Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Vores er fra 8 juni. Hun har brugt nr 2 siden hun var et par dage over en måned. Men det kan godt tyde på han er klar til næste str.

Jeg prøver at se hvordan han reagerer
Tak for din hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Jeg prøver at se hvordan han reagerer
Tak for din hjælp

velbekomme

der kan i hvert fald ikke ske noget ved at prøve og held og lykke

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

velbekomme

der kan i hvert fald ikke ske noget ved at prøve og held og lykke

Nej det kan der nok ikke..
Er bare så bange for at lave ændringer fordi maven har haft det godt i tre ugers tid nu..
Da vi gik fra modermælk til mme fik han nemlig SÅ ondt i maven.. Det var så ulideligt når han bare slreg og skreg også derfor jeg følger alle råd fra div sp osv og råder dig til gul allomin, fordi jeg ikke ønsker nogle skal opleve de skrig de kan komme med de små pus..
Men prøver en enkelt gang og ser hvordan det går

Anmeld

24. august 2012

miabella

Nikoline begyndte at få vælling til natten da hun var 4 mdr. pga. at hun var oppe og spise 400-500 ml. mme om natten! Det var jo ikke helt optimalt eftersom de kun må få 1000 ml. i døgnet og hun sagtens kunne spise mere på et døgn. Det har virket på at hun ikke er helt lige så sulten om natten, men har ikke fået hende til at sove igennem, hvilket jeg heller ikke forventer endnu. Men jeg ville ikke give vælling før senere hen hvis det eneste problem var at hun ikke sov igennem

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Nej det kan der nok ikke..
Er bare så bange for at lave ændringer fordi maven har haft det godt i tre ugers tid nu..
Da vi gik fra modermælk til mme fik han nemlig SÅ ondt i maven.. Det var så ulideligt når han bare slreg og skreg også derfor jeg følger alle råd fra div sp osv og råder dig til gul allomin, fordi jeg ikke ønsker nogle skal opleve de skrig de kan komme med de små pus..
Men prøver en enkelt gang og ser hvordan det går

Ja det kan jeg da godt forstå. det er da også synd for ham at han har haft problemer med maven. bette mand.

Utrolig nok har vi slet ikke haft nogen problemer med maven. Det frygtede jeg ellers da vi skulle have mme, men der har ikke været noget. og hun spiser rigtig meget.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

miabella skriver:

Nikoline begyndte at få vælling til natten da hun var 4 mdr. pga. at hun var oppe og spise 400-500 ml. mme om natten! Det var jo ikke helt optimalt eftersom de kun må få 1000 ml. i døgnet og hun sagtens kunne spise mere på et døgn. Det har virket på at hun ikke er helt lige så sulten om natten, men har ikke fået hende til at sove igennem, hvilket jeg heller ikke forventer endnu. Men jeg ville ikke give vælling før senere hen hvis det eneste problem var at hun ikke sov igennem

Vores får mere end de 1000 ml i løbet af en dag. Hver gang spiser hun næsten 200 ml, og nogen gange spiser hun det hele og det er nok seks gange om dagen hun får mad. Så hun spiser godt til. Men sp har sagt det er i orden. Hun virker ikke til at have nogen problemer.

Sagen er den at de nætter hvor hun vågner og skal have mad, der sover hun dårligt om dagen. Så sover hun en masse små lure. eller kun enkelte korte lure, og når vi når aften er hun overtræt og så er det en kamp at få hende til at sove.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Ja det kan jeg da godt forstå. det er da også synd for ham at han har haft problemer med maven. bette mand.

Utrolig nok har vi slet ikke haft nogen problemer med maven. Det frygtede jeg ellers da vi skulle have mme, men der har ikke været noget. og hun spiser rigtig meget.

Det var da lækkert..
Synes tit man hører om de får ondt.. Vi fik så lactulose til ham, og det hjalp ham allerede to dage efter, og så stoppede vi med det og siden har der intet været. Heldigvis

i ikke får problemer med vælling hvis i begynder på det

Anmeld

25. august 2012

fairlady

samantha1986 skriver:

Du tænker den gule allomin ikke? for hun får både grøn og blå lige nu.

Vi prøvede med lidt vælling her til aften, men havde ikke lige tænkt på at der skal bruges et større suttehoved til det. Vi er ved hul nr 2 lige nu.

ja det var selvfølgelig gul allomin, jeg mente. (ret forvirrende med de farver, når man ikke selv er inde i  det.)

