Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Jeg havde besøg igår af sp og fik at vide at de ved tre fire måneders alderen begynder at vågne fordi deres udvikling tar et spring deromkring. Hun sagde faktisk at mange forveksler det med sult og derfor starter alt for tidligt på grød/ vælling/ mos.
Deres små maver er slet ikke klar til det så tidligt, i stedet skulle man gi mælk og trøst og sut (hvis barnet bruger den).
Hun sagde alt dette til mig da vi først har tid hos hende igen når bebs er 5 mdr..
Så jeg ville ikke turde, og heller ikke når pakkerne skriver 6 mdr eller hvad det nu er...
Men det er selvfølgelig en "smagssag" hvad man vil for det er jo ens eget barn som man selv kender bedst. Synes bare lige jeg ville fortælle hvad jeg fik at vide

Vores Sp sagde at hun allerede nu ville være klar til grød, men hun synes vi skulle vente til det næste besøg hvor hun er fire måneder. og så kunne jeg give hende vælling for hun er meget sulten. Og hun spiser hver 2½-3 timer 200 ml ca. så hun vil have brug for noget der mætter mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

HeXeri

samantha1986 skriver:

Vores datter er knap tre måneder og har en god appetit. Hun får en flaske med 200 ml hver gang hun er sulten og enkelte gange tømmer hun den.

Sidst SP var her spurgte jeg lidt ind til grød, og hun sagde at det ville vi snakke om når hun kommer igen, når lillepigen er fire måneder. For der vil det være aktuelt hun får grød. Men vi måtte godt begynde at give hende vælling når hun får flaske til natten, hvis hun begynder og sove dårligere.

Hun er god til at tage 8 timer i streg, men hvis hun begynder at vågne om natten fordi hun er sulten så er det tid til vælling.

Natten til i forgårs vågnede hun kl to og var sulten. Hun havde da sovet siden kl halv ni. Og i nat vågnede hun kl. 4 ca. og var også sulten. Hun havde da sovet siden kl. 22 ca.

Tænker så om det er okay at prøve at give hende vælling? SP har jo sagt god for det, men er bare lidt i tvivl, for tænker om man måske skulle se nogle flere nætter ad.

Jer som gav jeres børn vælling tidligt, hvordan vurdere I de var klar?

Vi prøvede .. Sådan var det med alt nyt for ham, det var et forsøg. Vi holdte især godt øje med hans afføring og hvordan han opførte sig de der 15-20 minutter efter et måltid.

Vi vækkede ham da vi gik i seng ved en 22.30-23.00 tiden og gav ham hans vælling og så sov han videre til ved en 7 tiden

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

Mor til Ella skriver:

Jeg ville klart vente. Men det er korrekt at man kan begynde at bruge det ved ca 4 mdr. Dog har jeg kendskab til rigtig mange hvor børnene bare kaster op af det, incl Ella. Så vent når nu det ikke er mere du er oppe om natten.

Hun sover jo rigtig fint af sådan en lille størelse

Sp sagde at hun allerede nu ville være klar til grød fordi hun spiser så meget, men at hun synes vi skulle vente til næste besøg. Så hun anbefalede at give vælling for bedre at kunne mætte hende til natten. Men det var kun hvis hun pludselig begyndte at vågne. For nu sover hun så godt.

Men det er svært for alle Sp vil jo sige noget forskelligt.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

HeXeri skriver:

Vi prøvede .. Sådan var det med alt nyt for ham, det var et forsøg. Vi holdte især godt øje med hans afføring og hvordan han opførte sig de der 15-20 minutter efter et måltid.

Vi vækkede ham da vi gik i seng ved en 22.30-23.00 tiden og gav ham hans vælling og så sov han videre til ved en 7 tiden

Hvor gammel var han?

Anmeld

24. august 2012

HeXeri

samantha1986 skriver:

Hvor gammel var han?

Han var lige akkurat rundet de 4 måneder. Jeg mistede mit mælk og MME var slet ikke nok for ham, han var på MME/vælling i 3 ugers tid, højest, så begyndte han grød. På det i 1-2 måneders tid før han gik over til "menneskeføde".

