SussieThyssen skriver:
Jeg tror, at det ALTID vil være hårdere end man havde forestillet sig, ganske enkelt fordi man ikke kan sætte sig ind i hvordan det er, før man har prøvet det.
Men derfra og så til at gå og sige at det var åhh så hårdt...no way, det har jeg aldrig sagt.
jeg vidste jo at der ville blive en million ting, at klare, overvinde osv. men man kom jo igennem det netop fordi det var ens største ønske at få et barn.
Jeg har ofte undret mig over de mødre der netop går og har åhh så ondt af sig selv, men for pokker da...har de gået og lullet sig ind i en lyserød Barbie-verden???
Eller har de bare aldrig prøvet at passe børn fuldtids før de sprang ud i det og fik barn?
Blot en tanke...burde man før man får børn prøve at passe et spædbarn i et par dage, så man finder ud af om man nu også er parat??

Kærligst
Sussie
Jeg tror mange gange, det handler om, at børn er forskellige, og uanset hvor meget man forsøger at undgå det, så vil man jo automatisk sammenligne sin egen situation med andres.
Min den første sov aldrig længere end max 40 min, normalt ca 20 min, sammenhængende om dagen, før hun blev ca 10 mndr.
Nabopigen født ca samtidig sov omtrent 3 timer sammenhængende midt på dagen hver dag i månedsvis, så min veninde sov, spiste, slappede af, ordnede huset osv i den tid hver dag.
Til gengæld kunne jeg spise alt, mens nabopigen reagerede, når hendes mor havde spist diverse ting.
Når man er træt og lidt nedkørt, så kan den slags forskelle godt føles uretfærdig. Så kan ting godt pludselig føles hårdere.
Man ved jo ikke, hvordan barnet, man venter sig, bliver, så uanset om man har gjort det før, kan det jo godt blive hårdere eller vanskeligt på en anden måde, end man havde forestillet sig.