Fandt i øvrigt dette på ammenet.dk:

Ofte høres om mødre, der dropper amningen med en følelse af, at de ikke kunne mætte deres barn længere, eller introducerer fast føde før de anbefalede 6 måneder, fordi de ikke føler at deres mælk alene er nok til barnet. Det er dog uhyre sjældent, at et barn væsentligt under 6 måneder er fysisk klar til at indtage fast føde.

Et spædbarn er født med hvad man kalder en åben tarm (3). Det betyder, at store partikler kan passere gennem huller i tarmen direkte ud i blodbanerne. Dette er en stor fordel, for det tillader de mange gode bestanddele af modermælken at blive udnyttet i fuldt omfang, bl.a. immunstoffer så barnets umodne immunforsvar får hjælp af morens. Men den åbne tarm giver også både store partikler fra maden (hvilket kan give allergi) og bakterier uhindret adgang. Den åbne tarm er også mere skrøbelig og kan rives i stykker af svært fordøjelig mad. Først omkring 6 måneder er babys tarm klar til at modtage andet end den modermælk, som er specifikt sammensat til optimalt næringsoptag. Tarmen kan derfor beskadiges af indtag af fast føde før tid, hvilket blandt andet er grunden til, at man ser flere tilfælde af fødevareallergi hos børn, der får tidligt fast føde (3). Læs mere om introduktion til fast føde, samt fuldamning.

Der er heller ingen videnskabelige undersøgelser, der påviser sammenhæng mellem tidlig introduktion af fast føde/brug af vælling og længere sammenhængende stræk af søvn. Nogle børn sover tungt, når deres maver er på overarbejde med fast føde, mens andre ikke gør (4).

Men hvis du stadig synes det er et problem, synes jeg du skal give det et forsøg med vællingen. anbefalles værdig, eller ej.

Anmeld

25. august 2012

ano14316

samantha1986 skriver:

Jeg føler lidt i andre mener i ved bedre. Min sp har sagt sådan til mig og hun burde jo vide hvad hun snakker om.

Jeg var jo egentlig bare nysgerrig for at høre hvornår I startede op.

det må du så undskylde, så misforstod jeg dit spørgsmål lidt.

Anmeld

25. august 2012

ano14316

fairlady skriver:

ja det var selvfølgelig gul allomin, jeg mente. (ret forvirrende med de farver, når man ikke selv er inde i  det.)

Fandt i øvrigt dette på ammenet.dk:

Ofte høres om mødre, der dropper amningen med en følelse af, at de ikke kunne mætte deres barn længere, eller introducerer fast føde før de anbefalede 6 måneder, fordi de ikke føler at deres mælk alene er nok til barnet. Det er dog uhyre sjældent, at et barn væsentligt under 6 måneder er fysisk klar til at indtage fast føde.

Et spædbarn er født med hvad man kalder en åben tarm (3). Det betyder, at store partikler kan passere gennem huller i tarmen direkte ud i blodbanerne. Dette er en stor fordel, for det tillader de mange gode bestanddele af modermælken at blive udnyttet i fuldt omfang, bl.a. immunstoffer så barnets umodne immunforsvar får hjælp af morens. Men den åbne tarm giver også både store partikler fra maden (hvilket kan give allergi) og bakterier uhindret adgang. Den åbne tarm er også mere skrøbelig og kan rives i stykker af svært fordøjelig mad. Først omkring 6 måneder er babys tarm klar til at modtage andet end den modermælk, som er specifikt sammensat til optimalt næringsoptag. Tarmen kan derfor beskadiges af indtag af fast føde før tid, hvilket blandt andet er grunden til, at man ser flere tilfælde af fødevareallergi hos børn, der får tidligt fast føde (3). Læs mere om introduktion til fast føde, samt fuldamning.

Der er heller ingen videnskabelige undersøgelser, der påviser sammenhæng mellem tidlig introduktion af fast føde/brug af vælling og længere sammenhængende stræk af søvn. Nogle børn sover tungt, når deres maver er på overarbejde med fast føde, mens andre ikke gør (4).

Men hvis du stadig synes det er et problem, synes jeg du skal give det et forsøg med vællingen. anbefalles værdig, eller ej.

ej.. jeg sad og ledte efter det.der igår,.kunne ikkevhuske hvor jeg havde læst det.. jeg syes nemli at det giver en rigtig god forklaring på hvorfor det er bedst at vente. tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.