Nu igen!!! Frygteligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Corn

wamse skriver:

Først så skal der ikke være tvivl om, at dette ikke må ske!!

Men kors hvor er jeg træt af, at høre fordomme om pædagoger, der bare sidder og drikker kaffe, og ikke er opmærksomme på børnene. Det svarer på INGEN måde til de institutioner, som jeg på nogen måde har været i kontakt med, hverken som eller som pædagogstuderende, og det bunder mest i folks uvidenhed om vores fag.

Dernæst er der væsentlige afvigelser i artiklen som her linkes til, og fx på tv2 news. Som fx nævnes der ingen steder, at der skulle kaldes 7-10 gange på personalet, at personalet har "løget" for forældrene, m.m. Bid også mærke i, at forældrene faktisk har været rigtig glad for institutionen indtil nu......

Men min ønsketænkning er da generelt mere personale til at passe på vores børn, så de ikke bare er en flok burhøns, som bare opbevares indtil vi henter dem igen. 

Pædagogerne her har med garanti ikke ønsket en sådan situation, hverken for barnet/familien, eller for dem selv, og der er klart lavet nogle fejl skøn fra deres side, hvilket sker når man er menneske. 

helt præcis.
I den institution mine unger går i, er der ikke engang et sted personalet kan gå hen og holde en pause.
De har et areal udenfor der er dækker 2-3 fodboldbaner, med bakker, sving, buske, træer osv.
Der er sandkasser tre steder
Der er gynger i begge ender af inst. og en svævebane et tredje sted.

Indenfor er der store fælles arealer, om du er stor eller lille (kun et lille rum, som er for de aller aller mindste)

Det skal pædagogerne så kunne overskue!!!!!

Jeg ser mig selv som en ressource mor, men jeg kan sku have svært ved at finde mine unger i haven, selvom jeg kan se hele haven fra vinduet i køkkenet...

Hatten af for de pædagoger, der forsøger at gøre arbejdet, til trods for, at vi har tillladt at et område som pasning igen og igen bliver besparet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

LLN

A&F skriver:

Der findes jo legestuer, hvor ens barn kan møde andre børn et par gange i ugen, hvis man vælger at have sit barn hjemme. Og så kan man som forældre møde andre forældre eller hvem der passer barnet, og "være tilstede for sit barn".

Det kommer nu an på hvor man bor.

Anmeld

28. august 2012

Christina.78

Babymor2010 skriver:

Ja de har også travlt i min vuggestue hvis Isabella har feber osv., men de er heller ikke gode til at ringe hvis der sker noget, har jeg efterhånden erfaret. 

En dag ringede de - faktisk lige inden vi var på vej ud af døren for at hente hende, pga. de havde en utrøstelig Isabella på skødet. 

Vi henter hende og de forstod ikke hvorfor hun græd sådan. 

Da vi kommer hjem er hun i vildt godt humør, og hun lå på sofaen og hyggede med mig - indtil hun skulle op og gå. Vi finder så ud af at hun ikke kan støtte på den ene fod. 

Min kæreste ringer så til dem inden lukketid, og de fortæller så at hun er faldet ned af en trip trap stol - de havde lagt hende i barnevognen fordi de troede at hun var træt  De har en ung pige som vikar, som ikke har turde fortælle noget før vi var gået.... Aaarmen sådan noget vil jeg da gerne vide, selvom det måske ikke er så slemt...

Ej det er jo lidt træls, sådan noget..man bør sige noget uanset om man er fast eller vikar..det er små børn der ikke kan udtrykke sig, det drejer sig om..så ville jeg skisme også blive lidt muggen i betrækket..

Anmeld

29. august 2012

Bebsesmoar

signe. skriver:

Vi er så heldige at vores to drenge går i en stordagpleje hvor det er et ægtepar der har det, altså mand og kvinde og vores drenge "hører til" manden og vi er bare SUPER glade for det!! Han kan bare noget med de unger som kvinder ikke kan altså ikke sagt at dagplejeMØDRE ikke er gode, men vores unger ser i hvert fald et lys i ham

Så vi skal have nogle flere mænd ind i det arbejde

Det lyder jo dejligt!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.