glade hvis vi overhovedet fik noget at spise i løbet af en dag. Og toiletbesøg var da en by i Rusland.

Nemlig, synes bare at man burde vide bedre, at selvfølgelig er der ikke nogle faggrupper, som bare sidder og drikker kaffe  Hvor får man lige kastet penge i nakken for at sidde, og drikke kaffe.....

Anmeld

27. august 2012

helle85

Tullemor skriver:

Ved godt at personalet i denne sag nok har sovet lidt for meget i timen, men hvornår indser politikerne at man ikke kan skære så meget i budgetterne uden at det får fatale konsekvenser !

Hurra for drengene og deres mor som reagerede så resolut !

http://gonews.dk.msn.com/indland/personalet-opdagede-ingenting-buster-blev-n%C3%A6sten-kvalt-i-sand

ja jeg har lige læst det tv2 nyheder og bliver helt ked af det nå jeg læser sådan nogen ting da det bare ikke må kunne ske

Anmeld

27. august 2012

bøllen

wamse skriver:

I det link trådstarter har sat ind bliver der nævnt , at hun kaldte 7-10gange . Og forældrene fik af vide han lå på maven selv om han blev fundet på ryggen .

Er enig med dig i at der ikke blot drikkes kaffe , men her er der blevet svigtet siden dette kan ske .

Jeg har lige lavet vores ønske om valg af børnehave om , ene og alene pga det første valg , det holdet ALT personalet møde HVER morgen fra 9-9.30 i køkkenet . Hvor det INGEN opsyn er med ungerne . Det kan jeg ikke bruge . Der kan ske meget på 30 min

Anmeld

27. august 2012

helle85

JulieE skriver:

Med de nomeringer der er i danske insitutioner i tiden, så har de sandsynligvis været travlt beskæftiget med at skifte ble, tørre næser, trøste og putte børn!!!! Det er sørgeligt at sige, men der tit og ofte alt for få hænder og øjne... Jeg håber snart politikerne får øjnene op for, hvor dårlige nomeringerne er og at det område ikke kan holde til beskæringer!!!

Det er så trist at det kan ske og den mor der reddede den lille dreng er en sand helt!!! 

må give dig hel ret

Anmeld

27. august 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det værste er næsten at jeg sagtens kunne forestille mig at det scenarie kunne ske der hvor vores søn går i vuggestue... men vi har ikke rigtig mulighed for andre steder lige nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.