Nogen børn udvikler sig med hæsblæsende tempo, det er bare at holde fast i sin mavefornemmelse og prøve sig lidt frem. Du render ikke ind i massive maveproblemer ved at give hende lidt og se hvordan maven håndterer det

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Vores Sp sagde at hun allerede nu ville være klar til grød, men hun synes vi skulle vente til det næste besøg hvor hun er fire måneder. og så kunne jeg give hende vælling for hun er meget sulten. Og hun spiser hver 2½-3 timer 200 ml ca. så hun vil have brug for noget der mætter mere.

Giver du mme nu?
Der er jo den gule allomin som skulle mætte mere, har dog ikke selv haft brug for den, tænkte bare det måske var værd at se om den virker?
For det lyder da til at være en bebs der gerne vil vokse med den spiselyst hehe

Anmeld

24. august 2012

Mor til Ella

samantha1986 skriver:

Sp sagde at hun allerede nu ville være klar til grød fordi hun spiser så meget, men at hun synes vi skulle vente til næste besøg. Så hun anbefalede at give vælling for bedre at kunne mætte hende til natten. Men det var kun hvis hun pludselig begyndte at vågne. For nu sover hun så godt.

Men det er svært for alle Sp vil jo sige noget forskelligt.

Ja, de siger meget forskelligt

MEN uanset hvad er den lille mave slet ikke parat, Jeg har en pige som er ret meget foran i udvikling, men hun blev først klar til grød i lørdags og hun bliver 6 mdr på søndag. 

Tror desværre man kan få gjort det til en skidt oplevelse hvis man begynder for tidligt (de har ikke brug for andet end mælk i den alder

Og så synes jeg enlig det er underligt at hun vejleder i det før det er et problem

Anmeld

24. august 2012

ano14316

samantha1986 skriver:

Vores datter er knap tre måneder og har en god appetit. Hun får en flaske med 200 ml hver gang hun er sulten og enkelte gange tømmer hun den.

Sidst SP var her spurgte jeg lidt ind til grød, og hun sagde at det ville vi snakke om når hun kommer igen, når lillepigen er fire måneder. For der vil det være aktuelt hun får grød. Men vi måtte godt begynde at give hende vælling når hun får flaske til natten, hvis hun begynder og sove dårligere.

Hun er god til at tage 8 timer i streg, men hvis hun begynder at vågne om natten fordi hun er sulten så er det tid til vælling.

Natten til i forgårs vågnede hun kl to og var sulten. Hun havde da sovet siden kl halv ni. Og i nat vågnede hun kl. 4 ca. og var også sulten. Hun havde da sovet siden kl. 22 ca.

Tænker så om det er okay at prøve at give hende vælling? SP har jo sagt god for det, men er bare lidt i tvivl, for tænker om man måske skulle se nogle flere nætter ad.

Altså, når man snakker om at baby sover i gennem, så er det når de sover 5 timer i træk, og det gør hun jo fint. Jeg tror først jeg ville gå i gang med vælling, hvis hun begynder at sove mindre end 5 timer.

Det er bare min tanke. Det er jo helt normalt at de får et måltid i løbet af natten. Magnus stoppede først for 1,5 måned siden med at få et drømmemåltid.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

HeXeri skriver:

Han var lige akkurat rundet de 4 måneder. Jeg mistede mit mælk og MME var slet ikke nok for ham, han var på MME/vælling i 3 ugers tid, højest, så begyndte han grød. På det i 1-2 måneders tid før han gik over til "menneskeføde".

Nogen børn udvikler sig med hæsblæsende tempo, det er bare at holde fast i sin mavefornemmelse og prøve sig lidt frem. Du render ikke ind i massive maveproblemer ved at give hende lidt og se hvordan maven håndterer det

Vi har ikke på noget tidspunkt døjet med hendes mave, så har egentlig ikke skænket det en tanke. Men rart nok lige at være opmærksom på det.

Hun udvikler sig nemlig rigtig hurtig og tænker hun nok har brug for mere nu.

Anmeld

24. august 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
samantha1986 skriver:

Personligt synes jeg det lyder til at hun sover rigtigt godt
Min holdning til vælling er, giv det hvis hun kun sover 2-3 timer ad gangen om natten

Og min SP siger det samme som din SP mht. vællingen, at producenterne kun skriver det, for at holde deres sti ren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.