Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

fairlady

Jeg startede med vælling med min den første, da hun var 3 måneder, fordi hun var en stor baby og bare havde en kæmpe sult. Men hendes mave kunne altså ikke tåle det og vi måtte holde en pause og så prøve igen. Det gik så fint anden gang. Da hun var 3½ måned.

Min datter ville ikke tage sutteflaske, så derfor fik hun ikke først allomin (vi prøvede dog, men det virkede ikke for os) Så jeg lavede selv vællingen til hende, som hun så spiste med ske.

Derfor er mit råd ligesom de andre, at prøve med allomin først og så med vælling bagefter, hvis du stadfig syntes det er et problem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

CarinaSB

MilleMus1988 skriver:

vælling!!!

det virker underligt når der står fra 6 måneder på pakkerne

så ville jeg mene at en baby på kun 3 måneder er FOR lille!

Jeg har fået afvide af min sp at vælling faktisk er fra 4 mdr .. men grunden til at der står 6 mdr på pakken er fordi at man gerne vil have at kvinder ammer til de 6 mdr ..

Anmeld

24. august 2012

MorTilDenDejligste

samantha1986 skriver:

Hun får primært blå allomin og en flaske grøn allomin om dagen. Har ikke hørt om gul allomin og heller ikke set den nogen steder. Men man kan jo godt være "blind" da man jo kun kigger efter det man skal have.

Men hun har bestemt en appetit der vil noget og vokser helt vildt. Hun er snart på vej ud af 62.

vil lige sige at gul allomin fåes i bilka og føtex i hvertifald

Anmeld

24. august 2012

fairlady

CarinaSB skriver:

Jeg har fået afvide af min sp at vælling faktisk er fra 4 mdr .. men grunden til at der står 6 mdr på pakken er fordi at man gerne vil have at kvinder ammer til de 6 mdr ..

det er det også

Anmeld

24. august 2012

stm2812

samantha1986 skriver:

Vores datter er knap tre måneder og har en god appetit. Hun får en flaske med 200 ml hver gang hun er sulten og enkelte gange tømmer hun den.

Sidst SP var her spurgte jeg lidt ind til grød, og hun sagde at det ville vi snakke om når hun kommer igen, når lillepigen er fire måneder. For der vil det være aktuelt hun får grød. Men vi måtte godt begynde at give hende vælling når hun får flaske til natten, hvis hun begynder og sove dårligere.

Hun er god til at tage 8 timer i streg, men hvis hun begynder at vågne om natten fordi hun er sulten så er det tid til vælling.

Natten til i forgårs vågnede hun kl to og var sulten. Hun havde da sovet siden kl halv ni. Og i nat vågnede hun kl. 4 ca. og var også sulten. Hun havde da sovet siden kl. 22 ca.

Tænker så om det er okay at prøve at give hende vælling? SP har jo sagt god for det, men er bare lidt i tvivl, for tænker om man måske skulle se nogle flere nætter ad.

Jer som gav jeres børn vælling tidligt, hvordan vurdere I de var klar?

Vi fik af vide af sp vi ikke skulle give vælling. Da det ofte giver maveproblemee i stedet. Og hun fortalte at det ikke var noget de anbefalede mere. Måske du sku prøve at google lidt på det? (:

Anmeld

24. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Okay. jeg må holde lidt øje med hende. ikke sikkert hun begynder at sove så lidt. Det er indtil videre kun om dagen det er sådan. Så er det små power naps

Tror du skal nyde, at hun sover så længe i hvert fald
En jeg kender, skal op hver time - hun giver så vælling nu, og det hjalp - så tror lidt det er et luksus problem sagt, med et smil på læben

Anmeld

24. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Okay. jeg må holde lidt øje med hende. ikke sikkert hun begynder at sove så lidt. Det er indtil videre kun om dagen det er sådan. Så er det små power naps

Og husk, hvis du ender ud i at give vælling, at starte med små 'portioner', så hendes mave vænner sig til det 50-100 ml ..

Anmeld

24. august 2012

Mor til Ella

raca skriver:

helt ening..

mine har kunne kravle og sidde inden de spiste fast føde... dvs den ene kunne faktisk stå.. inden der kom noget ned der lignede et måltid..

hvad de fysisk kan har intet at gøre med hvor moden fordøjelsen er..

Det er bestemt heller ikke hele måltider hun kan klare endnu....

Tror hvertfald man skal være lidt forsigtig

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

ano14316 skriver:

Jeg fornemmer at du ikke rigtig er så lydhør for hvad vi skriver.

Men hvad du gør er også 100% dit valg.

Jeg kan kun anbefale dig at læse hvad sst skriver.

Sundhedsstyrelsens hæfte "mad til spædbørn og små børn"

Sundhedsstyrelsens hæfte "sunde børn"

Jeg føler lidt i andre mener i ved bedre. Min sp har sagt sådan til mig og hun burde jo vide hvad hun snakker om.

Jeg var jo egentlig bare nysgerrig for at høre hvornår I startede op.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

HeXeri skriver:

Måske det var andre der skulle acceptere at alt kan ikke puttes i faste kasser. At alle børn er forskellige. At nogen er mere hårdføre end andre. At allergier også kan arves, fåes igennem fosterstadiet, igennem tøj, kæledyr, gulvtæpper, støv.

Måske I skulle begynde at svare på hvad spørgeren spurgte om og så acceptere når I fik et andet svar, end det I havde forventet.

Mange tak. Synes det er blevet sådan at hver gang man spørger om noget så kommer folk og er bedrevidende. Hvorfor siger Sp så en ting, når det åbenbart i følge alle andre ikke er noget man må.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.