Er det hårdere end du havde troet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Finemoar<3

Mor til Ella skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

KLN

modesty skriver:

Jeg har efterhånden snakket med en del kvinder som er blevet overraskede over hvor hårdt det har været at få en baby.

Det undrer mig, da det i min verden altid har været selvfølgeligt at det er sk*dehårdt at være småbørnsforælder. Så jeg var forberedt på at det ville blive hårdt. Men måske det ikke er så selvfølgeligt for andre?

Synes du at det er hårdere at være mor end du havde regnet med?

Jeg vil sige, at hjemme hos os, er det helt  omvendt. Jeg havde os hørt, hvor hårdt det var, og havde derfor indtillet mig på det værste. Så jeg synes faktisk det er overraskende nemt, at være småbørnsforældre.

Anmeld

29. august 2012

Mettefpigen

Både og... Det er lidt svært at svare på da der skete nogle ret alvorlige ting efter fødslen... Fik også en depression, så for at svare helt åben sp var det et helvede det første halve år.... Så jaa det har været hårdere men havde tingene fungeret 'normalt' så havde det nok været nemmere....

Anmeld

29. august 2012

An&Jo

modesty skriver:

Jeg har efterhånden snakket med en del kvinder som er blevet overraskede over hvor hårdt det har været at få en baby.

Det undrer mig, da det i min verden altid har været selvfølgeligt at det er sk*dehårdt at være småbørnsforælder. Så jeg var forberedt på at det ville blive hårdt. Men måske det ikke er så selvfølgeligt for andre?

jeg synes ikke det var så hårdt i starten, han var en dejlig mild baby at have med at gøre, og synes nu ikke der var den store omvæltning omkring det at blive mor.

Men synes godt jeg kan mærke at det kræver meget mere af mig idag efter han er blevet større, for nu har han helt sin egen vilje, og man skal virkelig selv blive ved at stå ved de ting man siger til ham, ellers går det helt galt..
Så synes ikke som sådan det er blevet hårdere, men jeg kan mærke at det kræver meget mere af mig som person at udvikle det her lille barn til at blive en stor og velfungerende ung mand som kan klare sig selv på mange områder, men samtidig også vise ham at han altid kan komme til mig hvis han har nogle problemer med noget..

Anmeld

29. august 2012

MorDk

Jeg vidste det ville være hårdt, MEN ikke SÅ hårdt! Vi havde en hård start... (desværre) men jeg blev meget overrasket! Det ER nemlig ikke så rosenrødt som man kunne forestille sig  MEN ELSKER MIN SØN og elsker at være mor! Og vi er begge vokset med opgaven...

Anmeld

29. august 2012

modesty

An&Jo skriver:

jeg synes ikke det var så hårdt i starten, han var en dejlig mild baby at have med at gøre, og synes nu ikke der var den store omvæltning omkring det at blive mor.

Men synes godt jeg kan mærke at det kræver meget mere af mig idag efter han er blevet større, for nu har han helt sin egen vilje, og man skal virkelig selv blive ved at stå ved de ting man siger til ham, ellers går det helt galt..
Så synes ikke som sådan det er blevet hårdere, men jeg kan mærke at det kræver meget mere af mig som person at udvikle det her lille barn til at blive en stor og velfungerende ung mand som kan klare sig selv på mange områder, men samtidig også vise ham at han altid kan komme til mig hvis han har nogle problemer med noget..

Hvor gammel er din dreng? Jeg synes virkelig at den sidste måneds tid har været hård, på den måde at min dreng er begyndt at blive meget mobil og kunne en masse (han går ikke, men han kravler på livet løs). han er begyndt at blive virkelig sur hvis han ikke får det han vil have, og frustreret hvis han prøver at kommunikere noget som vi ikke forstår (da han ikke snakker endnu). Han er 10 mdr.

Anmeld

29. august 2012

Den lykkelige

Ja meget hårdere end jeg havde kunne forestille mig!

Anmeld

29. august 2012

An&Jo

modesty skriver:

Hvor gammel er din dreng? Jeg synes virkelig at den sidste måneds tid har været hård, på den måde at min dreng er begyndt at blive meget mobil og kunne en masse (han går ikke, men han kravler på livet løs). han er begyndt at blive virkelig sur hvis han ikke får det han vil have, og frustreret hvis han prøver at kommunikere noget som vi ikke forstår (da han ikke snakker endnu). Han er 10 mdr.

han er 2 år og 4 måneder, men deen periode du beskriver, den har vi også været igennem herhjemme, og ja den kan godt være lidt streng, men kan ikke engang sige til dig at det bliver bedre..

deres vilje udvikler sig hele tiden, og det er der man skal stå fast så de hele tiden ved hvad de må og ikke må.. På den måde ved de hvis de risikerer at få skæld ud for det de nu engang laver..

Anmeld

29. august 2012

Holbæktrunten

modesty skriver:

At få baby har ikke været hårdere end forventet - det var hårdere end forventet at stå med ham alene 24// i 10 mdr med kolik og dårlige søvnmønstre, da farmand desværre vik en efterfødselsreaktion...

Men nu er det FEEEEDT at være mor. Nu kan jeg dele glæder og sorger med farmand, og der er kommet styr på søvnen. Knejten er startet DP, og jeg SAVNER ham - tør slet ikke tænke på hvor slemt det bliver når jeg starter arbejde lige om lidt og kun har 4 timer med ham om dagen...

Anyway, ikke hårdere end forventet - bedre end forventet for det meste. Er dog overrasket over det der moderinstinkt, da jeg egentlig aldrig havde opfattet mig selv som specielt moderlig - men hold da kæft det kommer bare for fuld skrald lige pludselig!

Anmeld

29. august 2012

modesty

han er 2 år og 4 måneder, men deen periode du beskriver, den har vi også været igennem herhjemme, og ja den kan godt være lidt streng, men kan ikke engang sige til dig at det bliver bedre..

deres vilje udvikler sig hele tiden, og det er der man skal stå fast så de hele tiden ved hvad de må og ikke må.. På den måde ved de hvis de risikerer at få skæld ud for det de nu engang laver..

Jeg synes heldigvis at det er ret nemt at stå fast (indtil videre). Jeg forbliver bare rolig og siger til ham at det må han ikke, og giver ham evt. noget andet at lege med for at vise ham et alternativ. Men jeg synes det er hårdt at høre på al den brokken - specielt fordi han jo ellers er en virkelig glad dreng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.