Er det hårdere end du havde troet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Kakao

Det var meget hårdere end jeg havde forventet..

Jeg troede at folk talte om at det var fysisk hårdt med en lille.. at stå op om natten osv og gå rundt med en baby på armen..  det var da det mindste..

Selvom jeg havde en nem baby, havde jeg aldrig forestillet mig de følelsesmæssige rutsheture jeg skulle igennem.. har faktisk også svært ved at forklare det..

Men det er jo det hele værd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Mathilde

Ja hårdere end forventet... Men det skyldes at vores datter er sensitiv, hvilket har betydet meget lidt søvn, ville ikke spise, køre bil, holdes af andre end mor osv.

Jeg måber af og til, når jeg hører folk fortælle om deres små børn der bare sover, spiser og er glade og tilfredse. Det er så langt fra min erfaring og virkelighed.

Jeg har også en kæreste, der arbejder en del, så jeg har været på hele tiden og når han så var hjemme, kunne han max have Celina i 5 min. uden gråd.

Anmeld

29. august 2012

Nille-pigen

modesty skriver:

Jeg har efterhånden snakket med en del kvinder som er blevet overraskede over hvor hårdt det har været at få en baby.

Det undrer mig, da det i min verden altid har været selvfølgeligt at det er sk*dehårdt at være småbørnsforælder. Så jeg var forberedt på at det ville blive hårdt. Men måske det ikke er så selvfølgeligt for andre?

Synes du at det er hårdere at være mor end du havde regnet med?

nej, da jeg ventede min søn, forberedte jeg mig på det værste, så jeg er blevet positivt overrasket, da jeg synes min lilledreng er utrolig nem og glad....

Anmeld

29. august 2012

Giraffen

modesty skriver:

Jeg har efterhånden snakket med en del kvinder som er blevet overraskede over hvor hårdt det har været at få en baby.

Det undrer mig, da det i min verden altid har været selvfølgeligt at det er sk*dehårdt at være småbørnsforælder. Så jeg var forberedt på at det ville blive hårdt. Men måske det ikke er så selvfølgeligt for andre?

Det der har overrasket mig mest er hvad der er hårdt og hvad der ikke er hårdt...

Fx var jeg forberedt på at manglende søvn var hårdt - puuuha det var mere hårdt end jeg havde troet, fordi ens energi bliver drænet når ikke man får sovet

Til gengæld synes jeg tiden med hende går så hurtig og jeg var bange for det ville bilve hårdt at bruge heeeele dagen alene med en lille baby - og det synes jeg SLET ikke det er - tiden flyver afsted og vi kan ta til zumba, på cafeture osv osv osv så der er jeg blevet så positivt overrasket

Jeg havde nok regnet med at man hurtigere blev rutineret - det synes jeg ikke rigtig jeg gør da der hele tiden sker nye ting

Men alt i alt synes jeg det er nogenlunde så hårdt som jeg havde forventet - dog med en del overraskelser om hvad der var mere/mindre hårdt

Dog vil jeg sige at der er alt for få timer i døgnet - især ift at bruge tid far og mor imellem fordi far både skal se hende og os og mig og selv lade op... det synes jeg er lidt synd for ham at han ikke får den samme gave som jeg gør med hendes første tid

Anmeld

29. august 2012

Giraffen

Mathilde skriver:

Ja hårdere end forventet... Men det skyldes at vores datter er sensitiv, hvilket har betydet meget lidt søvn, ville ikke spise, køre bil, holdes af andre end mor osv.

Jeg måber af og til, når jeg hører folk fortælle om deres små børn der bare sover, spiser og er glade og tilfredse. Det er så langt fra min erfaring og virkelighed.

Jeg har også en kæreste, der arbejder en del, så jeg har været på hele tiden og når han så var hjemme, kunne han max have Celina i 5 min. uden gråd.

jeg kan godt forstå du synes det er hårdt! Vi har et "nemt" barn uden tvivl... men hvis hun så har haft dårlig mave et par dage - været lidt småsyg - haft en forstyrret søvnrytme eller andet, så mærker man hvor utrolig lidt der skal tæres på reserverne før ALT bare re helt vildt ulideligt hårdt - og det er jo heller ikke det man forventer når man går ind til det 

Så til jer  - håber jeres datter bliver lidt mere hårdfør med alderen

Anmeld

29. august 2012

Mathilde

Giraffen skriver:

jeg kan godt forstå du synes det er hårdt! Vi har et "nemt" barn uden tvivl... men hvis hun så har haft dårlig mave et par dage - været lidt småsyg - haft en forstyrret søvnrytme eller andet, så mærker man hvor utrolig lidt der skal tæres på reserverne før ALT bare re helt vildt ulideligt hårdt - og det er jo heller ikke det man forventer når man går ind til det 

Så til jer  - håber jeres datter bliver lidt mere hårdfør med alderen

Tusind tak! Det er så fantastisk de få gange man oplever at blive forstået. Så tak for det

Vores sp kunne ikke forstå, hvad der "var med Celina". Vi blev sat sammen med en anden familie i Nykøbing med et barn der mindede om Celina, men i mildere grad. Det hjalp da lidt, men der var stort set ingen vanskeligheder med dette barn mere og det havde ikke været så omfattende..

Jeg kom så i kontakt med en mor med for tidligt fødte tvillinger. De har begge nogle psykiske følger, nemlig at de er sensitive. Den hårdest ramte tvilling minder fuldstændig om Celina. Så der var endelig en der forstod 100%

Hun er lige startet i BH efter 3 mdr. forlængelse i DP og det går faktisk ret godt... De gav dog ret i, at hun er sensitiv allerede 2. dag hun var der... Men det går bedre end forventet og vi kan sagtens have hende med på familiebesøg osv nu Som helt lille gik hun i panik hvis hun hørte en fremmed stemme... Hun fik angst lign anfald, når dp tog i legestue... Så det går absolut den rigtige vej

Sikke en smøre du fik

Anmeld

29. august 2012

LR85

modesty skriver:

JA!!

Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet, men når man ikke ved hvad man får (aldrig har haft særlig meget med børn at gøre) så synes jeg det var langt hårdere end forventet.

Anmeld

29. august 2012

Ciss

Jeg boede hjemme, da min ældste søster fik sin første, og hun for en periode også boede der. Jeg tror, det var en af grundende til, at jeg var meget sen til at få børn selv. Jeg var totalt afskrækket!

Så nej, Det har absolut ikke været hårdere, end jeg troede.

Jeg har nogen veninder, som nok har fået et chok, når virkeligheden med et spædbarn indhentede dem. De gik der i graviditeten med rosenrøde drømme og store planer for alt, hvad de skulle gøre i barselspermisionen. Alt var nuttet, alt var bare rosenrødt, og de havde alle svarene på, hvordan man får baby til at sove igennem osv.

Jeg var lige modsat. Jeg var bange for ikke at magte opgaven, jeg var bange for, om jeg ville klare at vågne, hver gang baby vågnede om natten osv. Og samtidig klarede jeg bare ikke helt at forestille mig, hvordan livet med en baby ville være. Så jeg besluttede mig for ikke at lægge planer, før jeg så, hvordan ting kom til at gå. Det viste sig at være et godt valg, for lillepigen var meget syg og ind og ud af sygehuset de første seks måneder.

Ja, selvfølgelig er det hårdt. Men det er også langt mere fantastisk og positivt og energigivende, end jeg havde forestillet mig på forhånd. Hvis jeg havde valget i dag, ville jeg have fået den første 10 år før, så jeg havde kunnet nå at få nogen flere...

Anmeld

29. august 2012

Giraffen

Mathilde skriver:

Tusind tak! Det er så fantastisk de få gange man oplever at blive forstået. Så tak for det

Vores sp kunne ikke forstå, hvad der "var med Celina". Vi blev sat sammen med en anden familie i Nykøbing med et barn der mindede om Celina, men i mildere grad. Det hjalp da lidt, men der var stort set ingen vanskeligheder med dette barn mere og det havde ikke været så omfattende..

Jeg kom så i kontakt med en mor med for tidligt fødte tvillinger. De har begge nogle psykiske følger, nemlig at de er sensitive. Den hårdest ramte tvilling minder fuldstændig om Celina. Så der var endelig en der forstod 100%

Hun er lige startet i BH efter 3 mdr. forlængelse i DP og det går faktisk ret godt... De gav dog ret i, at hun er sensitiv allerede 2. dag hun var der... Men det går bedre end forventet og vi kan sagtens have hende med på familiebesøg osv nu Som helt lille gik hun i panik hvis hun hørte en fremmed stemme... Hun fik angst lign anfald, når dp tog i legestue... Så det går absolut den rigtige vej

Sikke en smøre du fik

puuha ja det gør altså det hele lidt sværere... vi har også en fantastisk sød og dejlig sensitiv pige i vores familie (2,5 år nu) og det er så svært for forældrene - fx at farmoren ikke havde en ordentlig forståelse for hvorfor hun ikke måtte holde sit barnebarn og om det da ikke var noget pjat osv osv osv - men det er jo klart hvis det kan tage et helt døgn for pigen at komme ovenpå alle de indtryk det kan give både at blive stimuleret via syns og høresansen for slet ikke at tale om at blive holdt af en "fremmed"

De havde heller ikke meget gavn af at blive sat sammen med andre for-tidligt-fødte fordi problemerne var så forskellige

Men det vigtigste er at der er fremgang at se - giver det ikke godt håb?

Anmeld

30. august 2012

Mathilde

Giraffen skriver:

puuha ja det gør altså det hele lidt sværere... vi har også en fantastisk sød og dejlig sensitiv pige i vores familie (2,5 år nu) og det er så svært for forældrene - fx at farmoren ikke havde en ordentlig forståelse for hvorfor hun ikke måtte holde sit barnebarn og om det da ikke var noget pjat osv osv osv - men det er jo klart hvis det kan tage et helt døgn for pigen at komme ovenpå alle de indtryk det kan give både at blive stimuleret via syns og høresansen for slet ikke at tale om at blive holdt af en "fremmed"

De havde heller ikke meget gavn af at blive sat sammen med andre for-tidligt-fødte fordi problemerne var så forskellige

Men det vigtigste er at der er fremgang at se - giver det ikke godt håb?

Det er nemlig også de problemer vi har haft med nogle folk omkring os, der mente det var lidt noget pjat og at vi var overbeskyttende.... Sådan kan det også virke, men vi begyndte først at "overbeskytte" hende, da vi havde erfaret, at hun bare ikke magtede ret meget.

Fx til hendes barnedåb (12 uger) hvor olde holdte hende mens jeg pakkede gaver op. Uden jeg var opmærksom var hun kommet videre til farfar og så skal jeg love for hun panikkede Jeg måtte sidde med hende ude bag ved resten af dagen. Kunne slet ikke få hende ned igen.

Så efter flere af sådanne eksempler tager man altså sine forholdsregler!

Håber de forældre du nævner har nogle at snakke med og møder forståelse. Det er svært nok i forvejen...

Og jo bestemt giver det håb og misforstå ikke, for jeg ser bestemt også egenskaber ved at være sensitiv. Celina har fx god forståelse for andres følelser, hun er intelligent og generelt fremme med mange ting men spædbarnsperioden trækker virkelig tænder ud med sådan et barn. I hvert fald ind til man ved, hvad det handler om...

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.