Vælling til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2012

samantha1986

fairlady skriver:

Jeg startede med vælling med min den første, da hun var 3 måneder, fordi hun var en stor baby og bare havde en kæmpe sult. Men hendes mave kunne altså ikke tåle det og vi måtte holde en pause og så prøve igen. Det gik så fint anden gang. Da hun var 3½ måned.

Min datter ville ikke tage sutteflaske, så derfor fik hun ikke først allomin (vi prøvede dog, men det virkede ikke for os) Så jeg lavede selv vællingen til hende, som hun så spiste med ske.

Derfor er mit råd ligesom de andre, at prøve med allomin først og så med vælling bagefter, hvis du stadfig syntes det er et problem 

Du tænker den gule allomin ikke? for hun får både grøn og blå lige nu.

Vi prøvede med lidt vælling her til aften, men havde ikke lige tænkt på at der skal bruges et større suttehoved til det. Vi er ved hul nr 2 lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2012

samantha1986

catharina skriver:

vil lige sige at gul allomin fåes i bilka og føtex i hvertifald

Det har jeg slet ikke set. men som sagt så har jeg jo heller ikke vidst det har eksisteret så har ikke kigget efter det ;-)

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

stm2812 skriver:

Vi fik af vide af sp vi ikke skulle give vælling. Da det ofte giver maveproblemee i stedet. Og hun fortalte at det ikke var noget de anbefalede mere. Måske du sku prøve at google lidt på det? (:

Altså sp snakkede om at jeg kunne få et ekstra besøg nu her hvor vi snakkede grød fordi Madison er klar til det. Men det kunne sagtens vente til fire måneder, så derfor hvis hun begyndte at vågne om natten skulle hun have vælling. For hun har meget stor appetit, og maven er i gang som den skal, og mere til.

Så tænker at hun ikke ville råde mig til det hvis ikke det var i orden. Og har på et andet forum læst at der er nogen der fra 3 måneder begyndte at give vælling.

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Du tænker den gule allomin ikke? for hun får både grøn og blå lige nu.

Vi prøvede med lidt vælling her til aften, men havde ikke lige tænkt på at der skal bruges et større suttehoved til det. Vi er ved hul nr 2 lige nu.

Et lille tillægsspørgsmål fra mig
Kan se du skriver du bruger suttehived to. Hvordan vidste du at du skulle skifte? Har nemlig spekuleret lidt over det og har ikke rigtig kunne finde svar nogle steder

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

Olivia's Moar skriver:

Og husk, hvis du ender ud i at give vælling, at starte med små 'portioner', så hendes mave vænner sig til det 50-100 ml ..

Jeps det skal jeg nok huske.

Ved godt det er et luksusproblem, og man vænner sig også hurtig til det, men tror egentlig det mest var for madisons skyld sp sagde det. Men ved det selvfølgelig ikke.

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Et lille tillægsspørgsmål fra mig
Kan se du skriver du bruger suttehived to. Hvordan vidste du at du skulle skifte? Har nemlig spekuleret lidt over det og har ikke rigtig kunne finde svar nogle steder

Hun begyndte at brokke sig og blive sur over der ikke kom nok ud. Vi gjorde sådan at flaskerne om dagen var med suttehoved to så hun kunne vænne sig til det, og dem om natten var dem hun kendte. Men ret hurtig blev de også til nr to.

Første gang vi prøvede med nr. 2 gik det meget hurtig for hende, men anden gang gik det fint. Så jeg vil sige at du godt kan prøve. Og går det for stærkt så gå tilbage igen, og vent et par dage med at prøve nr. 2 igen. Mener din er omkring samme alder som min?

Anmeld

24. august 2012

pemiro

samantha1986 skriver:

Hun begyndte at brokke sig og blive sur over der ikke kom nok ud. Vi gjorde sådan at flaskerne om dagen var med suttehoved to så hun kunne vænne sig til det, og dem om natten var dem hun kendte. Men ret hurtig blev de også til nr to.

Første gang vi prøvede med nr. 2 gik det meget hurtig for hende, men anden gang gik det fint. Så jeg vil sige at du godt kan prøve. Og går det for stærkt så gå tilbage igen, og vent et par dage med at prøve nr. 2 igen. Mener din er omkring samme alder som min?

Han begynder somme tider at græde og så vil han slet ikke ha flasken igen, indtil jeg vugger ham mens jeg holder flasken i hans mund, og så spiser han en hel del igen..
Måske jeg skulle få købt en nr to og se om det er godt for ham

Han er fra 15 juni

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

pemiro skriver:

Han begynder somme tider at græde og så vil han slet ikke ha flasken igen, indtil jeg vugger ham mens jeg holder flasken i hans mund, og så spiser han en hel del igen..
Måske jeg skulle få købt en nr to og se om det er godt for ham

Han er fra 15 juni

Vores er fra 8 juni. Hun har brugt nr 2 siden hun var et par dage over en måned. Men det kan godt tyde på han er klar til næste str.

Anmeld

24. august 2012

stm2812

samantha1986 skriver:

Altså sp snakkede om at jeg kunne få et ekstra besøg nu her hvor vi snakkede grød fordi Madison er klar til det. Men det kunne sagtens vente til fire måneder, så derfor hvis hun begyndte at vågne om natten skulle hun have vælling. For hun har meget stor appetit, og maven er i gang som den skal, og mere til.

Så tænker at hun ikke ville råde mig til det hvis ikke det var i orden. Og har på et andet forum læst at der er nogen der fra 3 måneder begyndte at give vælling.

Proteinindholdet i vælling er højere end i modermælk, og derfor bør man ikke give barnet vælling før det er i hvert fald fire måneder, hvor maven kan klare det. Og selv da, så kun hvis barnets energibehov ikke kan dækkes af modermælk eller modermælkserstatning. 

Taget fra sundhedsstyrelsen.

Det er fuldstændg nrmalt at et barn på 3 mdr ikke sover igennem. Og det må man affinde sig med som forældre. Det hjælper ikke altid at fylde mere i tanken. 

Sp'er er åbenbart af forskellige meninger. Vi fik bare af vide det ikke var noget de rådede forældre til mere og det var 'forældet' . 

Anmeld

24. august 2012

samantha1986

stm2812 skriver:

Proteinindholdet i vælling er højere end i modermælk, og derfor bør man ikke give barnet vælling før det er i hvert fald fire måneder, hvor maven kan klare det. Og selv da, så kun hvis barnets energibehov ikke kan dækkes af modermælk eller modermælkserstatning. 

Taget fra sundhedsstyrelsen.

Det er fuldstændg nrmalt at et barn på 3 mdr ikke sover igennem. Og det må man affinde sig med som forældre. Det hjælper ikke altid at fylde mere i tanken. 

Sp'er er åbenbart af forskellige meninger. Vi fik bare af vide det ikke var noget de rådede forældre til mere og det var 'forældet' . 

Grunden til at vi blev rådet til vælling er fordi hun er så sulten som hun er. Så hun kunne blive bedre mæt. Det har ikke noget med vores nattesøvn at gøre, men simpelthen for hendes skyld. I løbet af dagen spiser hun jo 200 ml hver 3 time. Men om natten for hun kan sove bedre vil det være godt at give vælling. Det var hvad Sp sagde.

Sover hun ikke igennem om natten oplever vi hun tager en time hist og her i løbet af dagen med det resultat at hun er så overtræt når vi når aften at jeg kæmper en kamp uden lige med hende. Og der kan gå timer før hun til sidst overgiver sig. Så hun har brug for hendes nattesøvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.