Tulle28 skriver:
Tjaaaa.... Man VED jo det bliver hårdt, men tror ikke helt man kan forberede sig på, hvordan det er at være på 24 timer i døgnet og ikke få sin nattesøvn... Når det er sagt, så havde vi en meget nem lille pige de første 5 mdr. sov stort set sov hele tiden og aldrig græd. Men så ændrede det sig brat, da hun 6 mdr. gammel fik væske på ørerne og det bøvlede vi med det næste halve år... DET var hårdt synes jeg! Derefter var der yderligere et år, hvor vores datter bare var ked af det/frustreret og det har også været rigtig hårdt synes jeg... Og hårdt for vores parforhold. Det ændrede sig da hun blev omkring 2 år og fik styr på sprog og motorik - nu har vi en glad og harmonisk pige:-)
Uden at lyde som ammemafiaen, så kan jeg til gengæld godt blive lidt "irriteret" over nybagte mødre, der efter en uge eller mindre synes det er såååååå forfærdeligt at amme, fordi det gør ondt og vil gå over til flaske. Der synes jeg folk noge gange mangler lidt "nosser" og lidt fightermentalitet... Men det er måske en generel tendens i samfundet, vi vil gerne de nemme løsninger og helst ikke arbejde for meget for tingene... Ikke at man er en bedre mor fordi man ammer, bestemt ikke, men ja... Synes det er lidt ærgeligt.
Uden at lyde som ammemafiaen, så kan jeg til gengæld godt blive lidt "irriteret" over nybagte mødre, der efter en uge eller mindre synes det er såååååå forfærdeligt at amme, fordi det gør ondt og vil gå over til flaske. Der synes jeg folk noge gange mangler lidt "nosser" og lidt fightermentalitet... Men det er måske en generel tendens i samfundet, vi vil gerne de nemme løsninger og helst ikke arbejde for meget for tingene... Ikke at man er en bedre mor fordi man ammer, bestemt ikke, men ja... Synes det er lidt ærgeligt.

Her bliver jeg bare lige nød til at knytte en kommentar
Og det er ikke fordi det skal blive en diskution
MEN jeg synes det var FRYGTELIGT at amme, Jeg har aldrig i mit liv følt mig så klam, mælk over det hele, det er det værste jeg i mit liv har prøvet, jeg gik helt ned og kunne knap nok sørge for mig selv, men ville prøve så godt jeg kunne det blev til små 5 uger, og jeg er røv stolt af at jeg holdt så længe
Men jeg stoppede for at kunne være der for mit barn...... Og det var en NEM beslutning.....
MEN jeg ved også at næste gang Ikke tale om at jeg vil ødelægge min psyke for det igen. Så der bliver ammet 14 dage max bare for råmælk og nærhedens skyld og så er det SLUT.
Har aldrig haft et ønske om amning, da jeg er ligeglad, mit barn skal nok få den tryghed hun har brug for
Det er ikke desværre ikke alle der har et lige afslappet forhold til deres krop, for ikke at tale om blufærdighed.