modesty skriver:
Jeg har efterhånden snakket med en del kvinder som er blevet overraskede over hvor hårdt det har været at få en baby.
Det undrer mig, da det i min verden altid har været selvfølgeligt at det er sk*dehårdt at være småbørnsforælder. Så jeg var forberedt på at det ville blive hårdt. Men måske det ikke er så selvfølgeligt for andre?
Synes du at det er hårdere at være mor end du havde regnet med?

Jeg synes ikke det har været særlig hårdt fysisk, altså med søvnmangel og sådan.. Selvfølgelig er man træt og udmattet, men de sidste mange måneder af graviditeten sov jeg kun 2-3 timer hver nat så var jo vant til det, og havde forberedt mig på det ville være hårdt...
Hvad jeg ikke var forberedt på var den psykiske påvirkning.
Jeg synes det har været virkelig hårdt psykisk/følelsesmæssigt...
Først da jeg måtte erkende at amningen ikke fungerede. Man har jo den her forestilling om at man skal amme sit barn fuldt ud, da det jo er det bedste og det mest naturlige. Men min dreng ville ikke tage fat og når han endelig fik fat, så kunne han ikke sutte effektivt nok, så han fik slet ikke nok mad ved brystet, og måtte have flaske ved siden af. Det endte med han helt afviste brystet til sidst... Dét var altså hårdt at indse at man ikke kunne amme...
Og det var så endnu hårdere, da han fik forstoppelse og mavesmerter af MME'en.... At se sin søn ligge der og skrige og vride sig i smerter pga noget JEG har givet ham...
Jeg følte mig som den mest elendige mor i hele verden... Heldigvis er det ved at blive bedre efter vi har prøvet alt muligt og det lader til vi har fundet løsningen, men nu må vi se, han har indtil nu kun haft en dag uden de store smerter...
Så ja både og, jeg var forberedt på den fysiske belastning, men overhovedet ikke på den psykiske...
Anmeld